چاپ خبــر

آنچه دیشب در برنامه 90 گذشت

در برنامه شب گذشته 90 علاوه بر بحث بازیهای هفته پنجم لیگ برتر، بحث توپهای لیگ برتر و ماجرای برکناری ابرقویی نژاد از هیئت فوتبال اصفهان و ماجرای قتل نوجوان فوتبالیست هم پیگیری شد

به گزارش پونه زار و به نقل از جنوب نیوز : 

 



در برنامه شب گذشته 90 علاوه بر بحث بازیهای هفته پنجم لیگ برتر، بحث توپهای لیگ برتر و ماجرای برکناری ابرقویی نژاد از هیئت فوتبال اصفهان و ماجرای قتل نوجوان فوتبالیست هم پیگیری شد.

برنامه تلویزیونی این هفته نود در آغاز پانزدهمین سال تولید این برنامه از ساعت 22 و 45 دقیقه دوشنبه شب 28 مرداد ماه به روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

فردوسی پور در برنامه این هفته علاوه بر بررسی داوری و بازیهای هفته پنجم لیگ برتر که مهمترین اتفاق آن نگرفتن 2 پنالتی داماش در بازی با استقلال البته به زعم کارشناس داوری برنامه یعنی مسعود مرادی، باردیگر قضیه توپهای آل اشپورت را این بار مستدل تر باز کرد و در انتهای برنامه بحث برکناری ابرقویی نژاد توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان را مورد نقد قرار داد.

سوال پیامکی برنامه با کنایه به پرسپولیسی ها

سوال مسابقه پیام کوتاه برنامه در خصوص انتخاب برترین گل ماه لیگ برتر بود. عادل فردوسی پور که سوال این هفته برنامه اش را به برترین گل ماه اختصاص داده بود درباره عدم انتخاب گل از تیم پرطرفدار پرسپولیس گفت:«ما سعی کردیم گل هایی را انتخاب کنیم که واقعا زیبا زده شده بود.انصافا باید گفت که در این 4 – 5 هفته پرسپولیسی ها گل قشنگی نداشتند.»

 



در آغاز برنامه، آیتم 90 درجه پخش و قرعه کشی هفته پیش انجام شد ؛ افزون بر این که سپس بازیهای تراکتور- مس ، ذوب آهن – سایپا و استقلال خوزستان با نفت پخش شد.

مسعود مرادی، کار‌شناس داوری مهمان این هفته برنامه نود بود،  کار‌شناس داوری 90 بر این باور بود که در بازی استقلال و داماش صالحی داور ضعیف بازی دو پنالتی داماش را نادیده گرفت . ضمنا  وی افتادن فرهاد مجیدی در محوطه جریمه داماش را خطا ندانست. مرادی گفت: جالب این که در این 5 روز شاهد کارشناسی همه تیمها غیر از بازی استقلال و داماش بودیم! البته در همان روز صراحتا اعلام کردیم که صالحی داور بازی دو پنالتی داماش را نگرفت. خدا رو شکر روسفید شدیم.

گزارش ویژه نود از فوتبال جزیره ابوموسی
در برنامه نود این هفته گزارش جالبی از جزیره ابوموسی و علاقه مردم این جزیره خلیج همیشه پارس به فوتبال پخش شد.

 





عوامل این برنامه سری به تنها زمین چمن جزیره، هیئت فوتبالی با یک اتاق و یک کارمند و البته کلی عشق فوتبال زدند. مکثایی رییس هیئت فوتبال ابوموسی در پاسخ به این سوال که اینجا مسابقاتی هم برگزار می کنید یا نه گفت:«فعلا که نه،خبری نیست.هیئت فوتبال ما فقط یک اتاق دارد و بدون هیچ امکاناتی.تنها سرگرمی جوانان اینجا همین زمین چمن است. دور و بر ما را کلا آب های خلیج همیشه فارس گرفته است و همه مردم انتظار دارند.»
خورشیدی رییس تربیت بدنی ابوموسی هم گفت:«کل بودجه ای که به ما داده بودند 5 میلیون تومان بود.واقعا بچه های اینجا امکانات زیادی نمی خواهند.»این در حالی بود که یکی از طرفداران وعاشقان فوتبال هم گفت:«به ما 4 تا توپ و دو تا تو بدهند،کافی است.»

 



پیگیری ماجرای یک قتل و گروگان گیری (جزئیات قتل دربندی از زبان سرپرست باشگاه نیروی زمینی)
پدر امید دربندی بازیکن سابق سایپا و نیروی زمینی در ارتباطی تلفنی با برنامه نود درباره‌ قتل پسرش گفت: یک هفته پیش پسرم را در بین راه سه نفر او را می‌دزدند و بعد از یک ساعت با ما تماس گرفتند و به ما گفتند که 100 میلیون به آنها بدهیم. آنها به من گفتند پسرم دست آنهاست و فردا به شما شماره حسابی می‌دهیم تا با پرداخت پول فرزندم آزاد شود.

 



وی گفت: فردا صبح به من زنگ زدند و گفتند 10 میلیون پول بریزم تا فرزندم آزاد شود. 10 میلیون را با هر سختی بود جور کردم و به حسابشان ریختم اما پسرم را آزاد نکردند. به من گفتند فردا 100 میلیون بده تا او را آزاد کنیم. به آنها گفتم پس بگذارید حداقل با پسرم صحبت کنم.

دربندی در ادامه افزود: به آنها گفتم یک نشانی به من بدهید ولی آنها این کار را نکردند و به روزهای بعد کشیده شد. به هر حال چندین بار این تماس‌ها تکرار شد و من هر بار می‌گفتم نشانی بدهید که او زنده است ولی آنها می‌گفتند فردا صدایش را می‌شنوی یا مثلا پس‌فردا می‌گذاریم با او صحبت کنی.

وی اضافه کرد: حتی یک بار به آنها گفتم اگر راست می‌گویید و پسرم زنده است از او بپرسید کت و شلوار عیدش چه رنگی بود. آنها به من گفتند اگر پول را به حسابشان نریزم سر و پای پسرم را می‌برند. به هر حال پلیس، در نهایت جسد فرزندم را در یک چاه سمت امین‌آباد پیدا کرد و آن‌طور که پلیس می‌گفت آنها همان روز اول فرزندم را کشته بودند.

دربندی گفت: من کارمند بازنشسته بانک هستم و پلیس به دنبال پرونده‌ی قاتلان است و آن‌گونه که به من گفته‌اند آدم‌ربایان از هرات افغانستان با ما تماس می‌گرفتند. من از علی دایی که همشهری ما است و از آقای کاشانی می خواهم که این موضوع را پیگیری کنند و قاتلان فرزند من دستگیر شوند.

 



در آیتم دوربین نود نیز به مشکل توپ های لیگ برتر پرداخته شد.

 

 



در پانزدهمین سال پخش برنامه نود عوامل تولید و پشت صحنه این برنامه با حضور در استودیو تولد این برنامه را جشن گرفتند.

 

رنگ کردن مردم یا رنگ کردن زمین
موضوع خرابی چمن ورزشگاه حافظیه شیراز در این برنامه نود نیز پیگیری شد و در حالیکه معاون و رئیس دفتر ورزش و جوانان استان فارس رنگ کردن زمین ورزشگاه حافظیه را تایید کرد اما ملکی پیمانکار آن مجموعه با قاطعیت این موضوع را که به صورت واضح مشخص بود تکذیب کرد! و بارها اعلام نمود رنگ کردن زمین بهتر از رنگ کردن مردم است.

حاشیه های بازی پرسپولیس و ملوان و پیگیری قضییه قطع برق ورزشگاه آزادی دقایقی از برنامه نود را به خود اختصاص داده بود.

عذرخواهی فردوسی پور از مردم شیراز
عادل فردوسی پور بابت لفظی که در هفته گذشته مطرح کرده بود از مردم شیراز عذرخواهی کرد.
مجری برنامه نود هفته گذشته طی پخش تصاویر چمن ورزشگاه حافظیه و رنگ کردن آن توسط پیمانکار زمین چمن، عنوان کرد که یک مرد در شیراز پیدا نمی شود که با چنین اقداماتی برخورد کند که این لفظ موجبات ناراحتی مردم شیراز را دربر داشت. فردوسی پور بابت عنوان این لفظ از مردم شیراز عذرخواهی کرد و آن را یک سوء تفاهم دانست و گفت منظورش یک شخص از وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال بوده است.

در بخش دیگری از برنامه نیز به بررسی وضعیت توپهای لیگ برتر پرداخته شد.

پیشنهاد علی کریمی به فدراسیون برای حل معضل توپ
علی کریمی نیز در خصوص این اعتراض ها پیشنهادی به مسئولان فدراسیون فوتبال ارائه کرد.

وی از آنها خواست به خاطر برگزاری جام جهانی با توپ های آدیداس، در لیگ ایران نیز از این توپ ها استفاده شود که هم اعتراض ها پایان یابد و هم بازیکنان ایران به عنوان یکی از تیم های حاضر در جام جهانی با توپ های این تورنمنت بزرگ آشنا شوند.

 

در ادامه برنامه جعفری مدیرعامل بخش خاورمیانه شرکت آل اشپورت روی خط برنامه آمد و بار دیر از منافع شرکت خود و کیفیت توپ ها دفاع کرد.
وی در ابتدای صحبت های خود مثالی مطرح کرد که تعجب فردوسی پور را به همراه داشت. جعفری خطاب به مجری 90 گفت: شما هم خوش تیپ هستید و هم خوشگل اما وقتی ده نفر مدام بگویند که چقدر بدقیافه هستید کم کم به خوش تیپ بودن خود شک می کنید! در مورد کیفیت توپ های ما نیز همین اتفاق افتاده است.


لوگو به خاطر کلمه ا… حک نشد
مدیرعامل شرکت آل اشپورت در خاورمیانه در ادامه اعلام کرد: وقتی که دو نفر از بیزنس من های فوتبال ما نسبت به این توپ ها انتقادات بی مورد می کنند سایرین نیز خود به خود به جمع آنها می پیوندند. توپ های شرکت ما برای لیگ ایران تولید شده است و اینکه دوستان می گویند لوگوی سازمان لیگ ایران ثبت نشده درخواستی بود که سازمان لیگ برتر ایران به خاطر وجود نام ا… روی آرم این سازمان از ما خواستند این آرم را روی توپ ها نزنند. 

جعفری در خصوص فاکتوری که در آن نوشته شده بود 18000 توپ به فدراسیون فوتبال تحویل داده شده است گفت: تاکنون من 18000 توپ از شرکت آل اشپورت دریافت نکرده ام که بخواهم آن را به فدراسیون فوتبال بدهم و قطعا این فاکتور جعلی است.
مهدی تاج نیز گفت: اینکه شما این موضوع را پیگیری می کنید خیلی خوب است و من نیز امروز به حراست فدراسیون فوتبال گفتم این موضوع را پیگیری کند ضمن اینکه ما پیشنهاد دیگری نداشتیم که آنرا انتخاب کنیم و در این فصل 1500 توپ از این شرکت برای لیگ و تیم های ملی به صورت رایگان دریافت کردیم.

در بخش پایانی برنامه نود به اتفقات رخ داده در هیئت فوتبال اصفهان پرداخته شد.
مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان هیئت فوتبال این استان را یک جزیره خود مختار خواند که حتی در جلسات این اداره کل شرکت نمی کند و با لابی با مسئولین سیاسی استان و رسانه ای کردن موضوعات قصد دارد فعالیت های غیرقانونی خود را توجیه کند. می‌دانم این مسئله چقدر برای آقایان مهم است که این موضوع را سیاسی کرده‌اند و به مقامات بالا کشیدند. مسئله‌ای نیست اگر واقعاً اجرای قانون خلاف است تبصره و ماده این موضوع را بیاورند. در ضمن ببخشید عمر مفید مدیریت چقدر است؟ چه اصراری برای ماندن است، بس است دیگر. ما که خواهش کردیم محترمانه بروید، می‌خواهید مبارزه کنید؟

وی در ادامه گفت: ایشان به عنوان رئیس هیئت فوتبال عضو هیئت مدیره باشگاه ذوب آهن نیز هستند، کجای دنیا رئیس هیئت عضو هیئت مدیره باشگاه می شود؟

وقتی اداره کلی طبق مصوبات مجلس وظایف قانونی دارد چرا شورای تامین استان باید در این خصوص تصمیمی بگیرد؟

جهانی خاطرنشان کرد: پیشنهاد یک سوم اعضای مجمع این امر صورت بگیرد در حالی که ما 22 امضا جمع کردیم و این به آن معناست که بیش از یک سوم صورت گرفته و تقریباً 50 درصد اعضای مجمع آن را امضاء کرده‌اند. ما به درخواست مردم و اهالی فوتبال مبنی بر اینکه این آقا برای فوتبال چه اقداماتی انجام داده، کمیته‌ای در دی ماه سال گذشته تشکیل دادیم تا اقدامات او را بررسی کند. اما ابرقویی نژاد در صحبتهای خود گفت: بنده رییس هیات فوتبال استان اصفهان هستم و هیچ کسی نمی‌تواند مرا برکنار کند، چون این کار غیر قانونی است. شرط حضور فردی در ریاست هیات فوتبال رای و انتخاب اعضای مجمع است و هر کسی با هر مقامی بخواهد رییس را تغییر دهد، کار غیر قانونی انجام داده است.

وی ادامه داد: احساسم این است که حتی انعکاس چنین رفتارهای غیر قانونی درست نیست و موضوعیت ندارد. اگر این مسائل در رسانه‌ها منتشر شوند، ممکن است به آنها دامن بزند. برکناری‌ام از سوی هر مقامی به جز مجمع بی‌معنی است. در 6 ماه گذشته تمام تلاش ایشان تنها آزردن من است. متاسفانه ایشان زورشان به ما نرسیده است و ساختمان هیئت فوتبال استان را از ما گرفته است.

نتیجه نظرسنجی

در پایان  نزدیک به 61 درصد به گل قاضی رأی دادند، 16 درصد به گل شاه علی دوست ، 11 درصد به گل جوکار و بقیه به دو گزینه دیگر رای دادند
برنامه نود در ساعت 2 و 47 بامداد سه شنبه به پایان رسید.

 

 

 

 

 

Go to TOP