چاپ خبــر
پیست اسکی فریدونشهر منتظر برف؛

فریدونشهری‌ها در انتظار بارش طلای سفید به سر می‌برند

فصل پاییز نوید دهنده بارش نعمت های الهی از آسمان و مردم شهرستان فریدونشهر و استان اصفهان در انتظار به زمین نشستن طلای سفید در این منطقه هستند.

وجیهه مطهری خبرنگار ایمنا :

این روزها هیئت اسکی استان اصفهان و به تبع آن هیئت اسکی شهرستان روزهای پرکاری را سپری می کنند.

اداره ورزش و جوانان شهرستان فریدونشهر با همکاری ادارت و ارگان های شهرستان و هیئت های اسکی در تابستان امسال اقدامات عمرانی و آبادانی وسیعی در سطح این پیست انجام داده که می توان به تسطیح محل اسکی بازان، تسطیح پارکینگ و افزایش ظرفیت این مکان به حدود یک هزار خودرو، افزایش تعداد سرویس های بهداشتی و همچنین احداث آشیانه برفکوب اشاره کرد.

گفتنی است؛ اداره ورزش و جوانان شهرستان فریدونشهر برای اقدامات عمرانی خود در محل پیست اسکی این منطقه متحمل هزینه های سنگینی شده که امید است با تخصیص اعتبارات دولتی در سال جاری قسمتی از دیون این محل ورزشی پرداخت شود.
روزهای پاییزی در پی سپری می شوند تا به فصل زمستان بپیوندند و ورزش اسكي يكي از بهترين ورزش هايي است كه با به زمین نشستن برف فعالیت خود را آغاز می کند.
ورزش اسکی علاوه بر شادي و نشاط بخشيدن به ورزشكار، موجب گرم نگه داشتن بدن و حفظ تناسب اندام فرد می شود و چیزی که در این بین شاید در اذهان ناشناخته باشد این بوده که ورزش اسکی یکی از روش های کاهش وزن و رسیدن به وزن ایده آل می باشد.
ورزش اسكي به طور مستقيم روي عملكرد سيستم قلب و عروق تأثير مثبت مي گذارد و گردش خون را تنظيم مي كند و تا حدی از فشار خون بالا و سكته

قلبي جلوگیری مي كند.
در پرداختن به این ورزش سوخت و ساز چربی ها آغاز شده و به دنبال آن كلسترول خوب بدن افزايش مي يابد.
اسكي قدرت واكنش و عكس العمل را بالا برده و قدرت جسماني فرد را تقویت می کند و موجب می شود تا توده ماهيچه اي كاهش و متابوليسم كند بدن به تعويق بیافتد.
رشته اسكي در شهرستان فريدونشهر ازسال ۱۳۸۱با فعاليت غيررسمي و به صورت تفريحي در شهرستان آغاز شده و در سال۱۳۸۳پيست اسكي در محل جاده چغيورت واقع در پنج كيلومتري غرب شهر فريدونشهر احداث گرديده كه تاكنون تنها پيست فعال استان مي باشد. پیست اسکی شهرستان فریدونشهر هرساله

اسکی بازان و دوستداران طبیعت را از تمام اقصی نقاط کشور و به ویژه استان اصفهان به سمت خود می کشاند و جالب توجه آن است که بر عقیده بسیاری از کارشناسان، سرمایه گذاران و اقتصاددانان پيست اسكي این منطقه از فرصت هاي بسيارخوب و مهم درشهرستان فریدونشهر می باشد كه در فصول سرما هزاران گردشگر و توریست به خاطر نعمت خدادای برف وارد شهرستان شده و از نعمت طلاي سفيد بهره مند می شوند که می توان با ارائه خدمات بهتر ،برنامه ریزی دقیق تر و دراز مدت ظرفیت این محل را افزایش و کیفیت خدمات آن را بهبود بخشید./

Go to TOP