چاپ خبــر

حضرت زینب (س) الگوی زنان جامعه اسلامی است

امام جمعه گلپایگان گفت: رفتار و کردار حضرت زینب (س) باید الگوی زنان جامعه اسلامی قرار گیرد.

 به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا اسماعیلی در نماز سیاسی عبادی جمعه این هفته در مسجد جامع گلپایگان با تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) اظهار کرد: حضرت زینب کبری (س) الگوی نمونه ای برای زنان و دختران جامعه اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه حضرت زینب کبری(س) در طول زندگی خود و در واقعه کربلا و پس از آن در جامعه توحیدی نقش ارزنده ای ایفا کردند، تصریح کرد: ابعاد وجودی حضرت زینب (س) به درستی بازگو نشده است و اگر زینب کبری(س) نبود لطمات جبران ناپذیری به جامعه اسلامی وامامت وارد می شد.

خطیب جمعه گلپایگان با گرامی‌داشت روز پرستار خاطرنشان کرد: حضرت زینب کبری (س) به عنوان یک مربی پس از واقعه عاشورا همراه با امام زین‌العابدین (ع) نقش ارزنده ای ایفا کردند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان گلپایگان به 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید و ایثارگران اشاره کرد و افزود: اگر فرهنگ شهادت در جامعه نهادینه شود آن جامعه از حیات طیبه ای برخوردار خواهد بود.

اسماعیلی با گرامی داشت یاد و خاطره دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام و کسانی که جانشان را برای اسلام فدا کردند، تاکید کرد: بنیاد شهید باید خدمتگزار خانواده شهدا و ایثارگران باشد و اجازه ندهد فداکاری و رشادت های جوانان کشورمان در هشت سال دفاع مقدس به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: خانواده شهدا و ایثارگران چشم و چراغ ملت هستند و نباید کسی به خود اجازه دهد با سخنان و حرف‌هایش دل خانواده شهدا را به درد بیاورد.

امام جمعه گلپایگان یادآور شد: آرامش و امنیت امروز کشور مدیون رشادت های جوانان ایران اسلامی در هشت سال دفاع مقدس است.

وی در بخش دیگری از سخنانش به سالگرد تاسیس کانون‌های مساجد اشاره کرد و گفت: مسجد به عنوان نهادی مقدس باید همواره از جنب و جوش، طراوت و صلابت برخوردار باشد.

وی با بیان اینکه جوانان باید ارتباط منسجمی با مساجد داشته باشند و کانون های مساجد را پویا و زنده نگه‌دارند، تصریح کرد: ائمه جماعات، هیات امنای مسجد باید در تقویت و احیای کانون های مساجد کوشا باشند و جوانان را به شرکت در کانون های فرهنگی هنری مساجد ترغیب و تشویق کنند.

اسماعیلی تاکید کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید همواره پویا و در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و مذهبی پیشرو باشد.

وی همچنین به تحولات اخیر در کشور اوکراین اشاره کرد و افزود: اگر بین مردم اتحاد و انسجام وجود نداشته باشد مسلماً صهیونیست‌ها و کشورهای بزرگ برای آن کشور تصمیم گیرنده خواهند بود.

Go to TOP