چاپ خبــر
مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان:

75 گردنه برف‌گیر استان اصفهان با تلاش راهداران بازگشایی می‌شود

مدیر راهداری اداره کل راه وشهرسازی استان اصفهان گفت: 75 گردنه اصفهان که در فصل سرما تحت بارش های سنگین برف و باران قرار دارند توسط دستگاه ها، تجهیزات و امکانات راهداری مستقر در سطح استان بازگشایی می شوند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، فرزاد دادخواه با اشاره به اقدامات انجام شده برای راهداری زمستانه و برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص ایام نوروز، بیان کرد: استان اصفهان با 11 هزار و 500 کیلومتر راه به عنوان چهارراه ترانزیتی بار و مسافر، نقش عمده ای در حمل ونقل کشور ایفاد می کند که به منظور افزایش ایمنی محورهای موجود اقدامات وبرنامه ریزی هایی صورت گرفته است.

وی بیان کرد: 75 گردنه در استان اصفهان و 7 هزار و 600 کیلومتر راه در فصل سرما شدیدا تحت بارش های سنگین برف و باران قرار دارند که توسط دستگاه ها، تجهیزات و امکانات راهداری مستقر در سطح استان اقدامات لازم برای بازگشایی آنها انجام می گیرد.

به گفته مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، این امر محقق نمی شود مگر با تلاش 750 نفر نیروی راهدار که با امکانات و ماشین آلات راهداری از 15 آذر ماه هر سال تا 15 فروردین ماه خدمت به رانندگان را سرلوحه خود قرار می دهند.

وی اظهار کرد: طرح زمستانه امسال با توجه به بارش زودهنگام از تاریخ 11 آبان ماه آغاز شد و در این راستا 100 اکیپ راهداری با 650 دستگاه خودروی سنگین و نیمه سنگین اقدام به بازگشایی محورها می کنند.

دادخواه از جمله مناطق برف گیر استان را منطقه فریدن، فریدونشهر، بویین ومیاندشت، خوانسار، چادگان، سمیرم و بخشی از شهرستان شاهین شهر، نطنز و کاشان را اعلام کرد و افزود: تمام دستگاه ها با کلیه امکانات لازم برای خدمت رسانی به رانندگان و مسافران در جاده های استان مستقر شده اند.

وی ازگردنه کلوسه به عنوان یکی از گردنه های بسیار خطرناک و برف گیر استان در شهرستان فریدونشهر نام برد و گفت: این گردنه با توجه به بارش های شدید برف و کولاک و سقوط بهمن و به لحاظ ایجاد ارتباط با محورهای روستاهای پشتکوه فریدونشهر خطراتی را برای افراد ایجاد می کند که ناچار به اعلام مسدود بودن مسیر هستیم تا پس از قطع بارش ها اقدامات لازم جهت بازگشایی مسیر انجام گیرد.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: در راستای ارتقاء ایمنی راه ها این اداره کل اقدام به روکش آسفالت جاده ها، لکه گیری، اصلاح شیب شیروانی، شانه سازی راه و پاکسازی حاشیه راه ها از موانع کرده و به همین منظور با نصب نیوجرسی، گاردریل، اجرای شیارهای لرزاننده و خط کشی راه ها و سایر اقدامات ایمنی جاده ها را افزایش داده است.

وی با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز و آغاز سفرهای نوروزی، برنامه های اداره کل راه و شهرسازی را اینگونه گزارش داد که از نیمه بهمن ماه فعالیت خط کشی راه ها، نصب تجهیزات ایمنی، آشکارسازی و آرامسازی محورها، شست وشوی علائم وتعمیر و نصب گاردریل ها و تابلوهای موجود در محورها با سرعت بیشتری انجام می شود و در جهت ارتقاء ایمنی و افزایش کیفیت عبور تلاش می شود تا بیشترین ایمنی برای مسافران نوروزی فراهم شود.

  1. روستاهای بُنه کمر و شیخ فاضل در 25 کیلومتری شهرستان محروم فریدونشهر واقع شده است که جاده مواصلاتی آن بطول پنج کیلومترخاکی ودارا ی گردنه می باشد. وتردد درآن مشکل ، هزینه آور ودرمواقع بارندگی غیر ممکن است که برای عبور ومرور نیاز است که گردنه برف روبی شود،وانشاء الله دولت محترم درخصوص ضرورت بهسازی وآسفالت جاده مواصلاتی روستاهای فوق اقدامات لازم رابعمل آورند.

Go to TOP