چاپ خبــر
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر:

اشتغال زایی سپاه برای ۹۰ نفر در فریدونشهر

ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر با درنظر گرفتن بیکاری به عنوان یکی از مهمترین مشکلات شهرستان فریدونشهر، در سال 95 با اعطای 980 میلیون تومان تسهیلات خوداشتغالی و نظارت بر آن ها، 90 شغل تولیدی در سطح شهرستان ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر در گفتگو با خبرنگار پونه زار از اعطای 980 میلیون تومان وام خوداشتغالی توسط سپاه در شهرستان فریدونشهر خبر داد.

سرهنگ دوم پاسدار سید عباس میرکریمی گفت: تخصیص این وام ها، استفاده از راهبرد اقتصاد مقاومتی برای کمک به معیشت و اشتغال زایی مردم است و سپاه پاسداران با حمایت از بخش تولید، معتقد است حمایت از کارگاه های کوچک زودبازده راه حل سریع و سهل الوصولی برای اشتغال زایی به ویژه در شهرستان های کوچک است.

وی اظهار کرد: در سال گذشته یک میلیارد تومان اعتبار وام خوداشتغالی برای شهرستان فریدونشهر در نظرگرفته شده بود و ناحیه فریدونشهر 98 درصد آن را جذب کرد که این وام ها برای ایجاد یا گسترش کارگاه های پرورش ماهی، زنبور عسل، مرغ بومی، شتر مرغ، گیاهان دارویی، گلخانه، باغات، کشت زعفران، تولید قارچ و صنایع دستی اختصاص پیدا کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فریدونشهر در رابطه با نظارت بر مصرف این وام ها تصریح کرد: اعطای این وام ها بعد از بازدید کارشناسان ما از عرصه مورد نظر صورت می گیرد و بعد از اعطای وام نیز، مصرف آن و پیشرفت ایجاد کارگاه تولیدی توسط کارشناسان مورد بازدید و نظارت قرار می گیرد.

سرهنگ میرکریمی با بیان این که بیکاری بالا را می توان مهمترین مشکل شهرستان فریدونشهر دانست از دستگاه های دولتی خواست تلاش های اقتصادی و فرهنگی خود را برای ترغیب جوانان به سمت ایجاد کارگاه های کوچک تولیدی به کار ببندند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 96 با نام تولید و اشتغال توسط رهبر معظم انقلاب، اشتغال و تولید را لازم و ملزوم یکدیگر دانست که در نهایت موجب رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم خواهد شد.

این حجم از اشتغال زایی توسط سپاه پاسداران تنها در یک شهرستان کوچک در حالی صورت گرفته است که امام جمعه فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه هفته پیش از قول استاندار اصفهان گفته بود هیچ شغلی در طول سه-چهار سال گذشته در استان توسط دولت ایجاد نشده است.

انتهای پیام/

Go to TOP