چاپ خبــر

فرماندار فریدونشهر: برف امسال، زاینده رود را پر آب تر می کند

فرماندار فریدونشهر گفت: نوع برفی که امسال و بویژه در روزهای اخیر در این شهرستان باریده به دلیل جذب بهتر و بیشتر به پر آب شدن زاینده رود کمک می کند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایرنا؛  ˈمهدی سلیمیˈ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برف خوبی در روزهای اخیر در شهرستان فریدونشهر به زمین نشسته و نسبت به انواع برف ریزه هایی که پیش از این باریده، بهتر و بیشتر می تواند جذب آبهای زیرزمینی و روان آبها شود.

وی اظهارکرد: پیش بینی می شود با توجه به نوع و میزان بارش هایی که در مقاطع خاصی از پاییز و زمستان امسال صورت گرفته است، آب زاینده رود از وضعیت بهتری برخوردار باشد.

وی میزان برفی که دو روز گذشته در این شهرستان باریده را در ارتفاعات بیش از 50 سانتیمتر و در شهر فریدونشهر حدود 15 سانتیمتر اعلام و تصریح کرد: با اینحال میزان بارشی که تا کنون صورت گرفته نسبت به مدت مشابه سال گذشته کمتر است.

وی میزان بارش برف و باران در شهرستان فریدونشهر در سال زراعی جاری را 270 میلیمتر عنوان و اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 میلیمتر کمتر است.

فرماندار فریدونشهر با اشاره به اینکه جاده های اصلی این شهرستان در روزهای اخیر باز بوده است گفت: فقط ارتباط هشت روستای مناطق گردنه کلوسه، پشتکوه دوم و کمران قطع شده بود که با حضور اکیپ های راهداری این مشکل به تدریج برطرف شد.

سلیمی افزود: پیست اسکی فریدونشهر نیز پذیرای مردم از سراسر کشور است.

Go to TOP