چاپ خبــر

رسیدگی به سوال ۳ هزار میلیاردی پس از بودجه

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از رسیدگی به سوال ۳ هزار میلیاردی پس از بررسی لایحه بودجه ۹۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل ازفارس؛ محمدعلی اسفنانی نماینده مردم فریدون‌شهر درمجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی خانه ملت درباره زمان رسیدگی به سوال 2 تن از نمایندگان مجلس از حجت‌الاسلام مطصفی پورمحمدی وزیر دادگستری پیرامون پرونده 3 هزار میلیاردی، گفت: این سوال با توجه به اعلام وصول در نوبت رسیدگی قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پس از بررسی لایحه بودجه سال 93، سوال مذکور در نوبت رسیدگی در صحن قرار می‌گیرد.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی ضمن خودداری از بیان جزئیاتی از این پرونده، اظهار داشت: در این رابطه پرونده قضایی تشکیل شده و به همین دلیل هر اظهارنظری غیر از مسئولان دستگاه قضا موجه نیست.

اسفنانی با بیان اینکه پرونده فساد 3 هزارمیلیاردی در 3 نوبت رسیدگی شده است، یادآور شد:بخشی از آن رای صادر شده و به دادگاه تجدیدنظر رفت و دیوان عالی کشور آن را تایید کرد،بخش دیگر رای اخیرا صادر شده و بخشی نیز باقی مانده است؛ باید منتظر ماند تحقیقات هر 3 بخش کامل شده و رای آن صادر شود.

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس درپاسخ به این سوال که درصورت محرز شدن اتهامات نمایندگان دخیل دراین پرونده چه برخوردی با آنها خواهد شد و وضعیت نمایندگی آنها به چه صورتی درخواهد آمد، گفت: این مسئله بستگی به مجازات آنها دارد،اگر نماینده‌ای به مجازاتی محکوم شود که حداقل 6 ماه وی را از مجلس محروم کند طبق قانون نمایندگی‌اش کم‌لن‌یکن تلقی می‌شود.

وی از نام بردن اسامی نمایندگان دخیل در این پرونده خودداری کرد.

Go to TOP