چاپ خبــر
در اثر فعالیت سامانه بارشی اخیر؛

خسارت سنگین برف و باران به عشایر فریدونشهر

سامانه بارشی اخیر که در مناطق کوهستانی به صورت تگرگ و برف ظاهر شد، خسارت سنگینی به عشایری وارد کرد که در میان کوهستان زاگرس در حال کوچ به سمت ییلاق بودند.

یه گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، رئیس اداره امور عشایری فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از خسارت سنگین و تلفات دامی زیاد عشایری سخن گفت که در میان کوهستان زاگرس در حال کوچ به سمت فریدونشهر بودند.

اصغر دویستی از نبود آمار دقیق به علت عدم امکان ارتباط با عشایر در حال کوچ خبر داد و افزود: به علت شیوع تب برفکی، دام عشایر در مسیر کوچ در مناطق صعب العبور ضعیف شده و با فعالیت سامانه بارشی اخیر به صورت بارش باران، برف و تگرگ و جاری شدن سیلاب، توان خود را از دست داده و تلف شده اند.

وی با اشاره به این که این حوادث خوشبختانه تلفات انسانی نداشته است، گفت: علاوه بر تلف شدن دام عشایر، خسارت زیادی به مواد غذایی ایشان همچون آرد و لوازم همراه عشایر مانند چادر و غیره وارد شده است.

رئیس اداره امور عشایری شهرستان فریدونشهر همچنین در رابطه با زمان ورود عشایر به شهرستان اظهار کرد: به عشایر اطلاع رسانی شده است که قبل از آغاز خردادماه وارد شهرستان نشوند چرا که هم زمان کافی برای پربار شدن مراتع به وجود آید و هم شرایط منطقه مانند برف و سرما، آن ها را دچار مشکل نکند.

  1. وقتی عشایر داخل شهرستان نشده اند چه خسارتی

Go to TOP