چاپ خبــر

اصفهان رتبه سوم کشوری را در کاهش حوادث فوتی به خود اختصاص داده است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: اصفهان در سال جاری رتبه سوم کشوری را در بحث کاهش تصادفات منجر به فوت دارد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از مهر، حسین غلامی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه و بیان اینکه هنوز هم پس از فرهنگسازی‌های پی‌در‌پی، 10 درصد از رانندگان، به قوانین راهنمایی و رانندگی بی‌اعتنا هستند، افزود: از سال 1385 تاکنون، با کاهش 31 درصدی تصادفات منجر به فوت مواجه بوده‌‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ رانندگی مردم افزایش بسیار خوبی داشته است، گفت: در 10 ماهه نخست سال جاری و نسبت به سال گذشته، با کاهش 66 نفری تلفات فوتی روبرو بوده‌ایم.

استان اصفهان 200 نقطه حادثه خیز را در خود جای داده است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه از تعداد 200 نقطه حادثه خیز استان اصفهان، 40 نقطه در شهر اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: تاکنون، 60 نقطه حادثه خیز استان اصلاح شده است.

وی گفت: در شهر اصفهان نقاطی مانند کاوه، امام خمینی (ره) ، آتشگاه، بلوارکشاورز، بزرگراه چمران و جی بالاترین میزان تصادفات را به خود اختصاص داده است.

غلامی تاکید کرد: به طور متوسط 50 درصد از تصادفات منجر به جرح و فوت را موتورسواران به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در برخی از شهرستان‌ها مانند آران و بیدگل به 100 درصد می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه 70 درصد تصادفات را عوامل انسانی به خود اختصاص داده است، بیان داشت: در قوانین جدید میزان سهم تقصیر تمامی عوامل از جمله “عوامل راه” در نظر گرفته می‌شود.

همیاران پلیس به صورت آماده باش درآمده‌اند

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در مورد فرا رسیدن ایام نوروز و اینکه طرح تردد خودروها در مناطق زوج و فرد، تنها تا تاریخ 25 اسفند‌ماه اجرا می‌شود، گفت: از این تاریخ تا 15 فروردین ماه، به دلیل مسافرت‌های مردمی از سایر نقاط، طرح زوج و فرد اجرا نمی‌شود.

وی تاکید کرد: در ایام نوروز نیز 300 دستگاه خودرو و موتورسیکلت پلیس، اجرای طرح نوروزی را در کنار رفتارهای استانداردسازی  شده با رانندگان و مسافران در دستور کار خود دارند که البته رزمایش این طرح نیز به زودی اجرا می‌شود.

غلامی با تصریح بر اینکه همیاران پلیس به حالت آماده باش درآمده‌اند، گفت: به احتمال زیاد از ابتدای اسفند نیز محدودیت‌های ترافیکی در برخی از مناطق مانند میدان امام (ره) اجرا می‌شود.

ایستگاه‌های امنیت و سلامت راهی کارشناسی شده برای اطمینان خاطر رانندگی رانندگان

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با اشاره به اینکه در نوروز 1392، جاده‌های استان اصفهان حادثه‌خیزترین جاده‌های کشور معرفی شد، بیان داشت: این معرفی تلنگری برای از بین بردن معایب بود.

وی با تصریح بر ایجاد اتاق فکر راهور و استفاده از نظریات کارشناسی‌ شده به روز در باب از بین بردن نقاط حادثه‌خیز استان اصفهان، تاکید کرد: در این راستا ایستگاه‌های امنیت و سلامت شکل گرفت.

غلامی ادامه داد: در این ایستگاه‌‌های شکل گرفته در نقاط جاده‌ای خسته‌کننده استان اصفهان، رانندگاه و حتی در برخی اوقات به اجبار از خودرو خارج شده ، به استراحت پرداخته و پلیس از آنها ( با چای و قهره) پذیرایی می‌کند تا بدین وسیله در این جاده‌های ویژه که خستگی را در ذات خود دارد، شاهد کاهش حوادث راهنمایی و رانندگی باشیم.

کارت سوخت 14000 موتورسیکلت مسدود شده است

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در مورد اقدامات انجام شده برای کاهش تصادفات رانندگی در بزرگراه‌ها و اشاره به اینکه در حال حاضر 16 هزار موتورسیکلت در پارکینگ راهنمایی و رانندگی توقیف شده است، گفت: کارت سوخت بیش از 14 هزار موتورسوار نیز به دلیل ورود به بزرگراه‌ها مسدود شده است.

وی افزود: میزان تصادفات فوت و جرح در بزرگراه‌ها 60 درصد کاهش یافته است.

غلامی گفت: در سه تقاطع شهر اصفهان، عبور ار چراغ قرمز به وسیله دوربین کنترل می‌شود که در این راستا و طی 10 ماه اخیر سال جاری، 14 هزار و 500 جریمه صادر شده است.

وی در مورد خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان در سال 1392 و اشاره به صدور 315 هزار  انواع گواهینامه، تعویض پلاک 158 هزار خودرو و تعویض پلاک 45 هزار موتور سیکلت، بیان داشت: تمامی درخواست‌کنندگان مرد برای صدور گواهینامه باید، در صورت داشتن کارت معافیت از خدمت، مکانیزه این نوع کارت را به همراه داشته باشند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان ادامه داد: خدمت رفتگان نظام وظیفه نیز از سال 1385 به بعد، باید برای دریافت گواهینامه، کارت پایان خدمت مکانیزه ارائه دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم باید احترام بیشتری برای خودروهای دارای پلاک جانبازان قائل شوند، افزود: در سال جاری 2 هزار و 900 خودرو داری جریمه بالای یک میلیون تومان توقیف شده است.

غلامی با اشاره به راه‌اندازی سامانه پیامکی 110120120، گفت: رانندگان برای دریافت خلافی‌های خودرو و گواهینامه خود می‌توانند شماره لاتین کارت خودرو و شماره گواهینامه خود را وارد کرده و از میزان خلافی آگاهی یابند.

وی تاکید کرد: بر اساس قوانین جدید، رانندگانی که امتیاز منفی 30 را به دست آورند، در صورت تکرار نشدن آن طی 6 ماه بعد، این امتیاز منفی در سیستم از بین می‌رود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: در سال جاری برای 77 هزار دانش‌آموز، یک هزار و 680 نفر راننده اتوبوس، 650 نفر راننده سرویس مدارس، 360 نفر راننده ماشین سنگین و همچنین در مساجد به 6 هزار و 500 نفر آموزش‌های ویژه راهنمایی و رانندگی داده شده است.

Go to TOP