چاپ خبــر
استاندار اصفهان در تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی:

عدالت بهداشتی و درمانی در استان برقرار نیست

استاندار اصفهان در آیین تودیع و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان نقاطی را داریم که هیچ دسترسی به مراکز بهداشتی و پزشک ندارند بنابراین باید گفت عدالت بهداشتی و درمانی در این استان برقرار نیست.

به گزارش ایمنا، رسول زرگرپور افزود: برخی معتقدند که استان اصفهان برخوردار است اما وقتی وارد این استان می شویم واقعیت چیز دیگری است.

استاندار اصفهان معتقد است به این استان بودجه نمی دهند و می گویند اصفهان برخوردار است و تاکید کرد:  برای رفع این مشکلات نیاز به مهندسی مکانی در باره خدمات بهداشتی و درمانی داریم.

وی با بیان اینکه متوسط سرانه ورزشی در کشور ۵۱ صدم مترمربع است، تصریح کرد: این رقم در استان اصفهان ۳۱ صدم متر مربع است.

استاندار اصفهان با اشاره به افزایش میزان بیماری های خاص در این استان گفت: عده ای دلیل این امر را مسائل زیست محیطی می دانند که باید کار علمی در باره صحت آن صورت گیرد.

وی با بیان اینکه نیروگاه اصفهان در هر شبانه روز ۵۰۰ تن گوگرد وارد فضای شهر می کند، افزود: این موضوع اثرات زیست محیطی دارد.

وی با تاکید بر اینکه  برای ما از نظر علمی باید مشخص شود که آیا آلودگی هوا و مسائل زیست محیطی نرخ بیماریهای خاص را افزایش داده است یا نه ادامه داد: آلودگی هوا حق مردم اصفهان نیست و تعهد می دهیم که اقدامات لازم را برای رفع این مشکلات انجام دهیم.

وی بیمه را یکی از مشکلات مهم مردم در بخش سلامت دانست و گفت: جانبازان نیز در این زمینه بسیار گله مندند.

وی رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان را مورد قبول جناح چپ و راست دانست و اظهار کرد: رییس این دانشگاه، نماینده دولت روحانی با شعار اعتدال است و باید بر روی استفاده از همه نیروها با هر گرایشی تاکید کند.

زرگرپور خط قرمز دولت را تندروی دانست و افزود: افراط و تفریط جایی در دولت روحانی ندارد.

*اولویت اول در سلامت توسعه عدالت است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان نیز در این مراسم اولویت اول دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان توسعه عدالت برای محروم‌ترین اقشار که به جرم فقر آسیب می‌بیند است و تاکید کرد: تغییر و تحولی در دانشگاه علوم پزشکی انجام خواهیم داد که اولین تغییر اعتدال است که این اعتدال را سرلوحه کار قرار می‌دهیم.

غلامرضا اصغری با بیان اینکه فضای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی باید شور و نشاط خاصی داشته باشد زیرا که دانشجویان سرمایه‌های اصلی ایران هستند نقد‌پذیری را یکی از ارکان اصلی کار دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان برشمرد و گفت: ما از هر نقد و انتقادی استقبال می‌کنیم و این نقد و انتقاد هزینه‌ای در بر ندارد.

وی در مورد توسعه منشور اخلاقی در دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان تصریح کرد: ما باید منشور اخلاقی را بین همه پرسنل دانشگاه علوم پزشکی توسعه دهیم.
سوابق رئیس دانشگاه علوم پزشکی غلامرضا اصغری؛ معاونت امور دانشجویی دانشگاه، عضو شورای بورس، مشاوره عالی رئیس دانشگاه، سوابق در دوران دفاع مقدس، معاونت امور جنگ دانشگاه از سمت‌هایی که تاکنون بر عهده وی بوده است.

*گلایه از کمبود بودجه ای بخش بهداشت و درمان استان

دکترشاهین شیرانی نیز در این مراسم با بیان اینکه تاکنون باید بابت پاسخگویی درباره پرداخت حقوق کارکنان این دانشگاه به میزان ۲۶ میلیارد تومان از محل سایر منابع در دادسرای دیوان عدالت اداری استان باشم یادآور شد: دغدغه مدیریت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در دو سال گذشته این بود که آیا می توانیم حقوق پرسنل خود را پرداخت کنیم.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اصفهان هم با گلایه از کمبود شدید اعتبار این دانشگاه در سال های اخیر، گفت: از دو سال گذشته تاکنون به دلیل مشکلات موجود، صورتم را با سیلی سرخ نگه داشتم.

وی با اشاره به اینکه این دانشگاه حدود ۲۵ هزار پرسنل دارد، تصریح کرد: در این مدت جز دفتر رهبر معظم انقلاب به هر جا که می توانستیم برای رفع مشکل مراجعه کردیم و همزمان مشکلات را به رییس دفتر رهبر انقلاب نیز گزارش کرده بودیم.

شیرانی با بیان اینکه این مشکلات کشوری بود، گفت: با این وجود، وضعیت این دانشگاه نسبت به بسیاری دیگر از دانشگاههای کشور از شرایط بهتری برخوردار است.

وی با تاکید بر اهمیت کار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: هدف کار ما، مردم هستند و به رغم تحریم هادر چند سال گذشته کمترین مشکلات را در درمان مردم استان اصفهان داشتیم.

رییس سابق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه از شهریور سال ۸۴ این مسئولیت را پذیرفتم تصریح کرد: اکنون این دانشگاه در بسیاری از بخش ها رتبه های اول تا سوم کشوری را دارد.

وی با بیان اینکه ما در هشت سال گذشته کارهای زیادی کردیم، ادامه داد: کارهای زیادی نیز باقی مانده است که مدیریت جدید دانشگاه باید با تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف آنها را انجام دهد.

شیرانی، سلامت را یک حوزه تعاملی دانست و اظهار کرد: حداکثر ۲۵ درصد از کار سلامت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی و بقیه در دست دیگران است.

وی تغییر نگرش مدیران ارشد نظام را یکی از نیازهای ضروری بخش سلامت کشور عنوان و اضافه کرد: مدیران ارشد باید بدانند که اگر منابع در بخش سلامت مصرف شود، هزینه نیست بلکه سرمایه گذاری برای مردم و نسل آینده است.

در این مراسم، غلامرضا اصغری به عنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان معرفی و از زحمات دکترشیرانی در هشت سال گذشته قدردانی شد.

Go to TOP