چاپ خبــر

زمان آن نیست که برای خداحافظی بازیکنان از تیم ملی نگران شویم

کارلوس کروش در جام جهانی گذشته هدایت تیم ملی پرتغال را بر عهده داشته و می داند که برای موفقیت در این مسابقات چه ابزاری لازم است.

به طور کلی نمی توانیم در این فاصله کم باقیمانده تا جام جهانی در کیفیت و یا سبک بازی ملی پوشان تغییرات زیادی را ایجاد کنیم. در حال حاضر تنها تغییری که می توان ایجاد کرد در قابلیت بدنی بازیکنان است که میزان دوندگی و درگیری آنها بیشتر شود و در بخش دفاع و حمله به هماهنگی برسند. بعید است که در این فرصت باقیمانده کادر فنی کار بیشتری را انجام دهد. البته هنوز می توان روی مسائل ذهنی بازیکنان کار کرد تا با آمادگی بیشتری راهی برزیل شوند. به هر حال تیم ملی کشورمان مربیان کاربلد و باتجربه‌ای دارد و مطمئنا برای این مباحث برنامه ریزی خاصی دارند. کارلوس کروش در جام جهانی گذشته هدایت تیم ملی پرتغال را بر عهده داشته و می داند که برای موفقیت در این مسابقات چه ابزاری لازم است.

خداحافظی مجتبی جباری از تیم ملی

الان زمان آن نیست که بخواهیم برای غیبت بعضی از بازیکنان خود را نگران کنیم. مهم ترین مسئله این است که با بازیکنانی که در حال حاضر در اختیار داریم، هارمونی لازم را در تیم ایجاد کنیم. شاید پیدا کردن جایگزینی برای مجتبی جباری کار سختی باشد اما مگر بعد از کناره گیری رحمتی و عقیلی چه اتفاقی برای تیم ملی افتاد؟ همه ما می دانیم که مجتبی جباری بازیکن بزرگی است اما در حال حاضر مشکل تیم ملی غیبت یک بازیکن نیست.

اضافه شدن علی کریمی به تیم ملی

به نظر من اضافه شدن علی کریمی به تیم ملی در جام جهانی می تواند به کادر فنی کمک کند چرا که او تجربه بازی کردن در جام جهانی و مسابقات حساس را دارد و قطعا می تواند در جریان بازی تاثیرگزار باشد، حتی اگر به عنوان بازیکن ذخیره وارد میدان شود. اما در مورد حضور علی کریمی در کادر فنی نمی توانم نظری بدهم و تشخیص این مسئله بر عهده سرمربی تیم ملی است.

حضور بازیکنان جوان در جام جهانی

بازی دادن به جوان ها همیشه یک ریسک بزرگ به شمار می رود که مسئولیت آن برعهده سرمربی است. زمانی که شما به بازیکنان جوان میدان می دهید، در واقع به فکر آینده هستید. شاید شما زمانی از میدان دادن به بازیکنان جوان ضرر کنید اما این مسئله آینده تیم را تضمین می کند. بازی کردن بازیکنانی چون سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و … برای تیم ملی در جام جهانی به نظر کروش بستگی دارد.

Go to TOP