چاپ خبــر

جوانان ایرانی که در تله‌های اسرائیل قربانی می‌شوند

استخدام کارمند اطلاعاتی تله‌ای است که سرویس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و غیره برای به دام انداختن جوانان ایرانی پهن می‌کنند و با پول پاشی از ایشان کارهایی می‌خواهند که سرانجامی جز دستگیری و تباه شدن فرد نخواهد داشت و تنها یک هدف کوچک از دستگاه ظالمانه استکبار جهانی را محقق می‌کنند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری پونه زار، بارها هنگام انجام بازی آنلاین و یا زمان اتصال به فیلترشکن و یا حتی برخی اپلیکیشن‌های دیگر تلفن همراه با یک پیام تبلیغاتی روبرو شده‌ایم که با نمایش پرچم اسرائیل عنوان شده بود «نیاز به کارمندان اطلاعاتی است». این درگاه جذب نیروی اطلاعاتی برای پیگیری مقاصد شوم رژیم صهیونیستی در داخل کشور ما بود.

همین شیوه جذب کارمند اطلاعاتی از راه دور بدون دسترسی دادن به منابع داخلی کشور برای استعلام در مورد او به خودی خود نشان می‌دهد که این افراد قرار نیست یک نیروهای مخوف آموزش دیده موساد باشند و صرفاً برای انجام طرح‌های میدانی موساد به کارگیری خواهند شد. اهدافی مانند جمع آوری اطاعات از ایران و یا اغتشاش در کشور و لیدری جریان اغتشاشات.

این مزدوران بعد از پذیرش همکاری با موساد تحت یک سری آموزش‌هایی قرار می‌گیرند که عمدتاً از طریق فضای مجازی به صورت فشرده در اختیار ایشان قرار می‌گیرد؛ از آموزش جاسوسی تا آموزش اغتشاش. سپس یکی یکی مأموریت‌های خود را دریافت می‌کند.

افسر موساد در دفتر کار خود در تلاویو نشسته است و به صرف قهوه خود در آرامش مشغول است و آن کسی که در حال پیگیری هدف او در کف میدان است همین کارمندان اطلاعاتی است. کارمندانی که با دریافت مزد و مواجب جان خود را به خطر می‌اندازند و ریسک دستگیر شدن را می‌پذیرند.

از قضا این ریسک هم ریسک بزرگی است زیرا ایران از دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی قوی ای برخوردار است و احتمال فرار کردن از تور مأموران امنیتی و اطلاعاتی ایران که مرتباً در اغتشاشات لیدرها و افراد جریان ساز و آتش بیار معرکه را رصد می‌کنند بسیار کم است.

این را افسران موساد می‌دانند، اما اهمیتی ندارد. خودشان در امنیت کامل به سر می‌برند و از طرفی هم در حال پیشبرد اهداف خود هستند، اگر هم کارمند اطلاعاتی شان دستگیر شد مهم نیست زیرا اولاً حتی روی اسرائیل را هم به خود ندیده است که بخواهد چیز جدیدی را لو بدهد و ثانیاً هیچ یک از افسران و نیروهای رسمی موساد دستگیر نمی‌شوند و ثالثاً اگر یک نفر از عوامل و مزدوران موساد دستگیر شود، مزدور دیگری هست که قبلاً جذب شده و به محض از دور خارج شدن یک کارمند، فراخوان شده و مأموریت پیدا می‌کند کار را ادامه دهد.

به عبارت دیگر موساد از نیازمندی جوانان و نوجوانان ایرانی به شغل سوءاستفاده کرده، ایشان را به کار می‌گیرد و برایش هم اهمیتی ندارد که این کار برای فرد بسیار پرریسک و پرخطر خواهد بود و احتمال بازداشت شدنش بسیار زیاد است.

این مردم کشورمان قربانی اهداف شومی می‌شوند که این سرویس‌های جاسوسی به دنبال آن هستند. سرویس‌هایی که ذره‌ای برای جان مزدوران خود ارزش قائل نیستند، این کارمندان را در آتشی می‌افکنند که می‌دانند سرنوشتی جز بازداشت و دستگیری ندارد و در حقیقت با حقوقی که می‌دهند آزادی آن کارمند اطلاعاتی را از او می‌خرند. بعد از بازداشت نه دیگر کارمند اطلاعاتی است و نه هیچ چیز دیگر، تنها یک سابقه دار است که از این پس برای زندگی معمولی خود با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد.

روال جذب یک نفر در یک سازمان معمولاً دارای یک روند مشخص و زمان بری است. فرد ابتدا آزمون می‌دهد، بعد در مصاحبه شرکت می‌کند، بعد در مورد وی تحقیقات محلی به عمل می‌آید، از وی به اندازه کافی وثیقه جهت انجام صحیح کارها و رعایت محرمانگی امور دریافت می‌شود آنگاه با وی قرارداد منعقد می‌شود. این روال قطعا برای سازمان‌های نظامی سختگیرانه‌تر و برای سازمان‌های اطلاعاتی از آن هم سخت‌تر خواهد بود.

توجه به همین مسأله نشان می‌دهد جذب کارمند اطلاعاتی از طریق فضای مجازی بدون گذراندن هیچ یک از این مراحل چه معنایی می‌دهد و در حقیقت این جذب، جذب یک نیروی انتحاری است؛ نیرویی که مدتی در خدمت اهداف این سرویس‌های جاسوسی خواهد بود و بعد از مدتی می‌سوزد و از دور خارج می‌شود بدون هر گونه حمایتی و جای وی را نیروی بعدی پر می‌کند بدون که اهمیتی داشته باشد چه بر سر نیروی قبلی آمده است.

این چنین رژیم صهیونیستی و همین طور سایر کشورهای معاند با پول پاشی برای رسیدن به یک هدف جزء و کوچک، یک نفر را به خطر انداخته و می‌سوزانند و آینده وی را از بین می‌برند بدون این که برایشان اهمیتی داشته باشد.

در برخی موارد انتحاری بودن کاملا معنی پیدا می‌کند چرا که از طرف خواسته می‌شود مثلا در اغتشاشات از خود فیلم بگیرد و مثلا گزارشی از بی نظمی در کشور و اغتشاشات در خیابان‌ها بدهد. طبیعی است این فیلم زمانی که منتشر شود، به دست نیروهای امنیتی و اطلاعاتی نیز خواهد افتاد، فرد شناسایی خواهد شد و به زندان خواهد افتاد و خلاصه آینده او تباه خواهد شد.

انتهای پیام/

Go to TOP