چاپ خبــر

نوبخت:بخشی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌شود

سخنگوی دولت با بیان این‌که بخشی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته به حساب آموزش و پرورش واریز می شود، گفت: معلمان ما باید امروز تحلیل درستی ار محیط پیرامون خود داشته باشند و متناسب با آن نقش خود را تعریف کنند و نقش دیگران را نیز تبیین نمایند و این نقش را به سایر افراد جامعه منتقل و منعکس کنند.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایسنا، محمدباقر نوبخت در همایش هزار نفری تجلیل از معلمان نمونه استان گیلان که در مجتمع فرهنگی – آموزشی زیباکنار برگزار شد، با اشاره به این‌که خرسندم در جمعی سخن می گویم که با من هم سخن هستند، اظهار کرد: در این ایام به سبب مسئولیت ،در گردهمایی های مختلف فرصت حضور یافتم ،اما این جمع متفاوت از دیگر گردهمایی هاست.

وی با اشاره به خاطرات دوران دانشجویی و اولین سال تدریس خود در دبیرستان نوربخش، افزود: هنوز هم با گذشت چندین سال خود را معلم می دانم.

معاون جمهور گفت: سال گذشته از 210 هزار میلیارد تومانی که برای آموزش و پرورش پیش بینی شده بود، تا پایان سال 150 هزار میلیارد تومان محقق شد یعنی 60 هزار میلیارد تومان کمتر از مبلغ پیش بینی شده بود که باید یا به دلیل کسری بودجه از بانک مرکزی استقراض می کردیم که تورم و نقدینگی را به دنبال داشت یا باید هزینه‌ها را کاهش می‌دادیم ، لذا میزان هزینه  ها تا حد 150 هزار میلیارد تومان تقلیل یافت.

نوبخت با اشاره به گشایش ایجاد شده ، تصریح کرد: ان‌شاالله، از اول هفته بخشی از مطالبات فرهنگیان بازنشسته به حساب آموزش و پرورش واریز می شود.

وی با بیان این‌که 12 اردیبهشت مصادف با سالروز شهادت فرهنگی بزرگی است، بیان کرد: اسناد کسانی که این عالم برزگ را به شهادت رسانده بودند به دستمان رسید که بیان کرده بودند انگیزه و هدفمان از ترور شهیدان مطهری و مفتح، زدن مغزهای متفکر انقلاب بود.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: معلمان ما باید امروز تحلیل درستی از محیط پیرامون خود داشته باشند و متناسب با آن نقش خود را تعریف کنند و نقش دیگران را نیز تبیین نمایند و این نقش را به سایر افراد جامعه منتقل و منعکس کنند. با مطالعه کتاب های شهید مطهری در می یابیم که ایشان تحلیل درستی از وقایع زمان خود داشته اند.

وی با بیان این‌که باتوجه به شرایط امروز در جهان ما چه تحلیلی داریم، اضافه کرد: شرایط ما با دهه 50 کاملا متفاوت است، اینطور نیست که جنگ سرد بین دو قدرت برقرار باشد، امروز اسلام مطرح است اما نه اسلامی که ما قبول داریم بلکه دنیا یک اسلام تند و خشن و بی رحم می شناسد.

معاون رییس جمهور با مرور تبعات منفی اقدامات طالبان برای وجهه اسلام در جهان رفتار«داعش»  را نیز ادامه دهنده راه طالبان دانست.

نوبخت خطاب به معلمان تاکید کرد: معلمان عزیز وظیفه ما در قبال نظامی که بنیانگذارش امام (ره) و منشاش افراد متفکری نظیر شهید مطهری و دکتر شریعتی بوده اند، بسیار سنگین است، کتاب های شهید مطهری را بخوانید و نوع تفکرات معلمانه شهید رجایی را ببینید و تفکرات اسلامی و فلسفی و شکل دهنده اجتماعی مقام معظم رهبری را مطالعه نمایید و به تبلیع اسلام راستین بپردازید. ما وظیفه داریم نسل جدیدمان را که به نوعی در خطر تاثیر پذیری فرهنگ نادرست قرار دارند آگاه کنیم.

وی با اشاره به مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 بیان کرد: این مذاکرات فرصتی فراهم کرد تا فرزندان این اسلام بگویند ما اساسا به دنبال بمب اتم نیستیم و اعلام کردیم که سوخت هسته ای حق مسلم هر کشور است.

معاون برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهور با اشاره به این‌که با تحریم های ظالمانه خود سعی در خراب کردن چهره ایران دارند، گفت: کشور ما روزانه 4 میلیون بشکه نفت تولید می کند اما به جهت بد جلوه دادن ایران ،ما فقط یک میلیون بشکه در روز می توانیم بفروشیم؛ اگر بتوانیم ذهن مردم جهان را از اسلام واقعی اگاه کنیم می توانیم زمینه های تحریم را ازبین ببریم.

نوبخت اظهار کرد: تاکنون 4.2 میلیارد دلار از پول های ایران آزاد شده است و تصمیماتی که در این زمینه انجام می شود با توافق سران نظام صورت می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: ما همچنان در حال رشد و توسعه هستیم امیدوارم بتوانیم ریشه های تحریم را بخشکانیم و در آینده نزدیک به عنوان قدرت اقتصادی و علم و فناوری در جایگاه نخست منطقه قرار گیریم.

Go to TOP