چاپ خبــر
شهردار فریدونشهر در مصاحبه با خبرنگار پونه زار:

عوارض سالیانه شهرداری تنها روزی 820ریال برای هر خانوار است

ابراهیم گوگونانی، شهردار فریدونشهر، در مصاحبه با خبرنگار پونه زار به مسائل مهمی در رابطه با نقش برجسته‌ی فلکه‌ی استقلال و دیگر مسائل پاسخ گفت.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، گوگونانی در پاسخ به پرسش خبرنگار پونه زار مبنی بر این که رویّه‌ی شهردار قبلی که خیلی به چشم می‌آمد تلاش برای زیباسازی شهر بود. رویّه‌ی شما چگونه خواهد بود؟ گفت: ایشان فوق العاده چهره‌ی شهر را عوض کردند که بیانگر زحمات زیاد، اعتبار زیاد و مخارج زیاد است. فعّالیت دوستان قبلی روی سخت افزار بوده است و بطن کار رها شده است و الان نرم افزار احتیاج داریم. لذا اساس کار ما روی نرم افزار است. همان طور که فرمودید الان زیاد روی برون کار شده است و مقدارش هم در دست نیست. چرا که الان یک سری آمده‌اند و گفته‌اند به عنوان مثال ما 10000چراغ تزئینی نصب کرده ایم. کجا نصب شده است؟ نمی دانیم؟ نمی‌دانیم کی باید سرویس شود؟ نمی‌دانیم چند مدّت یکبار باید سرویس شود؟ این جا نرم افزار نیاز داریم. که به ما بگوید این چراغ هایی که نصب کرده‌ایم کی باید سرویس شوند. ما یک هزینه‌ی اوّلیه داریم برای خرید و یک هزینه‌ی بعدی داریم برای نگهداری. نرم افزار من می‌گوید که واحد مربوطه چه خدماتی را باید ارائه دهد؟ مثلا فلان واحد ما این چراغ‌ها را باید تحویل بگیرد، آمار آن را باید داشته باشد و قبل از آسیب بیاید و نگهداری بکند. ما آمدیم نصب کردیم و رها کردیم و مصیبت‌های آن الان دست ماست. مثلاَ فلکه‌ی روبروی آموزش و پرورش آمده چند نماد نصب کرده‌اند که آن هم من گله دارم از اداره ارشاد که چرا نیامدند مجوز بگیرند؟ 80،000،000 هزینه کردیم دو سال پیش و الان هزینه اش باید پرداخت بشود و الان که پرداخت می‌کنیم تا کی جواب می‌دهد؟ نمی‌دانیم؟ پس باید قبل از این که خراب شود به دادش برسیم. این جا باید نرم افزار باشد که این اطلاعات را به ما بدهد. حالا این میشه مصیبت برای نفر جدید. چرا؟ چون من نصب کردم و نفر جدید باید آن را نگهداری کند و هزینه‌ی نگهداری همیشه چندبرابر هزینه‌ی برقراری است و جایی هم دیده نمی‌شود. شما فلکه را دیدید ولی این{چک} را ندیدید. دو سال پیش نصب شده ولی الان من باید بدوم پولش را بپردازم. خوب من الان 80میلیون عقبم بابت کاری که دیگران کردند و من باید هزینه‌اش را بپردازم. شما می‌پرسی به عنوان شهردار جدید چه کردی؟ قبلی‌ها آمدند فلان و فلان وفلان را نصب کردند؛ ولی نگفتی که پولش را دادند یا ندادند؟

گوگونانی در پاسخ به خبرنگار پونه زار راجع به تندیس فلکه‌ی استقلال ضمن بیان این که تندیسی در کار نیست و موضوع یک «نقش برجسته» است، ادامه داد: دلیل نصب نشدن «نقش برجسته» وجود شبهاتی بین مسئولین محلی بوده و در حال رفع است و برای نصب آن می‌خواهیم در مناسبتی بعد از ماه صفر باشد که بتوانیم جشن گرفته و از عموم مردم دعوت به عمل آوریم.

وی در پاسخ به سؤال علّت مخالفت با نصب «نقش برجسته» گفت: عدم اخذ مجوزهای احتمالی از اداره‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی موجب این مسأله شد در حالی که صحبت شهرداری این است که آیا قبلاَ هم چنین بهانه‌هایی بوده است؟ ما اسمش را می‌گذاریم بهانه و اداره ارشاد می‌گوید مجوز. شاید حق با ما باشد شاید هم حق با اداره‌ی ارشاد باشد. حالا یکی باید خارج از گود قضاوت کند. یعنی چی؟ من می‌گویم آیا برای تندیسی که در فلکه‌ی جلو کوی فرهنگیان گذاشته شده مجوز گرفته شده است؟ پس چرا آن را ایراد نگرفتید؟ من نمی‌توانم این را بگویم ولی کسی که از بیرون نگاه می کند صحبت‌های مرا و صحبت‌های ایشان را می‌شنود. قضاوت با خودش.

گوگونانی در مورد «نقش برجسته» گفت که 7 تن وزن این نقش برجسته بوده و 30،000،000 تومان هزینه‌ی آن شده است.

وی ادامه داد: نماد فرهنگی است، نماد وحدت است، نماد اجتماع است، نمادی است که بیانگر جمع کردن سنن مختلف به سمت فرهنگ واحد و آن هم احدیت و یگانگی خداوند باریتعالی است که در رأس آن «الله» قرار دارد و نشان می‌دهد قدرت نظام مقدّس جمهوری اسلامی را که تمام فرهنگ‌ها در حال جمع شدن به سمتی هستند که برسند به این رأس.

وی در پاسخ به این سؤال که با وجود مشکلاتی که در شهر داریم بهتر نبود این هزینه صرف مشکلات دیگر شهر که شاید مهمتر بود مثل ساخت حمام شود؟ مثالی زد: در خانواده‌ای که گرسنه هستند آیا تمام درآمد را به نان می‌دهند؟ آیا بچه‌ها را نمی‌فرستند مدرسه؟ پول آب و برق را نمی‌دهند؟ پس به عبارتی شهرداری در قبال حمام، در قبال کتابخانه، در قبال جوی و جدول، در قبال فضای سبز، در قبال نمادها، در قبال تعهدات دیگر باید همراستا گام بردارد. این نیست که بگوییم اوّل ما فقط حمام می سازیم، سال 95 فقط خیابان می‌سازیم، سال 96 فقط تندیس می‌سازیم یا المان می‌سازیم و یا نقش برجسته می‌سازیم. همراستا باید پیش برویم. مثل خانواده‌ای هستیم که در تمام زمینه‌ها باید گام برداریم.

شهردار فریدونشهر در صحبت‌های پایانی خودش خطاب به خبرنگار ما گفت چقدر حاضرید بگیرید تا زباله‌های خانه‌ی خودتان را خودتان بردارید و حمل کنید و ببرید 10کیلومتر دورتر از شهر بیاندازید؟ وی ادامه داد شهرداری برای هر خانه‌ی داخل شهر عوارضی بین 20 تا 30 هزار تومان برای انجام این کار برای یک سال درنظر گرفته است. یعنی روزی 820ریال! که نیروی من بیاید زباله‌ای را که نمی‌توانید نگاهش کنید بغل کند، بداردش که پخش نشود، بگذاردش در ماشین و تازه ببرد آن جا جدایش کند. هر روز باید جارو کند. باید گل‌ها را بدارد. باید قبض آب گل‌ها را بپردازد. باید بابت هوایی که این جا داریم برفروبی کند. جایی هم دیده نمی‌شود. چقدر بابتش به شهرداری باید بدهند؟ روزی 82 تومان!

 

.IMG_4367

وی همچنین اظهار داشت: به ازای هر تن قیری که ما می‌خریم 1،480،000 تومان باید نقداَ به صورت پیش پرداخت واریز کنیم تا قیر را تحویل بگیریم و این یک تن چه مسافتی را پوشش می دهد؟ حدوداَ 8 متر مربع را. گله می‌کنند چرا آسفالت نمی‌کشین. می‌خواهیم بکشیم امّا پول نیست.

شهردار فریدونشهر گفت: 186،000،000 میلیون تومان ادارات بابت عوارضشان بدهکارند. وی میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض در سال جاری را 23% اعلام کرد.

گوگونانی همچنین در مورد عوارض ساخت و سازی که شهرداری از مردم می‌گیرد اظهار داشت: حداقل یک متر جوی و جدول در شرایط عادی 164،000 تومان هزینه خواهد داشت و هزینه پیاده رو و آسفالت و… همه به آن افزوده می‌شود.

وی از پرونده‌ای سخن به میان آورد که شهرداری متقبّل شده 30% از 3،000،000،000 تومان هزینه‌ی پروژه‌ی آب خیزداری چشمه لاک پشت را در قبال تأمین آب درختان شهر بپردازد و تعهّد خود را هم انجام داده است ولی هنوز خبری از آب نیست.

گوگونانی با بیان این که بدهی تا پایان سال 92 شهرداری 1،800،000،000 تومان است و اعتبارات عمرانی شهرداری در صورت واریز شدن عوارض 1،100،000،000 تا 1،200،000،000 تومان است بیان داشت که الان باید سه نفر باشم: یکی باید بدهی‌های قبلی را مشخص کرده و پرداخت کند، یک نفر باید پروژه‌ی جدید را تعریف کند و یک نفر باید بدود وصولی جدید داشته باشد…پس انتظار ما از مردم این است که حمایت بکنند شهرداری را در پرداخت معوقاتشان. ما کسی را داریم که بابت همین 20 هزار تومان‌ها الان 1،000،000 تومان بدهکار است و زبانش هم تندتر از بقیه می‌چرخد و متأسفانه کسانی هستند که بسیار دارا هستد. من پیرمرد و پیرزنی را سراغ دارم که از پول یارانه‌اش عوارض خود را می‌پردازد و سرمایه‌داری را دارم که از سود سپرده‌ی بانکی‌اش حاضر نیست عوارض خود را پرداخت کند.

  1. ما از زحمات شما و سایر همکارانتان نهایت سپاسگذاری را داریم و زحمات شهرداران قبلی را نیز ارج مینهیم . بی شک مردم شهر مان با فرهنگترین مردمند از هر قوم و طایفه وهمه در کنار هم به یاری خداوند شهرزیبایی خواهیم ساخت . و همه ما به کمی درامد و بودجه شهر واقفیم .پس امیدواریم با دریایتی که در شماو همکاران سخت کوشتان سراغ داریم از پس مشکلات براید…

  2. شهروند گفت:

    آقای شهردار خداوکیلی شما جه هنری در این نقش برجسته می بینید؟ ای کاش این اثر را هنرمندانه می ساختند نه اینکه چند عدد فونت را بهم بچسبانند و بگویند اثر هنری. ای کاش قبل از ساخت نظر چند هنرمند را جویا میشدند.

  3. آقای محترم فکر نصب این تندیس بیگانه را از سرتان بیرون کنید.دلایل مطرح شده واقعا چقدر آماتور بیان شدند.گرجیها برادر ما هستند.اما زبان گرجی در کشور گرجستان اعتبار دارد.با سیاست ها و جهت گیریهای غلط مردم را به جان هم نندازید.

  4. بهزاد گفت:

    با تشکر از کار خوب پونه زار و امیدواری جهت تداوم اینگونه گزارشات چند کلمه ای خطاب به شهردار محترم شهرمون عرض میکنم. اینکه کار در شهرداری و قبول این مسولیت کار بسیار سختی است بخصوص آن هم در شهر کم درامدی مثل فریدونشهر هیچ شکی در آن نیست .حضور جنابعالی با وجود آگاهیتان از این مسئله به نوبه شخص بنده را بسیار امیدوار به تحول در شهرداری شهرمان کرد.همینکه جنابعالی با مشکلات و کاستیهای این اداره آگاه بوده و آن را با مردم در میان گذاشته اید، یعنی قدم اول را محکم برداشته و در صدد رفع مشکلات برامدا ید.شهرداری فریدونشهر نیاز به خانه تکانی دارد و باید تفکرات جدید و به روز به آن تزریق گردد .تشویق مردم به مشارکت و پرداخت عوارضشان نیاز به کار فرهنگی دارد.پیشنهاد میکنم در همایشی با دعوت از شهرداران دیگر شهرهای کشورمان ضمن معرفی شهر از نظرات آنان در نحوه درامدزایی در شهرداریها استفاده نمایید .

  5. حمید گفت:

    جناب مهندس گوگونانی. شهردار محترم فریدونشهر. خدا قوتتون بده متاسفانه مشکلات بسیار زیاد هست. و در آمد شهرداری نیز کفایت هزینه‌های این طبیعت خشن شهر را نمی‌دهد. اگر سعی شود با کمک مردم سرمایه گذاری شود و درآمدی برای شهرداری ایجاد شود. امید استوضعیت بهتر شود. لازم است شورای اسلامی شهر نیز از تندیس بازی بازی و همایش و نمایش و فلسفه بافی دست بردارد فکری به حال درآمد بکند وقتی پول آمد دستشان همه کاری انجام می‌شود شاید نتیجه آن را فعلا نبینند ولی هم خدا می‌بیند و هم مردم که تا چه حد زحمت کشیده‌اند خود را سرگرم هیاهو نکنند. مردم نیز واقعا زبان تشکر ندارند ولی سپاسگزارند.

  6. اقای ساکن کویت حرف شما توهین به خرده فرهنگ ها و زبان های محلی است . شان وظرفیت نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست . وقتی شورای شهر با قاطعیت آرا در یک موضوع تصمیم می گیرد یعنی نظر وسلیقه مردم یک شهر در همان مسیر است . پرداختن به زبان محلی مورد اجازه قانون اساسی است . در این المان هم هیچ صحبت متناقضی وجود ندارد جز لفظ جلاله الله زبان های مادری هم افریده خداوند است که فراوان در موردش در ایات قرانی به آن اشاره شده است . نمی شود گفت عده ای برادر ما هستند ولی در شهر خودشان به زبان خودشان حرف نزنند ویا چیزی ننویسند این نوعی استحاله فرهنگی است . گذاشتن المان ها در این شهر و در هر شهر دیگری مرسوم است در سالهای گذشته نیز انواع این المانها مانند فلکه خایج فارس و المان غاز و در دیگر فلکه ها انواع گلها و پرندگان مختلف چه شده است که حالا گذاشتن کلمه جلاله الله برای عدهای قلیل از مسولین مورد ایراد است . عملکرد شورای شهر وشهرداری در فصل کاری گذشته برغم مشکلات مالی بسیار خوب بوده است وکارهای فزهنگی هم جز وظایف شورا وشهرداری می باشد . پرداختن به فرهنگ محلی وافتخارات محلی تفاخر نیست بلکه افتخار ونوعی فرهنگ سازی در راستای هویت دینی و ملی است . الحمد ا… شهروندان عزیز فریدونشهر تاریخ در خشانی در پاسداشت و دفاع از مرز های ایران عزیز و نیز دفاع از تشیع علوی داشته اند شخصیت های بزرگ تاریخ که بزرگترین سرداران دفاع از مرزهای ایران عزیز بخصوص خلیج فارس که بزرگترین وافقان 400 سال اخیر ایران نیز بوده اند تا شهید ای گرجی در دفاع مقدس گویای این مطلب است . البته همایش و نمایش و فرهنگ سازی بخصوص در مقوله های محیط زیست ،فرهنگ ، و مقولات دیگر توسط شورای شهر در توسعه پایدار این شهر بسیار موثر است . بهتر است چنان په شورای شهر و یا هر سازمانی در خصوص شرح وظایفش مورد نقد قرار گیرد ان هم نقدی منصفانه

  7. روح ا... گفت:

    المان فعلی فلکه استقلال هم لفظ جلاله ا… است ان هم به زبان کامل و محترم عربی این المان جدید هم کلمه الله است به زبان قابل احترام دیگر که زبان محلی شهر هم هست زبان ها و فرهنگ ها مورد احترام ما هستند الفظ جلاله به هر زبانی جاری شود مورد احترام ما است . زیبایی این شهرستان به همین فرهنگ ها و وحدت انان حول محور دین مبین اسلام و کشور عزیز ایران است بنده بعنوان یک غیر گرجی زبان ساکن شهرستان فریدونشهر به عزیزان شهر فریدونشهر وبه همه اقوام دیگر ساکن فریدونشهر افتخار می گنم .

  8. وحدت یا تفرقه را طرز نگاه به تندیس ساخته شده ایجاد می کنه نه خود آن ،
    به نظر من این تندیس می تونه نماد اعتقاد به وحدانیت ذات اقدس الهی و اسلام گرایی گرجیان فریدونشهر باشه ، همشهریان عزیز لر،ترک و گرجی این نماد می تونه تو دهنی سختی باشه برای کسانی که در ظاهر دوست،از فرای مرزهای کشور عزیزمان ایران می خوان اینگونه القا کنند که توانسته اند در گرایش جوانان گرجی به اسلام خلل ایجاد کنند…… بیایید به این قضیه به عنوان یه فرصت نگاه کنیم ……

  9. آقا یا خانم خارج از گود که فکر می کنم چنان هم خارج از گود نیستید:
    این نماد نشانگر وحدت گرجیان فریدونشهر حول محور یگانگی و وحدانیت الله است ، این نماد هشداری است هنری،اعتقادی به کسانی که آگاهانه یا ناآگاهانه، نگاهی منفی به وضعیت فرهنگی ،اجتماعی و اعتقادی گرجیان دارند تا با کمی تأمل و از دید انصاف و به حق و با چشمانی باز، اوضاع شهر را با دیگر شهرها، خصوصا مرکز استان قیاس کنند.
    گرجیان این شهرستان سالهای سال است در کنار دیگر اقوام عزیز زندگی سالم و مسالمت آمیز وهمراه با محبت در لوای پرچم انقلاب عزیز اسلامی دارند و از این به بعد هم چه با نصب این نماد و چه با حذف آن خواهند داشت.انشااله
    اما این وسط عده ای قلیل با جسارت تمام با تحریک اقوام خیانتی بزرگ کردند که دیر یا زود در پیشگاه الهی باید جواب بدهند
    وحدت اقوام را نصب یا عدم نصب این نماد، خدشه دار نمی کند بلکه رفتار نامناسب و نا مسولانه برخی از آقایان باعث آن می شود.
    با تشکر از کار خوب پونه زار

  10. ملت عزیز ایران ومردم آگاه شهرستان فریدونشهرهمیشه به اعتقادخود به حضرت باریتعالی وخالق هستی با بیان زیبای خود درقرآن مجیدکه فرموده اند ما مخلوق خود را گروه گروه وبا فرهنگهاوزبانهای مختلف آفریدیم ایمان راسخ داشته ودارندودرهیچ زمانی خللی دراین موردراه نخواهد داشت یادمان نرفته همین چند سال گذشته را که عده ای برای رسیدن به آرزوی کرسی دنیایی خودچه غوغایی برای تفرقه اقوام دراین منطقه سر دادندولی به لطف الهی وآگاهی مردم غیوروغیرتمندوهم کیش این شهرستان موفق نشدندومردم از تمام گروه ها وزبانها متحدهمانند سالهای گذشته دراین محل برادرانه زندگی کرده وباهم درتمام مراحل زندگی غم وشادی باهم بوده وهستند این مردم سالهاست باهم خویش وقوم بوده وخواهند بود واین گونه مسایل هیچگونه اثری نداشته ونخواهد داشت.به کوری چشم بدخواهان شهرستان فریدونشهر

  11. بزرگترین افتخار ات قوم دلیر گرجیان را تاریخ نوشته است . قومی که علاوه بر حمایت از قومش اقوام دیگر را نیز که به انان پناه اوردند به خوبی حمایتشان کرد. همان گونه که تندیس امام قلی خان گرجی در بوشهر . کتیبه نادر شاه در موزه کلیسای وانگ در مورد مقاومت گرجیان در مقابل افاغنه و شکست دادن انها توسط این قوم . بقعه ی الله وردیخان در مشهد .و در زمانه خود رزمندگان دلاور در هشت سال دفاع مقدس و شهیدان سرافرازی که نماد حضور قوم دلیر گرجی در همه عرصه ها وزمانه خود بیانگر انست که این قوم هیچ گاه زیر بار زور نرفته و با احترام به تمام اقوام و با اتکا به ذات احدیت و پیروی از ولایت و رهبری همیشه در صحنه هستیم وتا اخرین نفس نیز از ارمانهایمان عقب نشینی نخواهیم کرد و شهری را که اجدادمان با خون دل از ان پاسداری کردند جولانگاه برخی پناه جویان نخواهیم کرد . ولازم بود که سالهای پیش تندیس این قوم دلاور را بر بلندای این شهر برپا میکردیم و حال نیز با اتحاد و برادری با اقوام دیگر شهری دوباره خواهیم ساخت …

    • آقای علی آقا از اصفهان شما که خرتان از پل گذشته. از این شهر دررفته‌اید و بحمداله همه چیز هم برایتان برقراره. اگر مردش بودید می‌ماندید و سختیهای این منطقه را تحمل می‌کردید. شماها معمولا *

  12. اقایی ا ز کویت جنابعالی ولیعهد کویت تشریف دارید که برامون پز کویتا میدی . لازم به ذکر است با افتخار بگوییم همشهریان قوممان در بهترین دانشگاهای کشورم ایران. کالج امریکا . استراالیا . کانادا و انگلستان در حال تدریس هستند وتا به حال ادعایی نداشتیم حال جنابعالی مشخص است لازم به توضیح نیست.کویت جایی نیست که در شان قومم باشد چون ما قومی هستیم که تن به هر کاری نمی دهیم و خاکستر کشورم ایران و زبان مادریم را با کل دنیا عوض نمی کنیم ….

    • آقای همشهری ،بی سواد ، میگه من ساکن کوی تو هستم “ساکن کوی ت “چه ربطی به کویت داره
      در ضمن به جای این کارایی که شورای شهر میکنه آسفالت دور همین فلکه را درست کنن نمی خاد پولای مارو بدن فونت گرجی بچسبونن چه هنری توش هست که ما ندیدیم نمونه ی همین طرح تو گلدشت هست با کلمه علی ولی الله—–بجای این کارا کمی خدا را در نظر بگیرید پولا رو این جور هزینه نکنین یه روز پرچم یه روز تندیس …..

      • بهار گفت:

        بی سواد شمایی که کویت رو کوی تو هستم میخونی.شایدم اون ساکن کویتی خودتی ناقلا لو بده.حیف نیس پولاتو کویت خرج میکنی ؟!کانادا کلاسش بیشتره هاااا….

    • بهار گفت:

      ای ول همشریه عزیز .گل گفتی.

  13. سلام و خسته نبا شید شهردار و همکاران زحمتکش و عوامل و سردبیر پونه زار . ما با سایر اقوام در کنار هم خواهان زندگی و شهر زیبا هستیم و تندیس مقدس الله نماد وحدت و نماد تواضع به درگاه ایزد منان است و تکروی بعضی ها را به حساب همه نگذارید ما از قوم گرجی جز محبت و دوستی چیزی ندیدیم وهمگی ما در روز نصب این تندیس مقدس کنار شما جشن اتحاد و یکپارچگی را خواهیم گرفت و چشم انانی که خواستار تفرقه و نفاق میبا شند کور خواهیم کرد .قوم بختیاری . قوم ترک. ارامنه عزیز . گرجیان غیور . اینجا شهر دل است نه دل ازاری ….

  14. لچینانی گفت:

    *
    نداشتن مجوز برای المان شبهه نیست و فقط مربوط به اداره ارشاد هم نیست
    مجوز شورای تطبیق استان کجاست
    مجوز شورای ترافیک کجاست
    مجوز شورای تامین کجاست همه
    اینها توهم است سرتان را از زیر برف دربیارید
    دوم اینکه مسئولین محلی در عدم نصب شبه ای ندارند کاملا مخالف هستند
    سوم که از کجای المان جمع سنن مختلف به سمت فرهنگ واحد فهمیده میشه
    چهارم المان از لحاظ زبان هم مشکل داره یک لام کم است در لفظ الله به زبان گرجی
    پنجم برادری خودمان با لرها ترک ها فارسها و برای هیچ به هم نزنید

    • سلام دمت گرم آفرین بر بصیرتت ما با هیچ قومی مشکل نداریم اما الان وحدت نیازه واین را باید همه در نظر بگیرن شهر ما هم اینقدر مشکل داره که ای کاش پول این المان را صرف اسفالت معابر یا………..

  15. مرسی علی آقا اینا می گن فکر پاک زنده باد

  16. شهریار گفت:

    درود بر گرجیان ایران زمین
    شما را به خدا قدری بخود آیید
    شهردار بزرگوار فرمودند هر خانوار روزی 820 ریال عوارض می دهند و
    هزینه ی این نقش برجسته 000/000/300 ریال است اگر این عدد را بر 820 تقسیم کنیم عدد 365853 بدست می اید حال عدد بدست امده را بر 365 تقسیم میکنیم عدد 1002 بدست میایدیعنی یک خانواده 1002 سال عوارض بدهد و آقایون این پول را صرف کارهایی بکنند که نه تنها مشکلی حل نمی کند بلکه مشکل ساز هم شده است نقش برجسته و پرچم 20 متری همه مقدس و محترمند اما مشکلات شهر ما را حل نمی کنند
    این کارها را خود ما گرجیان هم تایید نمی کنیم این کارها هوا و هوسهای بعضی آدم هاست که دل به حال شهر نسوزوند و فقط دنبال اهداف خودشان هستند * موفق و منصور باشید

  17. اقای حسابگر: اقا شهریار اول اعداد و ارقامت را درست بنویس بعدا خودتا قاطی این حرفا نکن چون اصلا به ماهییتت نمیاد *…

  18. جناب آقای گوگونانی از شما که یک تحصیل کرده هستید بعید است برای توجیهل عملکرد ضعیف خود را بادعیب گذاشتن به کارهای دیگران بر آن سر پوش بگذارید شما که با یک برف 30سانتیمتری بایکت شدید ازر سخت افزار ونرم افزار سخن به میان نیاورید اگر کاری در شهر صورت نگیرد شهرداری نیز بدهکارنمی شود اگر چنانچه سخنان شما درست هم باشد که بعید می دانم شما هم کار کنید وبدهکاری آن را برای دیگران بگذارید.

  19. شهرداری مدیر می خواهد
    شهرداری کارمند سالم می خواهد
    شهرداری نیروی جوان می خواهد
    * مدیری که نتواند بر کارمند خود تسلط داشته باشد و پرسنل خود را به نحو احسنت مدیریت فرماید.
    این فریدونشهر با این مدیران بی انگیزه به هیچ جا نمیرسد. اعصاب خودمان را هم الکی خورد نکنیم
    به جای آمار دادن غلط و بیهوده به فکر این مردم بیچاره باشید.
    امیدوارم مدیر سایت پونه زار پیامم را بگذارد. حرف دل من و خیلی هاست!!!!

  20. انیکا گفت:

    بالاخره این تندیس نصب میشه یا نه؟ کسی اگه میدونه جواب بده

  21. شهروند گفت:

    ضمن تشکر از شهردار محترم و مدیر محترم سایت پونه زار
    یقین دارم آمار ارایه شده از سوی آقای شهردار کاملا اشتباه و قابل دفاع است به نظر میرسد منبع ارائه کننده بصورت هدف دار و مغرضانه عمل کرده است.توصیه به یک مدیر خوب این است که ضعف کار مدیریتی خود را شهروندان با توجیهات نامناسب و اتهام به مدیران قبلی باور نخواهند کرد و اگر آنها مدیران قوی و فعال همچون آقای شهردار بودند که تعویض نمیشدند.این گوی است و این میدان ………..

  22. روح الله گفت:

    کار فرهنگی هم جز وظایف شهرداری است البته امسال همگان می دانیم که برابر چندین سال گذشته حداقل در بحث اسفالت کار شده است . بسیار واضح است المانی با مصوبه شورای شهر ساخته شده است و مصوبه در کمیته تطبیق رد نشده یعنی تبدیل به قانون شده ولازم اجراست. و هیچ مورد خلاف قانون هم در ان نیست . به نظر اگثریت قاطع یک شهر باید احترام بگزاریم بخصوص که همگرا با هویت ملی و ایرانی است بقیه دوستان هم می توانند در حوزه جعرافیای خودشان که در چارچوب قانون و از طریق شوراهای شهر وروستا به فعالیت فرهنگی بپردازند بنده هم معتقدم انهایی که چند سالی است متاسفانه در صدد اتهام زنی به مردم شریف شهر فریدونشهر در جهت امیال خاص هستند ره بجایی نخواهند برد ظرفیت نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار بالاست . و باید قبول کنیم نظر شورای شهر فریدونشهر ارتباطی به افراد ساکن در جاهای دیگر ندارد مگر مسله ای باشد که خلاف فانون باشد . بحث مهم ان است که چند نفری داشته های فرهنگی یک شهر را بر نمی تابند و با زبان بی زبانی می گویند داشته های فرهنگی خود را کنار بگزارید . این مسله یک ادعای بسیار گستاخانه و بی شرمانه است و قطعا نظر قانون جمهوری اسلامی ایران بر مبانی محکمی استوار است که با این ادعا همخوانی ندارد . به لحاظ حقوقی وقتی می توانیم ادعایی را مطرح کنیم که ادله منصفانه ای داشته باشیم . پرداختن به هویت دینی و ملی مردم فریدونشهر و یا شورای شهر که نماینده انها هستند چه مشکلی برای ما دارد مگر اینکه ما به دنبال استحاله فرهنگی انها باشیم . مگر المان قبلی که با زبان فاخر و کامل عربی نوشته شده بود چه مشکلی داشت که حالا با زبان دیگری مه ان هم زبان افریده خدای بزرگ است و اتفاقا مردم این شهر هم با ان تکلم می کنند مشکل داشته باشد .انشا ا… خدا به ما عنایت فرماید ان گونه که پدران ما در 500 سال گذشته ضمن احترام به هویت فرهنگی هم با صفا و صمیمیت در این شهرستان زندگی کرده اند به همان روش حرکت کنیم .

  23. سا یت پونه زار اول از زحمات شما تشکر را مینماییم اما یک سیاست را از رسانه های داخلی شهرهای دیگر بهتر است یاد گرفته و همه چیز و همه مطلبی را رسانه ای نکنید . مطالبی که باعث اختلاف و دلخوری شود . شهر شهری کوچکی است واین مسایل مدتی بود دور زبانها گشت و داشت کم رنگ میشد . وبه گونه ای سو تفاهمها رفع شده بود حال مصا حبه با شهردار به موقع نبود و شما نیز کمی ناشیانه و به صورتی عجولانه مطالبی را دارید دنبال میکنید که به غیر تفرقه چیز دیگری بدنبال ندارد . اما بهتر است این موضوعاتی که به مسایل و سیاستهای شهری مربوط است زیاد داخل نشوید . احانت به مسولا ن . شورای شهر . شهردار جدید و یا قدیم . کار انهایست که اصالتی به این شهر نداشته و با مسولان غریبه ای که برای یک ملاقات عادی چند روز پشت در باید بمانند بیشتر خو دارند . پس خواهشنا اگر میشود موضوع فوق را زیاد دنبال نکنید…با تشکر

    • جدیدی گفت:

      با تشکر بابت نظر دلسوزانه‌ی شما
      مسأله‌ی تندیس یا بهتر بگوییم “نقش برجسته” ابتدا از طریق عوامل شهرداری رسانه‌ای شد و ما برای از بین رفتن شبهه‌‌ها این سؤال را از شهردار عزیز پرسیدیم و جواب ایشان را هم عیناَ ذکر کردیم و در مورد دیگر سؤالات این را حق مردم می‌دانیم که از اتفاقات شهر باخبر شوند. خدا می‌داند که در این موضوع اصلاَ به فکر جنجال آفرینی یا تفرقه انگیزی و یا هر نتیجه‌ی سوء دیگری نبودیم

    • حسن گفت:

      علی آقای بزرگوار غیر از چند نفر که با اینتر نت درگیر هستند کسی از این اخبار اطلاع نداره توصیه خفقان ندهید. بگذارید همه چیز کمی شفاف شود. آدمها ماهیتشون حداقل برای خودشان روشن شود. مشکلات مردم پدیدار گردد! از اوضاع شهرداری فرمانداری اداره فلان و فلان از مشکلاتشون اگر پیدا بشه از خوشی‌هاشون مردم باخبر بشن! خلق‌الله درد دلشون را حداقل با این سنگ صبور درمیان بذارن. مسئولینی که تو دنیای خودشون غرق هستند بلکه تلنگری بشون بخوره بیدار بشن. مسئولی که تابعیت دوگانه داره مگه میشه فکر مردم باشه. مسئولی که از سران فتنه باشه مگه میشه با مردم آشتی کنه؟ وزیری که بالا صدهزار میلیار دارایی داره از کجا آورده؟ مگه میشه سفره خالی مردم فقیر را بتونه تصور کنه؟؟؟….

  24. علی گفت:

    ضمن تشکرازمدیرسایت پونه زار
    مردم فریدونشهرشیعه امام علی(ع) می باشند، گرجیها، بختیاریها، ترکها و فارسها باهم دراین شهرستان ازقدیم الایام بامهربانی وبرادری زندگی کردند ومی کنند-اما متاسفانه افرادی خاص در *ی شهر بین مردم تفرقه ایجادمی کنند-تندیس، المان، نام گذاری خیابانها وظیفه شورا وشهرداراست ولی قانون دارد ونیازی به مطرح کردن وایجادتشویش اذهان عمومی نیست ولی این افراد بدون اخذ مجوزاقدام به هزینه برای این تندیس کردند که حالا به جای اعتراف به اشتباه خود وطی مراحل قانونی دیگران رامتهم می کنند وباعث ایجاد اختلاف قومی درشهرستان می شوند(مراحل قانونی شامل:شورای نام گذاری، کمیته تطبیق، شورای ترافیک که ریاست آنها با فرماندار می باشد و صدورمجوزبه عهده ارشاد شهرستان واستان می باشد)
    لازم به ذکراست این کاردرزمانی اجراشد که شهر فاقد شهرداربود حال شهردارجدید ضمن خوش آمد به ایشان باید بررسی کندکه 7 تن فلز بابرش ورنگ آمیزی متالیک ودستمزد وهزینه طراحی بیش از 100 میلیون می شود نه 30 میلیون درصورتی که شهرداری قادربه پرداخت حقوق کارمندان خود نمی باشد.

  25. حالا که هزینه شده و هزینه فر هنگی اسلامی است لذا اینقدر حساسیت بی مورد است . چون در هر شهرستانی اینگونه هزینه ها انجام میشود و در ورودهای شهرها نیز نمادی از ایین یا فرهنگ ان شهر نشان داده میشود . لذا با تشکر از پونه زار خواهشنا از تخریب مسولان بومی توسط بعضیها خوداری شود چون باعث دلسردی و خدا ی نا کرده ترس از اقدامات ساختاری دیگر میشود…

Go to TOP