چاپ خبــر
ﻣﺪﻳﺮ ﺩﻓﺘﺮ ﺑﻬﺮﻩ‌ﺑﺮﺩﺍﺭی آب منطقه‌ای اصفهان:

مخزن سد زاینده رود به حداقل رسید

وضعیت فعلی فشار آب شرب در سطح شهر اصفهان روزهای داغ تابستان و افت فشار آب را یاد آور می‌شود. تاکنون سابقه نداشته است که مسوولان در فصل پاییز نگران وضعیت آب شرب اصفهان باشند اما امسال با وجود بارش‌های فصلی ذخیره پشت سد زاینده رود وضعیت مناسبی ندارد.

به گزارش پونه زار ؛ ﻣﺪﻳﺮ ﺩﻓﺘﺮ ﺑﻬﺮﻩ ﺑﺮﺩﺍﺭی ﻭ ﻧﮕﻬﺪﺍﺭی ﺍﺯ ﺗﺄﺳﻴﺴﺎﺕ ﺁﺑﯽ آب منطقه‌ای اصفهان به خبرنگار اقتصادی ایسنا- منطقه اصفهان گفت: در حال حاضر میزان آب موجود در مخزن سد زاینده رود به حداقل خود رسیده است.

علی بصیرپور با بیان اینکه آب اندکی در مخزن سد وجود دارد  اظهار کرد: حدود 100میلیون مترمکعب آب در سد زاینده رود وجود دارد که بخشی از آن نیز رسوبات است.

وی در مورد علت افت فشار آب شرب در اصفهان افزود: به طور معمول ورودی آب به سد در ماه‌های آذر و دی چندان مناسب نیست،  بنابراین برای حفظ میزان اندک ذخیره آبی استان، شرایط صرفه جویی اجباری که در تابستان اعمال می‌شد هنوز ادامه دارد.

بصیرپور با تاکید بر این نکته که مردم در مصرف آب صرفه جویی نمی‌کنند، افزود: مردم تا زمانی که آب در لوله‌ها وجود داشته وکمبودی را احساس نکنند، آب را بهینه مصرف نمی‌کنند.

وی در مورد وضعیت ذخیره آب مخازن سایر سدهای استان نیز گفت: وضعیت ذخیره سد حنا و گلپایگان که پس از زاینده رود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند نیز مناسب نیست.

Go to TOP