چاپ خبــر
مدیرعامل تعاونی مسکن مهر فریدونشهر خبر داد:

سال 94 پایان پروژه ساخت مسکن مهر 264 واحدی فریدونشهر

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر فریدونشهر با ارائه گزارش پیشرفت پروژه مسکن مهر فریدونشهر، علّت تأخیر در اتمام این پروژه را توضیح داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه‌زار، ابراهیم اصلانی، مدیرعامل مسکن مهر فریدونشهر، در گفتگو با خبرنگار پونه‌زار با ارائه گزارش پیشرفت این پروژه، عوامل تأخیر در بهره برداری آن را توضیح داد و گفت مسکن مهر فریدونشهر در مقایسه با سایر شهرستان‌ها گران‌تر نشده است.

اصلانی از دریافت تسهیلات دولتی پروژه به ارزش 1.5میلیارد تومان توسط تعاونی مسکن مهر برای پیشبرد پروژه خبر داد و گفت یک میلیارد تومان از این مبلغ بابت بدهی سنوات گذشته، حتی بابت بدهی 46 میلیونی نقشه پروژه که در سال 86 کشیده شده است، و موارد دیگر مثل محوطه سازی و سفت کاری و … پرداخت شده است.

مدیرعامل تعاونی مسکن مهر فریدونشهر گفت در سال 92 روند واریز آورده اعضاء خوب بود ولی در سال 93 به شدت کاهش یافت.

وی مهمترین علّت آماده نشدن واحدهای مسکن مهر در مدت مقرر را عدم تکمیل آورده‌ها از سوی اعضای تعاونی دانست که منجر به کند شدن روند کار شد. وی شایعه‌ی افزایش یافتن وام مسکن مهر به 300،000،000 ریال را از دلایل عدم واریز پول توسط اعضا دانست و گفت این شایعه شش ماه است روی زبان‌ها می‌چرخد و تاکنون شاهد هیچ گونه افزایشی در وام مسکن مهر نبوده‌ایم.

اصلانی گفت برای مسکن مهر تلاش کردیم با حذف پیمانکار، سود پیمانکار را حتی الامکان کاهش دهیم تا واحدها ارزان‌تر به دست متقاضیان برسد. وی ضمن تشکر از کمک‌های دولت در بخش بیمه و مالیات، دولت کنونی را به خاطر تدوین و ارائه‌ی دستوالعمل‌های شفاف در رابطه با بیمه و مالیات در این زمینه بسیار موفق و با رویکرد عالی دانست و گفت دستورالعمل‌های قبلی در مورد بیمه و مالیات گنگ و مبهم بود.

مدیرعامل مسکن مهر فریدونشهر در مورد قیمت تمام شده گفت اگر مشمول مرور زمان نشویم افزایش چندانی در مقایسه با سایر شهرستان‌ها نخواهیم داشت.

وی قیمت بالای مسکن مهر در فریدونشهر را به علّت زیاد بودن سطح زیربنا در مقایسه با استاندارد مسکن مهر که 75 تا 80 متر است دانست و گفت مساحت واحدهای مسکن مهر فریدونشهر در پایین‌ترین متراژ 80 متر سطح مفید به علاوه حدود 50 متر مشاعات است که این میزان در واحدهای بزرگتر به 120 متر به علاوه 50 متر مشاعات هم می‌رسد یعنی زیربنای جمعاً 170 متر و این باعث شده قیمت واحدهای مسکن مهر فریدونشهر بالا به نظر بیاید.

اصلانی ادامه داد البته هزینه بالای آماده سازی و محوطه سازی محلّ انتخاب شده هم موجب افزایش قیمت تمام شده واحدها گردید.

مدیرعامل مسکن مهر فریدونشهر گفت واحدهای تحویل داده شده در سال گذشته 375،000 تومان به ازای هر متر بود در حالی که قیمت تمام شده پیمانکاری برابر فهرست بها به میزان 950،000 تا 1،000،000 تومان به ازای هر متر در مناطق دورافتاده است و ما حدوداً منطقه دورافتاده به حساب می‌آییم.

اصلانی در مورد پیشرفت مسکن مهر هم گفت کل مجموعه مسکن مهر فریدونشهر 264 واحد بوده است که 72 واحد آن تحویل و 72 واحد تعیین مالکیت شده است و 48 واحد هم طی فروردین و اردیبهشت 94 تعیین مالکیت می‌شوند.

وی در مورد 72 واحد تعیین مالکیت شده گفت کار ساختمانی این واحدها به اتمام رسیده، درب‌ها خریداری شده و قرارداد آسانسور هم بسته شده است. این واحدها بعد از نصب درب‌ها، سیم‌کشی برق و کارگذاشتن آسانسور به اضافه 48 واحد ذکر شده با لحاظ امتیازات اعضاء تا اردیبهشت و حداکثر خردادماه تحویل داده خواهد شد.

مدیرعامل مسکن مهر برای تحویل این 120 واحد تا خردادماه خواستار همکاری ادارات بالاخص اداره ثبت اسناد و بنیاد مسکن و بانک مسکن شد.

اصلانی گفت 72 واحد باقیمانده هم در هفته دولت به دست مالکان خواهد رسید و إن‌شاءالله سال 94 سال اتمام پروژه مسکن مهر فریدونشهر با 264 واحد خواهد بود.

IMG_7391

مدیر عامل مسکن مهر فریدونشهر به 48 واحد مازاد از پروژه هم اشاره کرد و گفت مدیران قبلی قبل از دریافت مجوز، ثبت نام انجام داده، عضوگیری کرده و پولهایی هم دریافت کرده‌اند. هزینه زیادی هم صرف راهسازی و آماده‌سازی زمین برای این 48 واحد تاکنون شده است. در این رابطه هم مکاتباتی با نماینده مجلس و مدیر کل بنیاد مسکن کردیم و قول‌هایی گرفته‌ایم ولی چون طرح مسکن مهر یک طرح تمام شده برای دولت است آوردن این واحدها در قالب مسکن مهر قطعی نیست و ممکن است در صورت ابلاغ طرح‌های دیگری مثل مسکن اجتماعی در قالب این طرح‌های جدید قرار بگیرد.

اصلانی گفت در حالی که پیش بینی می‌شد بعد از نوروز 94 قیمت آسانسور افزایش پیدا کرده و تا 45میلیون تومان برسد، ما در حالی که 700،000،000تومان بدهی داریم قرارداد خرید آسانسورها را با مبلغ 26میلیون تومان بسته‌ایم و امیدوارم اعضاء هر چه زودتر آورده‌های خود را تکمیل کنند تا بدهی‌ها پرداخت شود و عنایت داشته باشند که تأمل، درنگ و هدر دادن وقت هزینه‌بار است.

وی در مورد فاضلاب گفت خوشبختانه اعتبار قابل توجهی بالغ بر 3.5 میلیارد تومان بابت اجرای طرح فاضلاب شهری تخصیص پیدا کرده است و فاضلاب مسکن مهر هم در این شبکه شهری لحاظ  خواهد شد ولی تا به انجام رسیدن طرح فاضلاب شهری، فاضلاب واحدهای مسکن مهر به صورت جذبی با سپتینگ‌های موقت دفع خواهد شد. وی در مورد سایر انشعاب واحدها هم گفت مشکلی وجود ندارد.

اصلانی گفت در سال 92 اعتبار 290 میلیونی و در سال 93 اعتبار 100 میلیونی برای آسفالت مسکن مهر به شهرداری فریدونشهر اختصاص یافته که شهرداری مقداری از این طرح را اجرایی کرده است.

وی عدم پرداخت هزینه زمین، پروانه‌ی ساختمانی و … را از محاسن مسکن مهر برای اعضای تعاونی مسکن مهر فریدونشهر خواند.

 

 

 

  1. بابا بیارین این پولاتونو واریز کنید دیگه… خودتون هیچی تحویل خونه های ماها که پول ریختیم را عقبچقدر می اندازید… چقدر کنایه از صاحب خونه ببینیم

    • بهزاد گفت:

      با تشکر از سایت پونه زار و به امید پیگیریهای مداوم شما . 72 واحدی که حدود 6 ماه پیش تعیین مالکیت شده تا امروز جز اوردن دربها و کف سازی پارکینگ هیچ پیشرفتی نداشته است . انشااله پایان اردیبهشت ماه همانطور که جناب آقای اصلانی قول دادن “تحویل 72 واحد از واحد های مسکن فریدونشهر” تیتر یک سایت شما باشه .

  2. امين گفت:

    اقاي اصلانی هزینه بالای آماده سازی و محوطه سازی محلّ انتخاب شده كه موجب افزایش قیمت تمام شده واحدها گردید چه ربطي به مالكين داره هر كسي اين جا رو انتخاب كرده لطف كنه هزينه ي اون رو هم پرداخت كنه مالكين چه گناهي كردن؟؟؟؟؟؟

  3. مجید گفت:

    اقای شهر دار -فرماندار-استان دار-هرکی ….فکر میکنید این پولا حلاله که روی کدورت وکینه ای که دارید مسکن مهر را بردید بالای کوه ساختید مشکلات ما فریدونشهریا کمه از استان باید بکشیم از فرماندار باید بکشیم از هر جای یکی بلند شده میاد تو سر ما فریدونشهریا خالی میکنه ما هم که باید پشت هم باشیم خودمون به خون هم تشنه ایم .اخه توشهرک امام جا نبود کنار تپه اجرا کنید که زمستان ها جاده پر برف میشه وخیلی جا های دیگه ………* بر کسی که از قصد و از رو کدورت سایت مسکن مهرارا تو دامنه کوه نظر داد

  4. مستاجر گفت:

    اخه مدیر امل این چه کاریه چرابا حرف و حدیث مردمو سرکار میزاری چه فیگوری هم تو عکس گرفتی خونه هارو تحویل بده هنوز حساباتون *

  5. این چه مسخره بازیه الانم که کارو تعطیل کردن مدیریت خیلی ضعیفه

  6. ناشناس گفت:

    بخداجون به لب شدیم بعد8سال تازه الان میگن زمان اسکان به سال آینده موکول میشه آخه چ وضعیه مردمامسخره کردیدهرکی اومدتوپروژه یه * ماموندیم وحسرت خونه _

  7. ناشناس گفت:

    سلام _کسی یه جواب درست نمیده هرکی به فکرخودشه ماتاعیدمیریم توخونه ی خودمون بخداوقتی ثبت نام کردیم دخترم4سالش بودالان 13سالشه پیرمون کردیدبرای خونه

Go to TOP