چاپ خبــر
امام جمعه فریدونشهر:

مردم از نمایندگان مجلس وظایف اصلی‌شان را مطالبه کنند

امام جمعه فریدونشهر با بیان این که انتظارات نادرست مردم از نمایندگان، آن‌ها را از انجام وظایف اصلی خود بازداشته است، نتیجه این وضعیت را ضعیف شدن مجلس عنوان کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در خطبه‌های نماز جمعه فریدونشهر به مناسبت روز مجلس با بیان این که قانونگذاری، نظارت بر اجرای قانون، نظارت بر عملکرد دولتمردان و مسئولان و عزل و نصب وزرا مهمترین وظایف نمایندگان مجلس است، گفت: اکثر مردم امروزی توقعی غیر از این وظایف اصلی از نمایندگان دارند که این روند باید اصلاح شود.

امام جمعه فریدونشهر تصریح کرد: امروز انتظار مردم از نماینده مجلس پرداختن به امور عمرانی حوزه انتخابیه است ولی نمایندگان مجلس وظایف مهمتری دارند که باید این وظایف از ایشان مطالبه شود.

وی افزود: انتظارات غلط مردم از نمایندگان مجلس موجب جاماندن وکلای ملت از وظایف اصلی و مهم خود و در نهایت ضعیف شدن مجلس می‌شود و علاوه بر این پای پول‌های کثیف، بده-بستان‌های سیاسی و امضافروشی را به خانه ملت باز می‌کند و کار به این جا می‌رسد که رهبر معظم انقلاب آشکارا اعلام می‌کنند از مجلس راضی نیستند و به عنوان مثال در حالی که مجلس آمریکا 200-300 لایحه علیه کشور ما تصویب می‌کند، مجلس ما تنها یکی-دو قانون علیه این دشمن بزرگ به تصویب می‌رساند.

حجت الاسلام شامحمدی شهید آیت الله مدرس را الگویی برای نمایندگان دانست که باید راه و روش وی را مطالعه کرده و برخلاف آن چه امروز هست از او درس حق طلبی، شجاعت و استکبارستیزی بگیرند.

امام جمعه فریدونشهر اظهار کرد: زمانی که توقعات مردم از نمایندگان مجلس غیر از آن چه وظایف اصلی ایشان است باشد، مجلس به جایی کشیده می‌شود که برخی نمایندگان در آن شروع به لجن‌پراکنی می‌کنند و به عنوان مثال در مورد یکی از ایشان گفته بود برجام را رهبر تأیید کرده پس اگر برجام مشکلی دارد محصول تأیید رهبری است.

وی تصریح کرد: اما رهبر معظم انقلاب که هیچ گاه از برجام حمایت نکردند خودشان چند روز پیش در دیدار با دانشجویان پاسخ این ادعا را دادند و فرمودند: «یکی از دوستان گفتند تصویب برجام را به رهبری نسبت داده‌اند؛ خب بله، امّا شما که چشم دارید، ماشاءالله هوش دارید، همه چیز را می‌فهمید! آن نامه‌ای را که من نوشتم نگاه کنید، ببینید تصویب چه جوری است؛ شرایطی ذکر شده که در این صورت این [توافق] تصویب می‌شود. البتّه اگر چنانچه این شرایط و این خصوصیّات اجرا نشد، اِعمال نشد، وظیفه‌ی رهبری این نیست که بیاید وسط و بگوید برجام نباید اجرا بشود. [البتّه]خود این، یک مقوله‌ای است که وظیفه‌ی رهبری در این جور مواقع اجرائی چیست. عقیده‌ی ‌ما این است که در زمینه‌های اجرائی، رهبری نباید وارد میدان بشود و یک کاری را اجرا کند یا جلوی اجرای یک کاری را بگیرد، مگر آنجایی که به حرکت کلّی انقلاب ارتباط پیدا میکند؛ آنجا چرا، وارد میشویم، امّا در موارد دیگر نه. بنابراین نه، برجام را به آن صورتی که عمل شد و محقّق شد، بنده خیلی اعتقادی نداشتم و بارها هم به خود مسئولینِ این کار -به آقای رئیس‌جمهور، به وزیر محترم خارجه، به دیگران- همین را گفته‌ایم و موارد زیادی را به آنها تذکّر داده‌ایم.»

خطیب جمعه فریدونشهر از همه مردم خواست نسبت به مسئولان احساس مسئولیت کرده و از ایشان وظایفی که برعهده دارند را مطالبه کنند.

حجت الاسلام شامحمدی در سالروز فتح خرمشهر نیز با تبریک این روز، جمله امام خمینی(ره) راجع به فتح خرمشهر که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد» ترجمه این آیه قرآن دانست که «وَ ما رَمَیْتَ إِذْ رَمَیْتَ وَ لکِنَّ اللهَ رَمى» و خواندن تاریخ این پیروزی بزرگ و باور نکردنی را به دشمنان اسلام و نظام اسلامی توصیه کرد.

امام جمعه فریدونشهر متذکر شد در حالی رزمندگان اسلام به یاری خداوند موفق به بازپس گرفتن خرمشهر شدند که این شهر 19 ماه در دست رژیم بعث بود و این رژیم در این مدت آن چنان استحکامات و دژهایی اطراف شهر ساخته بود که معتقد بود تنها یک لشکر فولادی قادر به پس گرفتن این شهر خواهد بود و حتی در اخبار هواشناسی عراق از این شهر به عنوان یکی از مناطق عراق سخن گفته و کاملاً یقین کرده بودند که دیگر خرمشهر به ایران بازنخواهد گشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به فرا رسیدن شب‌های بلند مرتبه قدر و ایام ضربت خوردن و شهادت امیرالمومنین(ع) از جایگاه ایشان سخن گفت و این سخن رسول الله(ص) را عنوان کرد که فرمودند :«اگر ترس این را نداشتم که امت در مورد تو چیزی گویند که امت عیسی به او گفتند، سخنی می‌گفتم که از هر جا رد می‌شدی خاک پای تو را برای تبرک بردارند اما ناچارم برخی حقایق شأن و جایگاه تو را به مردم نگویم»

خطیب جمعه فریدونشهر ترس از انحراف و حسد مردم را علت احتیاط پیامبر(ص) در سخن گفتن در مورد حضرت علی(ع) دانسته و این جمله پیامبر که «الحق مع علی و علی مع الحق» را نشانه جایگاه امیرالمؤمنین(ع) بیان کرد.

انتهای پیام/

  1. ناشناس گفت:

    می بخشید مگه نماینده عزیز وبزرگوار کدام خواسته مردم شهرستان فریدون شهر را اجابت کرد که نامعقول بوده طرف رفته اونجا انگار نه انگار که نماینده یک قشر ضعیف هست

Go to TOP