چاپ خبــر

مسابقات فرهنگی دانش آموزان کشور در اصفهان برگزار می شود

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان از برگزاری سی و دومین دوره مسابقات « فرهنگی پژوهشی، ادبی، رسانه و فضای مجازی» دانش آموزان کشور در اصفهان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پونه زار به نقل از ایرنا، محمد حسن قائدیها گفت: 32 اداره آموزش و پرورش کشور، مرداد امسال برگزیدگان خود را جهت شرکت در این مسابقات به اصفهان اعزام خواهند کرد.

وی اظهار کرد: سی و دومین دوره مسابقات فرهنگی پژوهشی، ادبی، رسانه و فضای مجازی دانش آموزان در محل اردوگاه شهید بهشتی اصفهان با حضور 361 دانش آموز پسر و 408 دانش آموز دختر برگزار می شود.

وی اظهار کرد: مسابقات در رشته های شعر، داستان، مطالعه و تحقیق، وبلاگ نویسی، نشریه الکترونیکی و بازی های رایانه ای برگزار خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان همچنین با اشاره به پروژه مهر بازگشایی مدارس گفت: آغاز سال تحصیلی با مهر شروع می شود و سرآغاز فصلی دیگر از ایجاد مهر، محبت و شادی در فضای تعلیم و تربیت خواهد بود.

وی اظهار کرد: برای شروع پروژه مهر و آمادگی مدارس، در وزارت آموزش و پرورش ستاد وزارتی تشکیل و دستورالعمل های لازم در این زمینه به استانها نیز ابلاغ شد.

قائدیها افزود: در استان اصفهان این ستاد در قالب پنج کمیته سازماندهی، تعمیر و تجهز مدارس، توجیه و تبلیغ، تعیین صلاحیت و نظارت و ارزیابی ساماندهی شده است که مقدمات این کار از 15 تیر امسال شروع شد.

وی با اشاره به ارزیابی عملکرد و نظارت آموزش و پرورش گفت: جدا از ارزیابی معمول هر ساله، اداره ارزیابی عملکرد اقدام به تشکیل گروه ویژه برای ارزیابی مدارس کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: این گروه ها به صورت ناشناس با حضور در مدارس روند ثبت نام را رصد می کنند که تا این لحظه گزارشهای خوبی رسیده است.

وی اضافه کرد: در بازرسی ها و نظارت ها تخلفاتی نیز گزارش شده که اقداماتی جهت برخورد متخلفان صورت گرفت.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: برای برطرف کردن شبهات و مشکلات در بحث ثبت نام، تعداد زیادی از آیین نامه های موجود بازبینی شد و با بررسی مجدد و اصلاحیه در برخی از این آیین نامه ها سعی شد روند ثبت نام بهبود یابد.

وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت بزرگترین دستگاه اجرایی کشور با وسعت جغرافیایی و نیروی انسانی زیاد است، گفت: هر چه فعالیت بزرگتر باشد امکان بروز مشکلات نیز درصد بیشتری دارد.

قائدیها با اشاره به دغدغه رهبری و تاکید معظم له بر الزامی بودن همکاری و مشارکت دستگاهها و سازمانهای دیگر با آموزش و پرورش اظهار کرد: استاندار اصفهان به آموزش و پرورش اهتمام ویژه دارد و در چند ماه گذشته شش جلسه شورای آموزش و پرورش برگزار شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان یکی از مصوبات این شورا را مرتبط با حل مشکلات در باره پرداخت پنج درصد عوارض ساخت و ساز شهری به آموزش و پرورش بیان کرد و گفت: مدارس سه سال از دریافت سرانه دانش آموزی محروم بودند و با این مصوبات از این پس مدارس سرانه دانش آموزی را دریافت خواهند کرد.

وی گفت: بر اساس قانون به شهرداری های ابلاغ خواهد شد که این عوارض به حساب آموزش و پرورش ریخته شود که برای سرانه مدارس و دانش آموزان در بخش های آموزشی، فرهنگی و پرورشی استفاده خواهد شد.

Go to TOP