چاپ خبــر
صبح امروز برای نخستین‌بار در کشور

مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودک و نوجوان در اصفهان افتتاح شد

مدیر کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اصفهان از افتتاح نخستین مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودک و نوجوان کشور در اصفهان خبر داد و گفت: هدف از راه‌اندازی این مرکز آموزش نیروهای شهر اصفهان، نیروهای منطقه‌ای و مربیان کانون است.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، سید حامد عسگری‌فر اظهار کرد: مرکز آموزش کانون پرورش فکری کودک و نوجوان اصفهان نخستین مرکز در کشور است که با هدف بالابردن کیفیت دوره‌های آموزشی و آموزش نیروهای منطقه‌ای و مربیان افتتاح شد.

وی در ادامه افزود: هدف از افتتاح این مرکز فراگیر حمایت و آموزش از کودکان با نیازهای ویژه است که ارائه برنامه‌های فرهنگی و عرضه محصولات آموزشی و فرهنگی مورد نیاز این کودکان، بازی و سرگرمی با توجه به توانایی‌های کودکان با نیازهای ویژه از اهداف این مرکز است.

کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه کودکانی هستند که دچار مشکل کم شنوایی، کم بینایی و یا ناتوانی‌های جسمی و حرکتی هستند و در حال حاضر تنها 5 مرکز فراگیر حمایت و آموزش کودکان با نیازهای ویژه در تهران فعالیت می‌کنند و در هیچ یک از استان‌ها به کودکان با نیازهای ویژه خدمات ارائه نمی‌شود.

با راه‌اندازی این مرکز فرصت مناسبی در اختیار این کودکان و نوجوانان قرار می‌گیرد تا به رشد و پرورش استعدادهای خود بپردازند و استعدادها و توانایی‌های آنها از طریق فعالیت در این مرکز بروز پیدا می‌کند؛ افتتاح چنین مرکزی از دغدغه‌ها و خواسته‌های مهم خانواده‌های کودکان و نوجوانان با نیازهای ویژه است و لازم است که مسئولان دیگر استان‌های کشور نیز افتتاح مرکز فراگیر در استان خود را در دستور کار قرار دهند.

Go to TOP