چاپ خبــر
اسفنانی:

از طلای سفید بوئین میاندشت و افوس استفاده نمی‌شود

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه با توجه به بارش قابل توجه برف در بوئین میاندشت و افوس از این طلای سفید استفاده لازم نمی‌شود در حالی که در کشورهای دیگر میلیاردها دلار از این نعمت خدادادی درآمد زایی می‌کنند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فریدونشهر- پونه زار، محمدعلی اسفنانی امروز در جلسه تودیع و معارفه شهردار افوس اظهار کرد: شهرداری‌های این مناطق به لحاظ نبود درآمد دچار مشکلاتی هستند و حتی برخی اوقات در پرداخت حقوق کارمندان خود نیز به مشکل بر می‌خورند.

وی افزود: نبود درآمد کافی در این مناطق باعث شده تا ما با معظل اجتماعی مهاجرت در این مناطق روبرو شویم که اگر توجه جدی به این موضوع نشود ناخودآگاه مشکلات دیگری نیز به وجود خواهد آمد.

اسفنانی با اشاره به جمعیت چهار شهرستان حوزه انتخابیه خود در اوایل انقلاب،گفت: جمعیت این چهار شهرستان در اوایل انقلاب 240 هزار نفر بوده است و اگر نسبت به نرخ متوسط رشد جمعیت کشور بخواهیم جمعیت فعلی این 4 شهرستان را حساب کنیم الان بایدحداقل 500هزار نفر دراین چهار شهرستان وجود داشته باشند ولی در واقع اینگونه نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تنها 152 هزار نفر در این چهار شهرستان زندگی می‌کنند که رشد منفی جمعیت را در این مناطق به وضوح می‌توان شاهد بود.

اسفنانی با اشاره به بارش‌های خوب برف در این مناطق افزود: متاسفانه در این مناطق از طلای سفید استفاده لازم را نمی‌بریم در حالی که در کشورهای دیگر میلیاردها دلار از این نعمت خدادادی درآمد زایی می‌کنند .

وی با اشاره به هزینه‌های بالای برف روبی در این مناطق تصریح کرد: هنر شهردار این است که از هیچ پول بسازد و شهرداران جدید بوئین میاندشت و افوس باید هنر خود در این منطقه نشان دهند و از هیچ برای منطقه درآمد زایی کنند.

کمبود منابع مالی چالش مدیریتی افوس و بوئین میاندشت

هم چنین در ادامه طرفه، معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: متاسفانه درآمد شهرداری‌ها در خیلی از شهرهای استان کم تر از حد متوسط است و یکی از چالش‌های مدیریت شهری در این مناطق کمبود منابع مالی است.

وی با اشاره به پتانسیل‌های موجود در شهرستان بوئین میاندشت اظهار کرد: استفاده از طبیعت این منطقه و جلب و جذب سرمایه گذار در این شهرستان می تواند در رشد شهرهای بوئین میاندشت و افوس بسیار موثر باشد.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه ناصر طهماسبی شهردار سابق بوئین میاندشت تودیع و ابراهیم رفیعی به عنوان شهردار جدید بوئین میاندشت و اردشیر خلیلی شهردار سابق افوس تودیع و روح الله بابابیی به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شدند.

Go to TOP