چاپ خبــر

حافظه ملت ضعیف نیست؛ حقوق‌های نجومی در دولت سازندگی ریشه دارد!‎

دریافت حقوق و مزایای آن‌چنانی از دولتی که به مدد کارگزاران سازندگی بر سر کار بیاید آن‌چنان بعید و غیرمنتظره نیست، بلکه ریشه در ۲۰ سال گذشته دارد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از حیا، یادتان هست سال ۷۷ و دادگاه کرباسچی را و ماجرای حساب مدیران شهرداری و پاداش‌های میلیونی شهرداری در دولت سازندگی به مدیرانش را؟ که ضرب‌المثلی گشت با این مضمون: خرج که از حساب مدیران بوَد حاتم طایی شدن چه آسان بوَد!!!

یادتان هست آن زمانی که دریافت وام ۲۰۰ هزار تومانی برای خانواده‌های معمولی چقدر دوندگی داشت و چه گره‌ها که از زندگی آن‌ها باز نمی‌کرد؛ آن‌وقت حقوق یک ماه شهردار تهران ۲۰۰ هزار تومان آن زمان بود؟

یادتان هست ۲۰۰ میلیون تومانی‌هایی را که کرباسچی از حساب مدیران شهرداری برای رأی آوردن خاتمی هزینه کرده بود و قبل از آن ۲۰۰ میلیون تومان‌هایی را که برای رأی آوردن لیست کارگران در تهران و… بذل و بخشش کرده بود؟

یادتان هست بذل و بخشش‌هایی را که شهرداری تهران برای مدیران شهرداری داشت در حالی‌که ظلم و بیداد شهردار تهران صدای قشر مستضعف را آن‌چنان بلند کرده بود که به دفتر مقام معظم رهبری هم رسید و رسیدگی به تخلفات شهرداری تهران با دستور ایشان آغاز شد؟

و یادتان هست مجلس پنجم، سردار نقدی (مسئول وقت حفاظت اطلاعات ناجا) را به خاطر کشاندن کرباسچی به پای میز محاکمه، چطور مورد بازخواست قرار داد؟

یادتان هست که هاشمی در دفاع از شهردار تهران و مدیران شهرداری در خطبه‌های نماز جمعه چطور گریبان چاک کرد؟

و خلاصه یادتان هست وقتی روحانی در سال ۹۲ رئیس‌جمهور شد مدعی شد که خزانه را خالی تحویل گرفته است؟ اما امروز می‌بینیم که چه حقوق های نجومی که به برخی مدیران دولتش از همین خزانه خالی پرداخت نشده؟

گویا خزانه فقط برای مردم خالی است!

این‌ها همه را گفتم تا بگویم دریافت حقوق و مزایای آن‌چنانی از دولتی که به مدد کارگزاران سازندگی بر سر کار بیاید آن‌چنان بعید و غیرمنتظره نیست، بلکه ریشه در ۲۰ سال گذشته دارد.

گفتم تا بگویم امروز نمی‌دانم چقدر دولتی‌ها شرمگین‌اند؛ یا در ابراز شرمگینی از دریافت چنین حقوقی از خزانه‌ای که خالی تحویلش گرفته بودند صداقت دارند؛ اما ۲۰ سال پیش اعضای همین دولت و حامیان امروزش نه‌تنها پشیمان و شرمگین نبودند بلکه از ریخت‌ و پاش‌ها، فساد اداری و اقتصادی شهردار تهران با تمام قدرت دفاع کردند و طلبکار قوه قضائیه و مراجع رسیدگی‌کننده به پرونده شهردار تهران هم شدند و با افتخار و با وجود تمام تخلفاتی که کرباسچی در طول این مدیریت بر تهران داشت؛ فائزه هاشمی او را نماد دولت سازندگی معرفی کرد.

آن زمان همین فتنه‌گر امروز و رئیس‌جمهور دیروز که به مدد همان فسادهای مالی شهرداری تهران تبلیغات پرخرج انتخابات ریاست جمهوری پشت سر گذاشته بود دست‌ به‌ قلم شد و برای دفاع از کرباسچی به اتهام فساد اقتصادی در بازداشت به سر می‌برد، نامه‌نگاری کرد تا شهردار در حین رسیدگی به پرونده‌اش در بازداشت نماند و وزیر کشور کابینه خاتمی به همراه نمایندگان وابسته به کارگزاران در مجلس همه یک صدا بازداشت یک متهم اقتصادی را محکوم کرده و از آن به عنوان اهرمی برای فشار به دولت یاد کردند!

اما در اخبار غیر رسمی آمده است که فتنه گران که حافظه مردم را ضعیف دانسته اند، از اطرفیانشان خواسته‌اند تا گزارشی جامع از دولت احمدی‌نژاد تهیه کنند؛ برای دست‌پر بودن در انتخابات ۹۶.

این‌ها همه را گفتم تا بدانند حافظه ما انچنان هم ضعیف نیست تا دفاع تمام‌قد مجموعه حامیان دولت امروز از مفسدان اقتصادی دیروز را فراموش کرده باشیم!

گفتم تا یادآوری کنم رفتار احمدی‌نژاد در دفاع از رحیمی چندان هم بی‌سابقه نبود هرچند اشتباه بود! حال بماند که تخلفات رحیمی هم مربوط به دولت اصلاحات بود نه دولت احمدی‌نژاد!

فقط مشکل احمدی‌نژاد از نظر رسانه‌های اصلاح‌طلب و خود اصلاح‌طلبان آن بود که او از آنان نبود! یعنی همانی که خودش گفته بود؛ او وارد محدوده ممنوعه قدرت شده بود.

  1. ناگفته نماند تهران کنونی مدیون طرحهای کرباسچی است و اگر پول زیادی هم گرفت تاوانشا داد .در ضمن حالا یکسال مانده به انتخابات ریاست جمهموری که یکجورایی از احمدی نژاد داری حمایت میکنی .

  2. جالب بود …. نویسنده چقدر ریز با اتهام زنی به دولت در نهایت طرفداری و نبلیغ آقای احمدی نژاد را کردند
    بیایید بدور از تعصبات در مورد اتفاقاتی که افتاده فکر کنیم
    اگر تخلفی در نظامی اتفاق می افتد الزاما به معنای فاسد بودن کل آن نیست همانگونه که رهبری فرمودند تنها تعداد اندکی از مدیران متخلف بودند که با آنها برخورد می شود. ضمنا این موارد نه تنها در دولت قبلی وجود داشت بلکه بواسطه شرایط اقتصادی آن زمان (افزایش بهای نفت و ..) شدیدا افزایش یافت. ضمنا با سیاست اتهام زنی به دیگران نمی توان حکم به برائت کس دیگری داد اگر خوب دقت کنید بسیاری از معضلاتی که هم اکنون گریبانگیر جامعه ماست از تورم تا تحریم ها و بیکاری و …. متاسفانه از تندروی ها, سیاستهای غلط و تصمیمات دولت قبل ناشی می شود که اکنون دامنگیر ما شده و دولت کنونی نیز هنوز یا برنامه عملی روشنی ندارد یا به هر ترتیب نتوانسته است از پس این معظلات بر بیاید و بعضا در بازی سیاسی و مقابله با جناح مقابل اقدام به انتشار آمار غیر واقعی می کند. البته امیدوارم با گفتن این صحبت ها از طرف این عزیزان تندرو متهم به فتنه گری نشویم ….

  3. ازتهران گفت:

    برادر اگراطلاع نداری بدان تهران مدیون قالیباف است وبس ،مادرتهران روند پیشرفت کارهارادراین دوره بالاترازهردوره ای می بینیم.

  4. زرند گفت:

    خانه ای که دارم ازدوران احمدی نژاداست وفکرنمی کنم خدمت خانه های مهر راکسی درک کند مگر من که بعد ازبیست سال خانه دارشدم تاابد مدیون احمدی نژادودعاگوی او هستم.شماهرچه می خواهید بگویید .فقط یک کلام بی تعصب ومردانه :(دراین چندسال چند نفر مثل من کارگر راخانه دارکردید ؟)

Go to TOP