چاپ خبــر
مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان:

نگاه وزارتخانه، خارج کردن صنایع از اصفهان است

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان در جمع مسئولین و مدیران کارخانه‌ی تن ماهی فریدونشهر حاضر شد تا ضمن سرکشی به حوزه‌ی صنعت، معدن و تجارت شهرستان از نزدیک مشکلات شهرستان را دریافت کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، اسرافیل احمدیه، مدیرکل اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، طی سفری به فریدونشهر با مسئولان، سرمایه‌گذاران و کسبه این شهرستان دیدار کرد.

وی در ابتدای ورودش به فرمانداری فریدونشهر رفت تا در جلسه‌ای با مسئولین شهرستان شرکت کند.

در این جلسه غلامرضا یسلیانی، فرماندار فریدونشهر، ضمن خوشآمدگویی به معرفی منطقه و شرایط حاکم بر فریدونشهر پرداخت.

سپس بهروز اصلانی، عضو شورای شهر فریدونشهر، به پتانسیل بالای جذب گردشگر در فریدونشهر شامل پیست اسکی، هوای پاک، کوه‌های مرتفع، گیاهان دارویی و … پرداخت و بی‌کاری و بی‌آبی را دو تهدید برای شهرستان خواند و افزود استفاده ناصحیح از آب و حفر تونل‌ها و چاه‌ها باعث به خطر افتادن منابع آب زیرزمینی شده است. اصلانی ضمن درخواست همکاری جهت رفع مشکلات شهرستان از ظرفیت شهرستان برای ایفای نقش در ایجاد تعاملات بین ایران و گرجستان و ایجاد تعاملات تجاری بین اتاق صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و گرجستان سخن گفت.

حجت اله رحیمی، رئیس اتاق اصناف شهرستان فریدونشهر، نیز از سخنرانان جلسه بود که ضمن معرفی اتاق اصناف و اتحادیه‌های شهرستان به بیان مشکلات شهرستان پرداخت. وی آمار بالای بیکاری در شهرستان را فاجعه‌بار دانست. رحیمی با توجّه به در بن بست قرار داشتن موقعیت جغرافی شهرستان، وضعیت اصناف شهرستان را ضعیف ترسیم کرد و درخواست نمود به کمیسیون نظارت شهرستان اجازه دهند با توجّه به شرایط بومی منطقه تصمیم گیری نماید.

رئیس اتاق اصناف شهرستان فریدونشهر در ادامه به بالابودن مالیات طلافروشان اشاره کرد و گفت این امر باعث ریزش کسبه‌ی طلافروش شده است. وی متولی نداشتن تعیین اجاره بهای مغازه‌های شهر و مکان نامناسب اتاق اصناف را از دیگ مشکلات اصناف شهرستان برشمرد و خواهان همکاری برای رفع آن‌ها شد.

DSC00571

توازهی، مسئول دفتر نماینده در فریدونشهر، که به نمایندگی از نماینده در جلسه حضور پیدا کرده بود، خواستار رسیدگی به وضعیت سهمیه نان در شهرستان فریدونشهر شد.

گشتاسب مری، بخشدار فریدونشهر، سخنران دیگر این جلسه بود که سخنانش را با لزوم توجه به صنعت گردشگری آغاز کرد. وی به صنایع دستی روستائیان، غنی بودن شهرستان از موادّ معدنی و وحود گیاهان دارویی و تجاری در شهرستان اشاره کرد و خواستار مدیریت کلی در این زمینه‌ها شد.

سخنران آخر این جلسه مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بود. وی ضمن اشاره به بودجه‌های اختصاص داده شده از طرف دولت شرایط آینده را مثبت ارزیابی کرد و به پیگیری خواسته‌های مسئولان را وعده داد.

احمدیه گفت نگاه وزارتخانه، خارج کردن صنایع از اصفهان است. مدیر کل اداره صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خصوصی سازی را از اولویت‌های این اداره خواند به آن جهت که در این صورت رقابت بین صنایع حاصل می‌شود.

وی در مورد وضعیت نان از تشکیل کارگروهی در استان برای رفع این مشکل خبر داد.

احمدیه بعد از پایان این جلسه به اداره صنعت، معدن و تجارت فریدونشهر رفت تا به بررسی وضعیت این اداره و حوزه فعالیتش بپردازد و سرانجام در، کارخانه‌ی کنسرو تن ماهی طبیعت، بزرگترین کارخانه‌ی شهرستان و یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های کنسرو تن ماهی در کشور حاضر شد تا برای حمایت از این کارخانه مشکلات را شنیده و درصدد رفع آن‌ها برآید.

 

فریدونشهر، یکی از مهمترین جاذبه‌های ورزشی و فرهنگی کشور

در بازدید دیروز مدیرکل از روستاهای فریدونشهر چه گذشت؟

  1. مگر صنعتی دیگر با قی مانده که اصفهانیها اجازه خروج ان را بدهند . بهتر بود مسئولان شهری ایشان را به شهرک صنعتی برف انبار میبردند تا ببیند غیر از کارخانه نسترن که سالهای دور پا گرفته و ان هم بیشتر با مشارکت و سرمایه بخش خصوصی ادامه داده است . کارخانه ای دیگر ی فعالیت دارند ؟ همه انهایی را که قصد فعالیت در این قطب را داشتند بیچاره کردند و همه انها را مقروض به بانک نمودند چون واقعا تورم سالانه 30 و 40 درصدی اجازه بهربرداری نهایی را به انها نداد . و بنده خداها خانه و زندگی خود را سر این کار گذاشتند . این هم حمایت بخش صنعت و معدن . ان هم از مجوز کار خانه پترو شیمی که واقعا خجالتمان دادند . اما قطب گردشگری عزیزان به غیر از اینکه منا طق بکر ما را از بین میبرد هیچ استفاده و در امدی برای شهر نخوا هد داشت چون اصفهانیها مثل تهرانیها خارج از شهر خود پول خرج کن نیستند و حتی پفک و تخمه مسیر راه را نیز با خود میاورند و اشغالها و زبالهای انها را فقط باید جمع کنید . عزیزان بنده سالها ست که با اصفهانیها زندگی میکنم و انها را از نزدیک میشناسم و شما هم انها را میشناسید پس فکر اساسی همت همگانی را میطلبد . نه قول و قرار اصفهانیها را. ما ها مهاجرین ان منطقه زمانی مهاجرت نمودیم که تا حدود ی شغل و مسکن محیا بود اما اکنون هم وضعیت شغلی خراب است و هم مسکن را نیز که خود واقفید . عزیزان راهکار اینست که چند نفر چند نفر رفیق با هم به کمک بزرگانشان کار مشارکتی مانند گلخانه داری . دامداری . پرورش گل . پرورش قارچ . پرورش بوغلمو و… راه اندازی شود شاید اول کار مشکل به نظر برسد و لی مطمئن باشید به زودی جواب میدهد . شما تحقیق کنید و بپرسید در شهرستا نهای دیگر زیاد مشا هده کردیم چون بنده شغلم در امور بیمه میباشد و زیاد به مناطق اطراف رفته و دید ه ام و خودتان را درگیر وام بانکی نکنید و چند نفر با سرمایه کم نیز میتوانید با توجه به زمینهای کشاورزی اطراف این کارها را انجام دهید و امتحانش عزیزان ضرری ندارد .

    • دردسر گفت:

      شما بهتر نیس بری کتاب بنویسی؟؟؟
      والا

      درضمن درسته که صنعت در فریدونشهر جا باز نکرده ولی خودتون برید شهرک صنعتی را ببینید بعد نظر بدین
      این طبیعت بکر را هم مینویسیم در پشقبالیتان تا باشد از جمله کوه بلند هایمان را
      ما از قسمت بی بکر استفاده میکنیم

Go to TOP