چاپ خبــر
گزارش یک صعود زمستانه؛

گزارش تصویری از صعود به قله جه جر شاهان کوه فریدونشهر

گزارش صعود شهرام انیکزی به قله جه جر از کوه شاهان کوه فریدونشهر حکایت پیوند انسان و طبیعت و زیبایی های بکر ارتفاعات شهرستان فریدونشهر دارد .

به گزارش پونه زار ، کوهنوردی و صخره نوردی از ورزش های خاص منطقه فریدونشهر است که به تازگی طرفداران بی شماری پیدا کرده است و در این میان ورزشکارانی با علاقه زیاد در بسط و گسترش فرهنگ کوهنوردی و پرداختن به این  ورزش تلاش بسیاری دارند . یکی از این ورزشکاران و علاقه مندان شهرام انیکزی است که به قول خودش به کوه اعتیاد پیدا کرده است و برای پیشرفت و فتح قله های موفقیت شخصی و ورزشی هر روز تلاش بیشتری می کند . وی همراه با دونفر از هم تیمی های خود در آخرین صعود که در تاریخ هفدهم آبان ماه صورت گرفته ، فله جه جر از کوه شاهان کوه را فتح کرده و گزارشی از این صعود را روی وبلاگ خودش منتشر کرده است که در زیر می خوانید :

گزارش برنامه صعود به قله جه جر با ارتفاع 3830متر از سطح دریا  از سلسله قلل شاهان کوه در فریدونشهرو این عکسها را تقدیم میکنم به همنورد خوبم حامد رحیمی که جایش در این برنامه واقعا خالی بود .

هدف برنامه شناسای مسیر از گرده به نام شتر مرده برای صعود زمستانه به علت بهمن خیز نبودن این مسیر.  اعضای گروه : شهرام اونیکزی سرپرست برنامه، محمدرضا سپیانی ومحسن لاچینانی همراهان.

در عکسهای بالا که در  زمستان سال 91 هنگام صعود زمستانه کوه گورشون  گرفتم(کوه گورشون با ارتفاع 3885 در غرب کوه جه جر واقع است)  مسیر صعودمان را مشخص میکند.

در تاریخ 1392/8/16 روز 5شنبه با یک دستگاه  سواری به ابتدای دره گونگ رفتیم وساعت 3.20 به سمت کوه  زیبا با مناظر  بی نظیرش راه افتادیم .

ساعت 6.10  دقیقه هوا کاملا تاریک شد ومجبور شدیم چادر بزنیم اما  جای به غیر از این مکان برای چادر زدن نبود واقعا جای دیگر پیدا نکردیم تنها جای صاف در این مکان بودبرای تهیه اب برف  را  اب کردیم برفی بسیار تمیز وسفید سفید  واب بدست امده کاملا  زلال بود.

ساعت 6.45 از خواب بیدار شدیم و صبحانه خوردیم وساعت 8 از محل کمپ به سمت قله راه افتادیم.

در مسیر صعود مرتبا مسیر را برای شناسای بهتر برای صعود زمستانه بررسی میکردیم ودر مورد مسیر برای زمستان تبادل نظر میکردیم  و جای خالی حامد وسعید رحیمی و احسان رفیعی را بیشتر احساس میکردم.

6 7

ساعت 10.45 دقیقه بر فراز قله ایستادیم و از این مناظر زیبا لذت بردیم  یاد گفته کوهنورد بزرگ جهان اناتولی بوکرایف افتادم که میگفت من در کوهها خلقت را جشن میگیرم .

8 9

در عکس زیر  شاهان کوه پوشیده از ابر دیده میشود :

ساعت 11 از قلعه به سمت پاین را افتادیم و ساعت 1.10 در محل کمپ چادر را جمع کرده وبه سمت( ابتدای دره گونگ)راه افتادیم ودر ساعت 2.15 برنامه پایان یافت .