چاپ خبــر

اصفهان در معرض بارش برف های رنگین / اصفهان جزو پنج شهر آلوده جهان ثبت شد

رئیس ازن سنجی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: باتوجه به اینکه اصفهان جزو پنج شهر آلوده جهان شناخته شده در معرض بارش برف های رنگین است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، ویکتوریا عزتیان اظهار داشت: سنندج، ایلام، اصفهان، اراک، اهواز و تهران از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان آلوده ترین شهرهای جهان ثبت کرده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما شاهد بارش برف زرد رنگ، قرمز رنگ و خاکستری در سطح کشور هستیم که هر کدام از این برف ها در جایگاه خود آسیب های جدی بر محیط زیست و سلامتی افراد وارد می کنند.

رئیس ازن سنجی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود:همزمانی بارش برف با گرد و غبارهایی که از سوی کشورهای آفریقایی و عربی به سمت ایران می آید یا آهن و گوگردی که در جو پخش است سبب شده که برف های رنگین ببارد.

وی بارش برف های رنگین را محصول ترکیب ذرات معلق در فضا با برف دانست و گفت: تاکنون طرح علمی و جامعی در زمینه آنالیز برف های رنگین و اینکه خطر چه نوع برفی بیشتر است یا چه خطراتی به بار می آورد و بیشتر چه نوع برفی در اصفهان بارش دارد انجام نشده است.

عزتیان بیان کرد: در طرح جامع کنترل کیفیت هوا در تهران مشخص شده که بیش از 70 درصد از آلودگی های هوا به خودروها بر می گردد.

Go to TOP