چاپ خبــر
در همایش سمن های استان اصفهان:

سخنرانی بهرز اصلانی عضو هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان اصفهان

همایش سمن های استان اصفهان با حضور مدیران عامل سازمان های مردم نهاد استان اصفهان در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری فریدونشهر – پونه زار؛ بهروز اصلانی عضو هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان اصفهان در سخنرانی خود در این همایش  گفت: برای بنده مایه افتخار است که در حضور شما عزیزان سخن می گویم. بی شک حضور سازمان های مردم نهاد فعال در مسائل مختلف بخصوص خیریه های بزرگ استان اصفهان محصول جامعه توحیدی است چراکه آیات و روایات فراوانی در این خصوص در دین اسلام وجود دارد.

وی با اشاره به این مطلب که اولین سازمان مردم نهاد همان بسیج همگانی در دفاع مقدس بوده است گفت: این جهاد باید در زمینه های توسعه پایدار ، محیط زیست، حرکت اقتصادی و آزادسازی ظرفیت های مردمی در امور مختلف و تجلی اقتصاد پویا و فعال با مشارکت مردم در قالب سازمان های مردم نهاد تداوم یابد و نیز حضور چنین اجتماعاتی باعث دوام و قوام مردم سالاری دینی است.

وی با اشاره به این مطلب که همه سازمان های مردم نهاد کار خیر انجام می دهند گفت: نباید خیریه هایی که در مباحث احداث اماکن آموزشی و سخت افزاری هستند را با سازمان های مردم نهادی که در امر توسعه پایدار در بخش های محیط زیست ، بهداشتی، فرهنگی حضور دارند را از هم تفکیک نمود بلکه توسعه همگام همه اینها از مصادیق تزویج اقتصاد و فرهنگ می باشد. وی افزود با توجه به اینکه استان اصفهان در امر سازمان های مردم نهاد و بخصوص خیریه ها پیشتاز است نیازمند تدوین مبانی نظری برای ساماندهی و گسترش بیشتر این نهال نوپا می باشیم و برای تسهیل در امر سازمان های مردم نهاد بخصوص در مورد معافیت مالیاتی خیریه ها لازم است کمیته ویژه ای با حضور فعالان و اساتید این عرصه در هیات نظارت شکل گیرد تا ضمن ترازیابی و احصای قوانین و نیز تدوین لایحه های جامع و ارائه آن به مجلس شورای اسلامی از طریق شورای عالی استان ها همه نگرانی ها در بخش های مالی و نظارتی رفع شود.

وی از مدیران عامل سازمان های مردم نهاد درخواست نمود همانگونه که از شهروندان دارای تمکن مالی در جهت احداث اماکن درمانی و آموزشی همکاری می طلبید ، دست همه کسانی که دارای تمکن علمی هستند را به گرمی بفشارید و آنان را دعوت نمایید که در کمیته ویژه علمی هیات نظارت استان در جهت تفسیر و تسهیل قوانین و نیز قانون سازی حضور یابند.
گفتنی است در این جلسه آقای دکتر حیدری نماینده سازمان های مردم نهاد استان ضمن شرح توانمندی های سازمان های مردم نهاد استان اصفهان مشکلات و نگرانی های موجود را بیان نمودند و همچنین آقای امیری مدیر کل امور مالیاتی استان اصفهان ضمن شرح قوانین موجود بخصوص بند ط ماده 139 قانون مالیاتی در خصوص معافیت سازمان های مردم نهاد از مالیات آمادگی اداره کل امور مالیاتی برای همکاری لازم را اعلام نمودند.
همچنین در این همایش آقای جمشیدی مدیر کل امور اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به عزم استانداری و بخصوص استاندار محترم و دولت تدبیر و امید در گسترش سازمان های مردم نهاد سخنانی را عنوان نمودند و در پایان آقای یاحی معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه استان اصفهان در امر سازمان های مردم نهاد پیشتاز است با طرح هر شهروند اصفهانی عضو یک سازمان مردم نهاد و نیز استفاده از مساجد ، مدارس و اماکن مختلف برای گسترش سازمان های مردم نهاد متناسب با فرهنگ ملی، اسلامی مطالبی را عنوان نمودند.
در پایان جلسه پرسش و پاسخ مدیران عامل سازمان های مردم نهاد و آقایان امیری ، یاحی و کارشناسان اداره کل دارایی انجام شد.

 

Go to TOP