چاپ خبــر

بررسی یک آمدن و رفتن کوتاه/بنده قصدی مبنی بر نادیده گرفتن ۲۹۲۴ رایی که از مردم دریافت کرده ام را ندارم

استقبال مردم از تبلیغات یک کاندید خانم برای شورای شهر فریدونشهر و تحصیلات بالای وی در زمینه سیاست و ارتباطات، فضای پر امید و روشنی را به انتخابات فریدونشهر بخشید و در میان کاندیداهایی که سابقه حضور بیشتر و شناخته شده تری در میان مردم داشتند یک خانم که گفته می شد سابقه حضور کمی هم در شهر داشته است حائز رتبه ای شد که وی را یکی از منتخبین مردم معرفی می کرد در حدود 3000 رای وی را به عنوان شورای شهر مطرح کرد و این می توانست هم برای شهر و هم برای سابقه وی نتیجه مثبتی ارزیابی شود.

اما از همان ابتدا خانم مهناز گودرزی  به عدم سکونت و حضور در جلسات شورای شهر متهم شد و وی بارها این موضوع را تکذیب کرد و خود را ملزم به حضور و پیگیری مشکلات مردم می دانست.

در این میان پیگیری هایی را از موضوع داشتیم که نشان می داد طبق  تبصره ۲ ماده ۲۶قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا منتخب مردم باید در حوزه انتخابی خود سکونت داشته باشد و نیز غیبت فرد منتخب در ۶ جلسه متوالی و یا ۱۲ جلسه غیر متوالی می تواند سلب عضویت وی را در شورا داشته باشد. در ادامه خواست مردم و بالا رفتن حساسیت ها موضوع رسانه ای شد و گودرزی در پاسخ به این شایعه ها بیانیه زیر را در تاریخ: ۱:۴۶ ب.ظ – دوشنبه ۱۳۹۲/۰۸/۲۷منتشر کرد:

به نام خدا

کربلا نشان داد که با شکیب در عطشی کوتاه، میتوان همیشه ی تاریخ را سیراب کرد . . .

با حمد و سپاس بی‌حد و حصر ذات ‌اقدس احدیت و عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سالار شهیدان، امام حسین (ع)  و ۷۲ تن از یاران آن حضرت و آرزوی قبولی عزاداری تمام مسلمانان به ویژه مردم مومن فریدن شهر،‌ در ابتدا لازم است سلام و  تشکر خالصانه خود را به  مردم شریف و ولایت مدار فریدونشهر که با اعتماد خویش مسئولیت سنگین انجام وظیفه در چهارمین دوره شورای اسلامی شهر را به بنده واگذار کردند؛ تقدیم کنم.

در مقدمه صحبت، من از کل به جزء می روم. در اول بحث عنوان کنم که با توجه به ترکیب مجموعه ویژگیها در شورای اسلامی شهر فریدون شهر که می توان از مهمترین آنها به تجربه، تخصص، دانش، جوانگرایی، مردمی و اراده مستحکم اعضا شورا اشاره کرد؛  می توان دوره چهارم شورا اسلامی شهر فریدون شهر را فرصتی مناسب برای پیشرفت فریدون شهر عزیز دانست که صدالبته همکاری و همراهی مردم را نیز می طلبد.

بنده چند سالی به خاطر بحث تحصیلات از شهر محل تولد خود دور بودم ولی به واسه حضور خانواده ام در این شهر همیشه در این شهر حضور داشته و از اطلاعات آن باخبر هستم. من چون بزرگ شده این شهر هستم همیشه علاقه خاصی به فریدون شهر عزیز داشته و دارم و  تمام تلاشم نیز این بوده که به هر نحوی دین خود به این شهر و به ویژه بانوان گرانقدر آن را ادا کنم که به لطف خدا این فرصت خدمت گزاری با تکیه بر آرا مردم شریف فریدون شهر فراهم شد که فی نفسه پشتوانه مهمی جهت خدمت رسانی به آنها را برای من فراهم کرده است.

بنده در حدود ۲ ماهی که رسما کار را شروع کردیم تمام تلاش خود را جهت احترام به آرای مردم انجام داده ام. به نظر بنده حضور یک خانم در شورای شهر و انتخاب آن با ارای بالا نشان از دید باز  و روشن شهروندان عزیز فریدون شهر می باشد. تمام سعی من در این مدت کوتاهی که این مسئولیت بزرگ را رسما به عهده گرفته ام این بوده که علاوه بر اینکه با همکاران خود در شورای شهر، مسائل مختلف عمرانی، آبادانی، زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی شهر مانند طرح تفصیلی شهر، طرح ایجاد بازار، بحث بافت های فرسوده، فلکه ورودی شهر، بحث محیط زیست که یکی از زیرمجموعه های آن بحث تفکیک زباله ها بود و … همکاری مثبت و خوبی داشته باشم؛ به بحث بانوان نیز توجه خاصی داشته باشم. به نظر بنده حضور زن در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی یک تکلیف است بنابراین یکی از اهداف مهم من از حضور در شورای شهر این است که همکاری مؤثر و پایداری را با زنان دیگر آغاز کنم تا شاهد حضور پررنگ زنان در عرصه اجتماع و اداره شهر باشیم.

خوشبختانه در شورای اسلامی شهر فریدون شهر برای اولین بار بحث کمیسیون بانوان مطرح که در حال حاضر بنده با چند تن از بانوان فعال شهر صحبت ها و مذاکرات اولیه را جهت انتخاب اعضای فعال و دلسوز که نمادی از قومیت های و مشاغل مختلف شهر باشند را صورت داده ام که به یاری خدا و کمک دیگر مسئولان بتواند به عنوان یک بازوی موثر و مثبت نگر در کنار و همگام با کمیسیون بانوان مستقر در فرمانداری، بحث توانمند سازی بانوان را در حدبضاعت و  سرمایه های شهر فرهنگ سازی کند. در واقع هدف و چشم انداز نهایی بنده در بحث کمسیون بانوان الگوسازی بحث بانوان شهر فریدون شهر در سطح شهرستان و در آینده در سطح استان است که امیدوار هستیم مسئولین شهر در هر جایگاهی نیز حمایتهای لازم را به مانند قبل از این مسئله انجام دهند.

 متاسفانه در این مدت شایعاتی مبنی بر استعفای بنده از شورا به گوش رسیده است ولی همانگونه که عنوان کردم بنده قصدی مبنی بر نادیده گرفتن ۲۹۲۴ رایی که از مردم دریافت کرده ام را ندارم و همچنان به مسائل شهر در حد توان خود رسیدگی می کنم. در این مدت بنده همانند دیگر اعضای محترم شورا با شهروندان عزیز چه به صورت مستقیم، چه دادن درخواستهای کتبی و حتی از طریق تلفن در تمام مدت شبانه روز ارتباط داشته ام و پاسخگوی آنها بوده ام. آنچه که برای بنده در حال حاضر در درجه اولویت قرار دارد ادای دین به رایی است که مردم محترم شهر به بنده داده اند.

در یک جمله می توان گفت خوشبختانه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر، شورایی فعال و مثبت نگر نسبت به مسائل شهری می باشد که بنده نیز به عنوان عضوی از آن در این راه کوتاهی نمی کنم. هدف اگر خدمتگزاری باشه در هر پست و مکانی امکان آن وجود دارد. مهم وجود نیت و قصد خالصانه است. بهتر است به قول شما، حاشیه ها، را زیاد دامن نزنیم زیرا باعث دور شدن از هدف اصلی یعنی خدمت رسانی به مردم شریف فریدون شهر می شویم.

در آخر ضمن تشکر از مسئولین سایت محبوب پونه زار یاداوری می کنم که رسانه های مستقل همیشه نشان داده اند، می توانند کمک کار و مددکار خوبی برای شهر باشند.

در بیانیه بالا تاکید بر ادامه کارو سکونت و پیگیری مشکلات شهر و نیز عدم نادیده گرفتن رای مردم به وضوح دیده می شود ولی سوال اینجاست که چه موضوعی باعث می شود که وی تنها بعد از 6 ماه مشکلات شخصی را بهانه کند و استعفای خود را بنویسد و رفتن را بر ماندن (نیامدن را بر آمدن) ترجیح دهد؟ آیا ترس از اخراج و رای شورای حل اختلاف عامل استعفا نیست؟

به طور کلی  شهرهای کوچک  به دلیل کمبود اطلاعات و دانش اجتماعی و بینش کم سیاسی همیشه نردبانی برای موفقیت افرادی بوده اند که دغدغه شخصی شان بیشتر از دلسوزی برای مردم و خدمت صادقانه است. نکته ای که باید همیشه مورد توجه خواص و عوام باشد. این موضوع هم به نظر قصه همین نردبان است که شاید بر گرده مردمی است که با امید به کاندیداهای انتخاباتی خود رای داده اند. دلیل مدعای ما هم تاکید برخی مسئولین وقت شهرستان به خانم گودرزی مبنی برعدم ثبت نام وی به جهت عدم سکونت در شهر بوده است که وی با تاکید بر حضور و سکونت شخصی خواستار حمایت و حضور محکم در انتخابات بوده است.

استعفای خانم گودرزی را نمی توان نکته مثبت یا منفی شورای جدید خواند ولی انتظارمردم روشن شدن چرایی های این آمد و رفتن و چرایی  تایید بر اصل حضور و اقامت کاندیدای مورد نظر تسط ناظرین انتخابات است.

محسن رحیمی مسئول پایگاه خبری پونه زار

  1. به نظر بنده، صَرف نظر از اینکه سرکار خانم گودرزی چه دلایلی برای استعفای خود داشته یا ارائه فرموده اند- که البته همگی قابل احترام هستند -، باید مفاد بیانیه ای که خودشان زحمت صدور آنرا به عنوان پاسخی به انتقادات مطروحه تقبل کردند به ایشان یادآور شد و اعلام کرد که ایشان در مرحله اول و بویژه باید با شناخت کافی از موقعیت و شرایط زندگی خودشان وارد عرصه انتخابات می شدند و در مرحله دوم هم، با بررسی کامل و همه جانبه شرایط اقدام به صدور بیانیه و پاسخگوئی به انتقادات
    می نمودند و در مرحله سوم نیز، حداقل پس از صدور بیانیه به عهد دوباره ای که به موجب بیانیه خود با مردم عزیز فریدونشهر بستند پایبند می بودند، اما متأسفانه اینچنین نشد و اینچنین نکردند!!.
    البته اقدام اعضاء محترم دست اندرکار برگزاری انتخابات بویژه در سطح شهرستان، استان و در نهایت کشور که بدون بررسی شرایط واقعی موجود اقدام به صدور مجوز ورود به این عرصه را صادر نموده اند نیز قابل تأمل و تدبّر است.
    حال – با امید به اینکه سرکار خانم گودرزی شورای شهر شهرستان فریدونشهر را به عنوان نردبان ترقی و راهی برای رسیدن به دغدغه های شخصی نپنداشته باشند – با احترام کامل به تلاشها و خدمات ایشان در طول مدت کوتاه خدمت در شورای شهر، باید اذعان نمود که همه راه های خدمت به یک شهرستان و مردم شریف آن، به عضویت در شورای شهر یا نهادهای حاکمیتی و دولتی یا خدماتی آن شهرستان ختم
    نمی گردند و راه های مختلفی برای ادای دین به یک شهرستان و مردم آن وجود داشته و دارد. گاه ارائه یک پیشنهاد ساده ولی علمی، کارشناسی شده و راهگشا که گره ای را باز یا مشکلی را برطرف نماید میتواند مصداقی از ادای دین به مردم و شهرستانی باشد که قلبمان برای آن می تپد و رفع مشکلات آن دغدغه ما است اگر چه کیلومترها از آن دور باشیم.
    لذا با تأیید این مطلب که بام ایران در مسیر پیشرفتی که در پیش دارد نیازمند تفکرات و تلاشهای مجدانه و جهادی قشر جوان ساکن در شهرستان و همفکری، همکاری و همیاری دوستان، عزیزان و نخبگان توانمند و بیشماری که از این شهرستان به میهن اسلامی تقدیم شده اند می باشد، امیدواریم که همه کسانی که دل در گرو اعتلای فریدونشهر عزیز دارند و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی نمایند همچون این شهرستان بر بام عزت و افتخار قامت برافرازند.

  2. ترقی گفت:

    درگفتار بالا ونظر جناب آقای اصلانی عبارت (فریدونشهر به عنوان نردبان ترقی …)نظرم را به ساختار مشابه در دانشگاه پیام نور مرکز فریدونشهر جلب کرد .استفاده نیروهای غیره بومی از سهمیه هیئت علمی و ارتقاء به پستهای بالاتر در زمان دکترسردار اصلانی که ظاهرابرای شهرستان بسیاردلسوز بودند؟؟؟!!!!!!
    1- دکتر رضا مختاری ملک آبادی رشته جغرافیا مسولیت کنونی معاون آموزش استان اصفهان
    2- دکتر مهدی جعفری رشته ریاضی مسولیت کنونی رییس مرکز کوهپایه
    3- محمد باقر سلطانی رشته ریاضی مدیر مالی استان
    4- بهروز صالحی رشته زیست شناسی انتقالی به مرکز شاهین شهر
    5 -دکتر عباسعلی آروین رشته جغرافیا رییس مرکز خمینی شهر
    7-…

    • دقیقا این مطالب درسته و این هم که همه این اتفاقات متاسفانه در زمانی تصدی یک فریدونشهری بر کرسی ریاست دانشگاه پیام نور استان اتفاق افتاد که علی القاده نباید می افتاد که متاسفانه افتاد !
      پس خواهشا اینقدر بومی بومی نکنیم چرا که اکتفای صرف به این شاخصه مشکلاتی را از این دست برای منطقه ما بوجود آورده است .
      ملاک بومی بودن زمانی با ارزش است که تعهد و تخصص را هم کنار خود به همراه داشته باشد .

  3. بنده چند سالی به خاطر بحث تحصیلات از شهر محل تولد خود دور بودم ولی به واسه حضور خانواده ام در این شهر همیشه در این شهر حضور داشته و از اطلاعات آن باخبر هستم.
    عین جمله خانم گودرزی حال سوال من محل سکونت شما کدام شهر است

  4. اقای رحیمی در ارتباط با این موضوع که شما اشاره کردید :انتظارمردم روشن شدن چرایی های این آمد و رفتن و چرایی تایید شورای نگهبان بر اصل حضور و اقامت کاندیدای مورد نظر است.
    باید گفت که انتخابات شورا ارتباطی به شورای نگهبان ندارد و نظارت آن با مجلس شورای اسلامی می باشد و نماینده مجلس و هیات اجرایی یعنی فرماندار و اعضای منتخب اجرایی انتخابات شوراها باید جوابگوی این مسایل باشند.

  5. سلام
    خ گودرزي
    شما كه شرايط ماندن در اين منطقه نداشتيد نوشتن در داوطلبي شورا خيانت به مردم شهر بود
    بايد تو يك جلسه اي از مردم عذر خواهي كني

Go to TOP