چاپ خبــر
برای تأمین بودجه؛

بازدید خزانه‌دار کل کشور از سد گاوخفت فریدونشهر

رئیس سازمان امور عشایری و رئیس خزانه داری کل کشور از پیشرفت فیزیکی احداث سد گاوخفت شهرستان فریدونشهر به منظور تأمین اعتبار تکمیل این سد خاکی بازدید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، رئیس امور عشایری فریدونشهر در گفتگو با پونه زار از بازدید کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور عشایری کشور، و سیدرحمت اله اکرمی، رئیس خزانه داری کل کشور، از سد گاوخفت فریدونشهر در هفته گذشته خبر داد.

اصغر دویستی با بیان این خبر افزود: این بازدید به منظور تأمین اعتبار این سد خاکی انجام شد که هم اکنون عملیات احداث آن با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی به علت نبود اعتبار متوقف شده است.

وی اظهار کرد: با احداث این سد خاکی یک و نیم میلیون متر مکعبی، آب شرب و کشاورزی 50 خانوار عشایری منطقه تأمین شده و 300 هکتار از اراضی مستثنیات و ملی زیردست سد قابل کشت خواهد شد که اشتغال پایدار را در این منطقه محروم به همراه خواهد داشت.

عملیات احداث سد گاوخفت در  در سال 94 با پیشرفتی ناچیز و تخمین اعتباری بالغ بر هفت میلیارد تومان به امور عشایری واگذار شد ولی با وجود پیشرفت 70 درصدی، احداث آن در سال 96 به علت نبود بودجه متوقف شده است. در صورت تأمین بودجه امید آن می رود در سال 97 احداث این سد به پایان رسیده و آبگیری آن آغاز شود.

پیشرفت فیزیکی سد گاوخفت

این سد در هشت کیلومتری روستای قلعه سرخ و در مسیر قلعه سرخ-تهلگی قرار دارد.

رئیس سازمان امور عشایری و رئیس خزانه کل کشور در ادامه سفر خود از مناطق عشایری کوهرنگ از توابع استان چهارمحال و بختیاری در چند کیلومتری منطقه گاوخفت فریدونشهر بازدید کردند.

انتهای پیام/

Go to TOP