چاپ خبــر
استاندار اصفهان خبر داد:

اعتیاد در بین دانشجویان استان اصفهان در حال افزایش است

استاندار اصفهان از کشف سالانه ۴۰ تن مواد مخدر در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از مهر، رسول زرگرپور با اشاره به اینکه از نظر رهبر معظم انقلاب سه آسیب اجتماعی در کشورمان جزء اولویت ها به شمار می رود، اظهار داشت: حاشیه نشینی در شهرها، طلاق و مواد مخدر سه آسیب اجتماعی مورد دغدغه ایشان است.

وی ادامه داد: در سال های گذشته از هر ۱۲ ازدواج یک طلاق رخ می داد اما در حال حاضر از هر چهار ازدواج یک مورد به طلاق ختم می شود.

استاندار اصفهان با اشاره به مبارزه با مواد مخدر، گفت: باید برای مقابله با این آسیب اجتماعی، اول وضعیت را تثبیت و بعد آن را کاهش دهیم.

وی با اشاره به نرخ ۱.۹ درصدی اعتیاد در استان اصفهان، تصریح کرد: ۵۰ درصد زندانیان در استان اصفهان، مجرمان مواد مخدر هستند.

زرگرپور بیان داشت: نرخ اعتیاد در بین دانشجویان استان اصفهان به ویژه در بخش مواد مخدر صنعتی در حال افزایش است که در همین زمینه بانوان نیز از این آسیب در امان نبوده اند.

وی با بیان اینکه تلاش ما هرچه بیشتر هم باشد قاچاقیان مواد مخدر از ما جلوتر هستند، اظهار داشت: رویه دولت در این زمینه تغییر کرده است و محور کار بر پیشگیری است.

زرگرپور تصریح داشت: هر سال در استان اصفهان ۴۰ تن مواد مخدر کشف می شود که این میزان ۱۵ درصد از مواد مخدری است که وارد کشور می شود.

وی ادامه داد: کشف بالای مواد مخدر در استان اصفهان ناشی از جدیت مسئولان در راستای مبارزه است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: کار فرهنگی یکی از موثرترین روش ها در راستای مبارزه با مواد مخدر است که پیشگیری و مردمی کردن مقابله دو راهکار کنونی دولت برای کاهش این آسیب اجتماعی است.

Go to TOP