چاپ خبــر

قوم برتر(نامه اول)

مسئول محترم سایت پونه زار

سلام علیکم

با احترام به شما و تمامی بینندگان عزیز این سایت، بنده یک فریدونشهری هستم و همانند بسیاری از مردم شهرم دوست دارم زادگاهم در هر زمینه ای رو به رشد و تعالی داشته باشد. بر این اساس تصمیم دارم در خصوص یکی از دردهای مزمن منطقه ی خودمان مطالبی را سلسله وار از طریق سایت شما با مخاطبین در میان بگذارم. احتمال می دهم برخی مطالب بنده به مزاج شما نیز سازگار نیاید اما از آنجا که تقابل اندیشه باعث تعالی آن خواهد بود استدعا دارم با وسعت نظر به مطالب بنده بنگرید و بدون دخل و تصرف و حذف و اضافه آن را در سایت قرار دهید. اینکه خود را معرفی نمی کنم و با اسم مستعار می نویسم نیز دلیلی دارد که اگر کمی صبور کنید برایتان محرز خواهد شد. اما درد مزمنی که عرض کردم چیزی نیست جز قومیت و قومیت گرایی. احتمالا شوکه شدید! و شاید همین الان تصمیم گرفتید که بخاطر دردسرهایی که پشت چنین موضوعی وجود دارد در همین ابتدای کار یک نه ی بزرگ به من بگویید و خیال خود و سایت پونه زار را راحت کنید. به شما حق می دهم اما به خاطر خدا از شما می خواهم شجاعانه پیشنهاد مرا بپذیرید. منتظر اعلام جواب شما هستم.

با تشکر – یک دوست

***

پاسخ پونه زار: با تشکر از شما دوست گرامی که دغدغه حقیقت طلبی و حقیقت جویی دارید، سایت پونه زار همان طور که پیش از این نیز گفته، از چنین مقالاتی استقبال می کند. همچنین این سایت آمادگی انعکاس نظرات مخاطبان در رابطه با این موضوع را دارد.

  1. درحدود 90 درصد اطمینان دارم نویسنده این مطلب آقای ر.ر هستن.البته احتمال میدم نظرمو منتشر نکنید ولی خب گفتم که بدونید که ما میدونیم نویسنده کیه.من نمیدونم ایشون چه اصراری دارن تو موقعیتهای مختلف این بحثو پیش بکشن و روش مانور بدن.همش هم قوم گرجی رو تو این قضیه مقصر جلوه میدن.من تو خدمت سربازیم تو چند استان بودم و اگه بگم قومیت گرایی در بقیه جاها بیشتر نیست کمتر هم نیست.خطاب به این عزیزمون هم باید بگم اون موقع که دانشگاه تهران بودی با گرجی بودنت پز میدادی و کیف میکردی حالا اومدی اینجا دوباره میخوای قوم گرجی رو به صلابه بکشی.البته من بر اساس نوشته های قبلی ایشون تو شبکه های اجتماعی و برخی جراید محلی دارم پیش داوری میکنم و گرنه هرگز به خودم اجازه نمیدادم اینطور قضاوت کنم.در ضمن شما رو به همه مقدسات عالم قسم میدم اگه جرئت دارین همین مطالبی که این آقا در اختیارتون قرار میده رو در خصوص اقوام دیگه منتشر کنید.یعنی جای کلمه گرجی رو با هریک از اقوام دیگه ساکن کشورمون عوض کنید تا ببینید چه بلایی سر این عزیز میارن.خواهش میکنم منتشر کنید ولو اینکه نظرم جانبدارانه یا پیشداوری به حساب بیاد.

  2. ... گفت:

    اگر کمی صبور کنید برایتان محرز خواهد شد.

    اصلاح شود

    اگر کمی ( صبوری ) یا ( صبر ) کنید برایتان محرز خواهد شد.

    متشکر

  3. یک دوست دیگر گفت:

    سلام.
    با خواندن عنوان مطلب خوشحال شدم که کسی نهایتا زد به سیم آخر و از چهارچوب ها خارج شد و سکوت را شکست.
    یک بار برای همیشه باید این دندان لق را کند و انداخت دور!
    و باید این را بگویم…برتری از نظر چه کسی؟ من و نگاه تک بعدی ام يا آفريدگار خلقت و دید همه جانبه و بلا تشبيهش به انسان و مخلوقات؟

  4. بهزاد گفت:

    نقطه نظرات متعدده و نظر هر کسی قابل تامل و محترم. در کنار زیان های قومیت گرایی مزیت هایی هم میبینم. اینکه ما گرجیان هیچ قتلی مرتکب نشده ایم و چه بسا اگر نجابت و آبروداری و اصالت ما نبود حتما مثل همه میشدیم. اینکه یک گرجی، ترک، لر یا هر قوم دیگری خود را به خاطر آبروی قومش از بذهکاری بازدارد پس میتوانیم نگاه مثبتی به قوم گرایی داشته باشیم. اینکه من یک گرجی هستم و این عمل زشت در فرهنگ من نیست، پس این عمل خلاف را انجام نمی دهم.
    تا کنون از این نقطه نظر به مسئله نگاه کرده بودید؟

    • یک دوست گفت:

      دوست و برادر گرامی آقای بهزاد… سلام و تشکر از مطلب زیبایی که گذاشتید… کسی نمی تواند حقایقی که گفته اید را انکار کند… بنده هم خبر دارم که فریدونشهر پایین ترین آمار جرم و در مواردی عدد صفر را در برخی جرایم چون قتل عمد دارد ( که از خداوند می خواهیم همچنان لطفش را شامل حال ما کند و شاهد کمترین جرایم باشیم… و صد البته تمام نقاط ایران و بلکه دنیا چنین باشند ). و اینکه فرهنگ یک قوم باعث تعالی مردمان آن قوم شود بسیار پسندیده است اما قبول کنید که دلیل نمی شود برای گرایشات قومی. چه اینکه اگر شما محاسن و زیبایی هایی در قومی دیگر ببینید فطرت انسانی تان آن را می پسندد بدون اینکه به آن قوم گرایش پیدا کنید… بدون تردید گرایش به تعالی انسانی فراتر از گرایش به تعالی قومیتی است… اگر حتی این که قومیت شما مانع بزهکاری و خلاف کردن شما می شود را پله ای بالاتر بنامیم، بیایید پله های بالاتر را هم تجربه کنیم… اینکه انسانیت ما مانع بزهکاری و خلاف کردن و بلکه باعث تعالی مان شود.
      از اینکه با نکته سنجی نظر زیبایی را مطرح کردید سپاسگزارم … با کمال احترام : یک دوست.

Go to TOP