چاپ خبــر

نگاهی به بقعه متبرکه امام‌زاده محمدبن حسن(ع) در الیگودرز

محمد بن حسن(ع) از فرزندان امام حسن‌مجتبی(ع) و جزو شاخص‎ترین امام‌زاده‎های استان لرستان به‌شمار می‎رود.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، بقعه متبرکه امام‌زاده محمدبن حسن(ع) در شهرستان الیگودرز هرساله در فصول بهار و تابستان میزبان زائران فراوانی از لرستان و سایر استان‎های هم‌جوار است.

این امام‌زاده در فاصله 130 کیلومتری جنوب شهر الیگودرز بخش بشارت، دهستان ذلقی غربی، آبادی اینره با 15خانوار و 86 نفر جمعیت واقع شده است.

زیبایی‎های طبیعی واقع در مسیر از طبیعت سرسبز گرفته تا آبشارهای کوچک و بسیار زیبا جلوه خاص و غیرقابل توصیفی را به این منطقه بخشیده که زبان از توصیف واقعی آن عاجز است؛ در انتهای جاده تا خود امام‌زاده تقریباً نیم ساعت هم پیاده باید رفت .
بعد از عبور از دره و سرازیر شدن به یک زمین هموار به حرم این امام‌زاده خواهید رسید؛ ساختمان حرم بافت قدیمی خود را دارد که بسیار کوچک است.

mohamad hasan

امام‌زاده محمد بن حسن(ع) بعد از امام‌زاده محمد درب‌گنبد شهرستان کوهدشت مهم‌ترین بقعه متبرکه در استان لرستان به‌شمار می‎آید.
مقبره این امام‌زاده در دل کوهستان بوده و تا چند سال اخیر راه تردد وسایل نقلیه و سفر زائران به این بارگاه ملکوتی بسیار سخت بود و زائران مجبور بودند در انتهای جاده مسافتی را پیاده طی کنند.

هم‌اکنون با همکاری استانداری لرستان و مسکن و شهرسازی این استان چندین میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی به احداث و بازسازی جاده دسترسی به این امام‌زاده تخصیص داده شده است.

ساختمان آرامگاه امام‌زاده محمد بن حسن با وجود بازدیدکنندگان بسیار همچنان بافتی قدیمی و فرسوده دارد؛ آرامگاه تنها از یک اتاق بسیار کوچک تشکیل شده که مصالح به‌کار رفته در ساخت آن خشت و گِل است. در ساختمان آرامگاه این امام‌زاده امکانات رفاهی کم بوده که نیازمند همت بیشتر مسئولان و خیرین امر است.

Go to TOP