چاپ خبــر
مشکل فاضلاب مسکن مهر؛

سلامت ساکنان مسکن مهر منتظر اقدام فوری مسئولان

مدیر عامل مسکن مهر فریدونشهر اقدام فوری اداره راه و شهرسازی در واگذاری موقت زمین سپتینگ مرکزی مسکن مهر و اقدام فوری اداره آب و فاضلاب شهری در احداث این سپتینگ را راه حل رفع مشکل فاضلاب این مجموعه دانست که سلامت ساکنان را به خطر انداخته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، کوتاهی در کارشناسی و نقشه کشی مسکن مهر فریدونشهر عامل به وجود آمدن مشکلات عدیده و اساسی برای این طرح ملی شده است؛ طرحی که شیرینی خانه دار شدن را به کام بسیاری از مردم چشاند اما به دلیل اجرای نادرست در فریدونشهر با مشکلات زیادی مواجه شد.

دفع فاضلاب یکی از این مشکلات است که به سبب کارشناسی نبودن طرح آن در نقشه اولیه، اکنون ساکنان این مجموعه را با مشکل مواجه کرده است.

ابتدا برای دفع فاضلاب مسکن مهر فریدونشهر سه سپتینگ جذبی در نظر گرفته شده بود که اولی در فاصله چند متری بلوک A1 و در ضلع شمالی سالن ورزشی کوثر برای دفع فاضلاب بلوک های A1، A2، A3 و A4، دیگری در کنار بلوک A5 و مشرف بر ورودی مجموعه برای دفع فاضلاب بلوک های A5، A6 و A7 و سپتینگ سوم ذیل بلوک های B2 و A8 برای دفع فاضلاب بلوک های B1، B2، A8 و A9 بودند.

mehrfrhavayi2_001

اما از آن جا که کارشناسی صحیحی در این رابطه صورت نگرفته بود، سپتینگ دوم قابل اجرا نبود زیرا خاک محل نمی توانست پساب ها را جذب کند، لذا پساب ها بلافاصله از سپتینگ به سمت کف و در خیابان ورودی جاری می شد. سپتینگ سوم هم به لحاظ واقع شدن در اراضی خصوصی شهروندان، غیرقابل اجرا شد و در نتیجه تنها یک سپتینگ برای این مجموعه 264 واحدی احداث شد.

mehr950725001_004

لحاظ نکردن همه شرایط برای سپتینگ سوم که اکنون محل تجمع فاضلاب بلوک های A1 تا A7 است، خود باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی برای ساکنان مسکن مهر به ویژه ساکنان بلوک A1 شده است. از جمله این مسائل، جذبی ساختن این سپتینگ بود که به دلیل اختلاف ارتفاع 14 متری محل سپتینگ با سالن ورزشی کوثر در فاصله چند متری این سپتینگ، پساب نشت کرده از آن از دل زمین بیرون زده و در ضلع شمالی سالن ورزشی کوثر جاری شده که طی روزهای گذشته با زهکشی این محل این مشکل به طور موقت رفع شده است.

بوی متعفن پساب های جاری شده و حشرات موذی تجمع کرده اطراف این سپتینگ و پساب ها، شرایط سختی را برای ساکنان بلوک A1 و A2 به وجود آورده است.

با واگذاری واحدهای مسکونی بلوک های B1، B2، A8 و A9 به اعضاء، مدیریت شرکت تعاونی مسکن مهر تصمیم گرفت فاضلاب این بلوک ها را نیز به تنها سپتینگ مجموعه متصل کند که با واکنش ساکنان بلوک های A1 و A2 و تجمع آن ها برای جلوگیری از این امر روبرو شد.

در پی اعتراض ساکنان مسکن مهر، با بررسی کارشناسان، پاسخگو نبودن تنها سپتینگ احداث شده مجموعه برای همه 11 بلوک مورد تایید قرار گرفت و با دخالت مسئولان شهرستان، در کمیته برنامه ریزی و بودجه تصویب شد بودجه ای برای اداره آب و فاضلاب شهری فریدونشهر برای احداث یک سپتینگ مرکزی با رعایت شرایط لازم و فاصله مطلوب از بلوک های مسکونی اختصاص یابد.

در حالی که مسعود مقدسی، رئیس اداره آب و فاضلاب شهری فریدونشهر، علت اجرایی نکردن این طرح تاکنون را عدم اختصاص بودجه برای آن اظهار کرده بود، روز گذشته ابراهیم اصلانی، مدیر عامل مسکن مهر، در گفتو با پونه زار از اختصاص یافتن 50 درصد از بودجه تصویب شده برای این امر خبر داد.

وی گفت: محل احداث سپتینگ مرکزی جانمایی شده و کروکی و درخواست واگذاری موقت زمین این سپتینگ (تا اجرای شبکه فاضلاب شهری فریدونشهر) به اداره راه و شهرسازی ارسال شده است که به علت تفکیک شدن این اداره، پاسخگویی به این درخواست طولانی شده است. اصلانی ادامه داد: با واگذاری موقت زمین سپتینگ، این تلاش و همت آبفا است که می تواند با انجام سریع این طرح، مشکل بزرگ فاضلاب مسکن مهر را حل کند.

اصلانی تصریح کرد: مسکن مهر تنها این یک مشکل را ندارد و بحث بیمه و مالیات آن هنوز مشخص نیست که تاکنون هزینه بسیاری را بر اعضای شرکت تعاونی تحمیل کرده و خواهد کرد.

روز گذشته نیز محمدرضا یوسفی، معاون فرماندار فریدونشهر، در جمع تعدادی از ساکنان مسکن مهر معترض نسبت به وضعیت نامطلوب فاضلاب و پیامدهای ناشی از آن، قول تسریع در احداث سپتینگ مرکزی و از مدار خارج کردن سپتینگ نامناسب قبلی را داد.

انتهای پیام/

  1. مسکن مهر گفت:

    فقط فقط مدیر عامل وهیت ریسه مسکن مهر باید عزل شوند . متاسفیم برای مسولین فریدونشهر که شاهد این همه مشکلات در مسکن مهر هستند وبی توجه میباشند.به غیر از شهرداری فریدونشهر

    • نام گفت:

      مدیرعامل دلسوزی که حتی حقوق خودش را هم از این شرکت تعاونی کامل برنمی دارد باید عزل شود؟ کسی که این همه زحمت می کشد تا کار را پیش ببرد؟ یادتان نیست قبل از آمدنش چه وضعی بود و الان چه وضعی است؟ مقداری انصاف هم بد نیست

  2. من این را میدانم که هرجه دردسر می بارد برسر مظلومان ومحرومان بایدببارد. این خانه دارشدن ما.

  3. مسکن مهری ها گفت:

    ضمن تقدیر وتشکر از جناب آقای جدیدی مسول محترم سایت در انعکاس اخبار مسکن مهر امید است با همراهی و همکاری شما و مسولین شهرستانی مشکل سپتینگ فاضلاب در اسرع وقت بر طرف شود وساکنین مسکن مهر روی خوش و آرامش ببیند متاسفانه بوی ناشی از تعفن و وجود حشرات موذی و آزار نظیر پشه های آلاینده و شیوع سوسک موش و…… نگرانی ها و ناراحتی های بسیاری در طول سکونت ساکنین بلوکهای یادشده را بوجود آورده که امید است با تلاش پی گیر فرماندارمحترم و معاونت محترم فرمانداری برادر عزیز جناب اقای یوسفی مشکل
    مربوطه رفع شود بسیار گله مند و ناراحتیم از اقدامات مدیر عامل تعاونی مسکن مهر و مسول اب و فاضلاب شهرمان که پا به پای هم با ایده ها و عقاید غیر کارشناسانه ی خود موجبات ناراحتی همشهریان و ساکنین مسکن مهر می شوند.

  4. مهری گفت:

    سلام آقای جدیدی.لطفا به گوش مسئولین برسانید که تکنولوژی پیشرفت کرده و احداث زه کش و سپتیگ مرکزی قدیمی شده.لطفا بگید که میتونن با همون هزینه که در نظر گرفتن میتونن تصفیه خانه روباز بزنن.البته نه اون تصفیه خانه ای که در ذهن همه هست.آقای مقدسی اطلاع دارند.تصفیه خانه هایی کوچک در حد 100 متر مربع به صورت مجتمع و دستگاهی هست که قابل احداث هست.ضمن اینکه از پسابش هم برای آبیاری فضای سبز استفاده میشه بدون هیچ آلودگی.در اطراف اصفهان در مجتمع های مسکونی و کارخانجات بزرگ از این سیستم استفاده میشه.یادم هست قبلا هم در تعاونی مسکن مهر پیگیر این مطلب بودن ولی نتیجه نامعلوم شد!!!!!

  5. شهروند گفت:

    آقایون مسئولی که رفتین دیدار آقای رفسنجانی بهتر نبود به جای این دیدار و خرج های اضافی دیگر کمی به فکر حل مشکلات مردم میبودید و اول اینگونه مسائل و مشکلات حل و فصل میکردید سپس به فکر خوشگذرانی ها دیدارها جیب ها و شکم های خود بودید؟

  6. همشهری گفت:

    مشکل فاضلاب مسکن مهر یکی از مشکلاتی است که ساکنین در از درد و ناله ی آن در عذابند و شب ها کودکان دلبند و سرمایه های آینده شهرمان با آه و ناله از هجوم حشرات موذی و پشه های آلاینده شب را به صبح می رسانند !!
    بسی مایه تاسف است با وجود نامه نگاری های متعدد وپی گیریهای مدوام که بعد از بروز مشکل در نشت آبهای فاضلاب در پشت سالن ورزشی کوثر بوجود آمد مسولین ومتولیان امر بهداشت و محیط زیست و آب و فاضلاب مسول نظارت بر تعاونی های شهرستان و…… در خواب ناز و غفلت تشریف دارند ؟؟
    آیا پست و مقام این عزیزان آن قدر مهم و حیاتی است که عده ای را با عقاید بدون کارشناسانه ی خود له نمایند ؟؟
    مگر شخص مدیر عامل تعاونی مسکن مهر کارمند ساد ه یک ارگان نیست پس این همه اعمال نفوذ وارایه نظرات * خود و تحمیل آن بر مسولین ومتولیان امر چه معنی دارد ؟؟
    ساکنین مسکن مهر تا کی باید چوب بی تدبیری مسولین تعاونی مسکن مهر و هیات مدیره ی صوری را بدهند ؟؟
    کجایند آنهایی که دم از رعایت حقوق شهروندی می کنند ؟؟
    واقعا دلم سوخت که چند ماهی است مدیر عامل تعاونی مسکن مهر حقوق نگرفته است !!!!!! چگونه با این خرج و مخارج و هزینه های شگفت انگیز روزگار را سپری می کند ؟؟؟!!!!

    بیاید کمی از خواب غفلت بیدار شوید و مرهم زخمهای مردم باشید و غفلت و فراموشی را شهر مان دور کنید و چشم های خود را بر حقایق روشن سازید .

  7. صبح صادق گفت:

    خدا پدر و مادربانی کار را نیامورزد که در چنین محل نامناسبی این پروژه را پایه گذاری کرد البته از یک معلم غیرکارشناس بیش از این هم انتظار نبود

  8. نام ونام خانوادگی در جواب به شهروند میگه اخه همه چی را به دیدار رفسنجانی نسبت می دی بسه دیگه چرا اینقد بدبینی انشااله این دیدار یه گرهی از شهرمان باز کند اینقد کوته فکر نباشید بالاخره هاشمی رفسنجانی هم یکی از شخصیتهای مهم کشوره .این دیدارها مطمئن باش بخاطر مشکلات مردم و شهر بوده .

  9. آقای اصلانی تابه امروز هیچ اعتباری در این خصوص محقق نشده است به توجه به پیگیرهای به عمل آمده ثانیا”
    اعتبارات تا محقق شود شش ماه طول میکشد بیائید بامردم شفاف صحبت کنید آبفای شهر ی در حوزه آبرسانی تلاشهای بسیار ارزنده ای به عمل آورد که جای تشکر دارد ای کاش شماهم مثل سازمان آب عمل میگردید و بجای این همه هزینه یک دستگاه تصفیه فاضلاب خریداری می کردید و حال برای فرار از زیر مسئولیت توپ در زمین اداره آب نمی انداختید و طبق بررسی های به عمل امد ساخت سپتینگ هیچ مشکلی را حل نمیکند و فقط بیت المال را هدر میدهید فقط محیط زیست را الود ه مکنیم وفکر نمی کنیم بهداشت محیط و محیط زیست همچنین مجوزی را صادر کند آقای اصلانی نتیجه بی تجربگی شما را باید اداره اب بپردازد/؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • بگذرد این روزگار گفت:

      مشکل فاظلاب مختص به مسکن مهر نیست ودر همه محله های چهارصد دستگاه نیز این مشکل وجود داره
      اما اینکه ساکنین مسکن مهر با چندرغازی که واس خونه دادن والان صاحبخونه شدن انتظار دارن تو کاخ سعد آباد زندگی کنن
      یه سر به اجاره ها وپول پیشهای داخل شهر بندازیدبا کل پولی که شما خانه دار شدید فقط میشه یه خونه اجاره کرد
      حالا این همه توهین ونظرات کارشناسی واینا واسه چیه ؟

  10. ساکنین محترم مسکن مهر تنها را اساسی حل مشکل فاضلاب مسکن مهر خرید دستگاه تصفیه فاضلاب یا ردیف دار شدن اعتبار فاضلاب باپیگیری نماینده محترم که کمان نکنیم این امر محقق شود پس وظیفه مدیر عامل تعاونی مسکن مهر میباشد پیگیری نماید
    اما در خصوص جاری شدن فاضلاب مسکن مهر وظیفه شبکه بهداشت و محیط زیست میباشد که قاطعانه از این الودگی جلوگیری کند/؟؟؟؟؟؟

Go to TOP