چاپ خبــر

اسفنانی در گفتگو با مهر:جلسه نمایندگان استان با وزیر کشور برای انتخاب استاندار آینده اصفهان

محمد علی اسفنانی در گفتگو با مهر با اشاره به جلساتی که برای بررسی گزینه‌های احتمالی استاندار آینده اصفهان برگزار شده است، اظهار داشت: مجمع نمایندگان نمی‌توانند در بحث استان و انتخاب هر فردی به عنوان استاندار آن هم در استانی با این عظمت بی تفاوت باشند.

محمد علی اسفنانی در گفتگو با مهر با اشاره به جلساتی که برای بررسی گزینه‌های احتمالی استاندار آینده اصفهان برگزار شده است، اظهار داشت:

مجمع نمایندگان نمی‌توانند در بحث استان و انتخاب هر فردی به عنوان استاندار آن هم در استانی با این عظمت بی تفاوت باشند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه نمایندگان مجلس نمایندگان مردم هستند و وظیفه نظارتی بر عهده دارند بنابراین استاندار اصفهان نباید با نمایندگان زاویه داشته باشد چراکه در این صورت کار مردم روی زمین می‌ماند.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال‌های گذشته به علت عدم هماهنگی استاندارها با نمایندگان استان مشکلاتی به وجود آمد که هرگز اثرات آنها جبران نشد.

وی همچنین افزود: بر همین اساس طبیعی بود که نمایندگان استان به موضوع انتخاب استاندار آینده اصفهان و این بحث سیاسی که چه کسی انتخاب می‌شود، حساس باشند.

اسفنانی گفت: دو جلسه به همین منظور و با حضور نمایندگان استان اصفهان برگزار شد که یکی از آن جلسات با حضور وزیر کشور در روزهای گذشته و یکی نیز با حضور نمایندگان استان در مجمع نمایندگان بود.

سه گزینه احتمالی استاندار آینده اصفهان پیشتر استاندار اصفهان نبوده‌اند

وی با بیان اینکه در جلسه نمایندگان استان با وزیر کشور موضوع هماهنگی با نمایندگان برای انتخاب استاندار آینده اصفهان مورد بررسی قرار گرفت، افزود: در جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز گزینه‌های مورد نظر مطرح و رای‌گیری در مورد آنها برای معرفی به وزارت کشور صورت گرفت.

عضو کمیسیون قضایی مجلس اظهار داشت: در بین 26 گزینه‌ای که به عنوان گزینه‌های استاندار اصفهان در جلسه مطرح شد، سه نفر بیشترین آرا را به خود اختصاص دادند.

وی در ادامه افزود: هر سه گزینه‌ای که بیشترین رای را در مجمع نمایندگان استان به دست آوردند از استان اصفهان هستند.

اسفنانی در پاسخ به سوال مهر در خصوص گرایش سیاسی این سه نفر و اینکه آیا سابقه مدیریت کلان استان را در گذشته داشته‌اند یا خیر، گفت: سه نفر از گرایش‌های مختلف سیاسی هستند اما هیچ کدام سابقه استانداری اصفهان را در گذشته نداشته‌اند

Go to TOP