چاپ خبــر
«هتل سوپل» فریدونشهر؛

اولین هتل بام ایران احداث می‌شود

سرانجام بعد از سال ها اولین قدم جدی برای بهره گیری از صنعت گردشگری در فریدونشهر برداشته شد و ساخت اولین هتل این شهرستان کلید خورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، سال هاست خیل گردشگران شهرستان فریدونشهر در ایام مختلف ضرورت ایجاد زیرساخت های مورد نیاز آن را در این شهرستان ایجاد کرده است اما تاکنون هیچ حرکت خاصی در این مورد صورت نگرفت تا این که در سال 93 اولین مرکز قابل قبول اقامت گردشگر در فریدونشهر با تدبیر شهرداری و ورود بخش خصوصی کلید خورد.

قرارداد منعقد شده شهرداری با بخش خصوصی به صورت سرمایه گذاری مشارکتی بود تا بخش خصوصی با آورده خود بخش غیرضروری آتش نشانی فریدونشهر را تبدیل به مهمانسرای گردشگری کرده و تا سال های مشخصی طبق نظر کارشناسی برای برگشت اصل و سود سرمایه خود، از آن بهره برداری کند.

بنابراین اولین مهمانسرای فریدونشهر افتتاح شد و جای آبرومندانه ای برای اقامت کوتاه مدت مسافران و گردشگران در فریدونشهر راه اندازی شد. تا این که به دنبال رضایتمندی مشتریان از خدمات این مهمانسرا با تلاش و تجربه عبدالرضا مرشدی پور، مدیر این مجموعه، اداره کل گردشگری استان اصفهان پیشنهاد تبدیل آن به هتل را مطرح کرد.

امروز بعد از سال ها گفت و شنودی که توسط مسئولان، مردم و سرمایه گذاران در مجالس رسمی و غیررسمی در رابطه با ساخت هتل در این شهرستان عنوان شد، جای خوشحالی برای فریدونشهر است که بالاخره اولین هتل این شهر گردشگری با نام «هتل سوپل» کلید خورده و سرانجام قرار است اقدامی جدی برای استفاده از صنعت گردشگری این شهرستان انجام شود.

این هتل دارای 12 اتاق سرویس دار چهار نفره و شش نفره با گنجایش حدود 70 نفر در مساحت زیربنای 1250 مترمربع خواهد بود که از یک رستوران زمستانی با ظرفیت 50 نفر و یک رستوران و کافی شاپ روباز و همچنین یک باغ بام در فضایی در حدود 400 متر مربع که از لحاظ دیدبصری در استان بی نظیر است برخوردار خواهد بود.

این مجموعه در حالی که اکنون تنها تفرجگاه شهر، پارک سراب است، می تواند به عنوان تفریح گاه دیگری مورد استقبال گردشگران و البته مردم فریدونشهر قرار گرفته و با فضای دلپذیر و مناظر فوق العاده خود، بخشی از زمان حضور گردشگران در شهرستان را به خود اختصاص داده و موجب ماندگاری گردشگران در این شهرستان شود.

حسین گوگونانی، عضو شورای شهر فریدونشهر، در رابطه با قرارداد مدیریت این هتل مابین سرمایه گذار و شهرداری فریدونشهر تشریح کرد: قرارداد منعقد شده «مشارکتی سرمایه گذاری» است که یک بار در سال 93 با سرمایه گذار(عبدالرضا مرشدی پور) به عنوان تنها متقاضی واگذاری مهمانسرا بعد از طی کلیه مراحل قانونی منعقد شد و قسمت دوم این قرارداد با مطرح شدن فاز دوم این مهمانسرا که گسترش آن و تبدیل آن به هتل بود، در سال جاری دوباره با طی مراحل قانون با همبن سرمایه گذار به عنوان تنها متقاضی تنظیم و در نهایت قراردادی هشت ساله منعقد شد تا سرمایه گذار در طول مدت هشت سال با هزینه کرد مبلغ قرارداد، مجموعه را به هتل تبدیل کرده و از آن بهره برداری کند.

سرمایه گذار این هتل که بیش از 10 سال تجربه در حوزه گردشگری را با خود به یدک می کشد، در گفتگو با پونه زار از تکمیل مراحل ساخت هتل ظرف یک ماه آینده خبر داد و افزود: این هتل از امکاناتی نظیر پارکینگ، رختشوی خانه، نمازخانه، رستوران، آشپزخانه، اینترنت، صندوق امانات، سرویس و وسایل کامل اتاق ها و امکانات ایمنی، سرمایشی و گرمایشی برخوردار خواهد بود.

مرشدی پور با بیان این که مراحل احداث و تکمیل این هتل در وضعیت رکود کنونی ساخت و ساز، بالغ بر 50 نفر را به کار بست، تصریح کرد: به شرطی که طبق استانداردهای هتلداری 65 درصد ظرفت هتل در طول سال پر باشد، این مجموعه می تواند 6-8 نفر اشتغال زایی مستقیم داشته باشد.

وی عنوان کرد: در مورد اشتغال زایی هتل برجسته تر از اشتغال زایی مستقیم، اشتغال زایی غیرمستقیمی است که این مجموعه به دنبال دارد چرا که گردشگر و مسافر ممکن است مبلغی جزئی بابت یک شب اقامت در هتل بپردازد اما آن چه برای خرید محصولات شهرستان همچون عسل، گردو، گیاهان دارویی و لبنیات هزینه می کند قابل توجه تر خواهد بود.

این سرمایه گذار در پایان از تخفیف 30 تا 50 درصدی اتاق های هتل برای همشهری ها جهت اقامت مهمانان سخن گفت و افزود: تا یک سال فضای رستورن هتل برای مراسم های زیر 100 نفر به رایگان در اختیار مردم فریدونشهر قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

  1. باید به شورای شهر خسته نباشید گفت ! آتش نشانی را تبدیل به هتل کرده‌اند. چهار سال مدت کمی نیست!

  2. محمدرضا گفت:

    تبریک چه عجبی یه نفر توی این شهر سرمایه گزاری کرد باید ازش تقدیر کرد چون همه که دارن از این شهرستان میرن و سرمایشون را در اصفهان انجام میدن .فکرمیکنم این بنده خدا برای ثوابش پولهاش را در شهر ما سرمایه گزاری کرده باید به شورای شهر و شهردار خوبمان هم خدا قوت گفت با تشکر از مدیر خوب پونه زار

Go to TOP