چاپ خبــر
بعد از 18 ماه سرپرستی؛

آیا فرمانداری فریدونشهر در انتظار مسئول غیربومی است؟

عدم رعایت قانون توسط استاندار 61 ساله دولت تدبیر و امید و عدم انتصاب فرماندار فریدونشهر بعد از 18 ماه از استعفای فرماندار قبلی با وجود انجام شایسته امور توسط سرپرستی غلامرضا یسلیانی، شائبه معرفی فرماندار غیربومی برای فریدونشهر را مطرح می‌کند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، از 18 ماه پیش با استعفای مهدی سلیمی، فرمانداری فریدونشهر توسط سرپرستی غلامرضا یسلیانی اداره شده است و با وجود اعتراضات پی در پی مردم و مسئولین تاکنون شاهد معرفی فرماندار فریدونشهر نبوده‌ایم.

یسلیانی طی 18 ماه سرپرستی خود با وجود عدم برخورداری از امتیازات فرماندار، اداره شهرستان را برعهده داشته و به نحو احسن از پس آن برآمده است. وی در این مدت حوادث مختلفی که مهمترین آن بحث المان بود را پشت سر گذاشت. ولی به نظر می‌رسد شایستگی و «اداره شهرستان به نحو احسن» تنها برای استاندار کافی نبوده تا یسلیانی را به عنوان فرماندار فریدونشهر معرفی کند.

استاندار 61ساله دولت تدبیر و امید که در آستانه پایان دومین سال سمت خود تنها یک سفر چند ساعته، آن هم برای موضوع آب شهر اصفهان، به فریدونشهر داشته، تاکنون به خاطر عدم معرفی فرماندار بعد از 18 ماه، نداشتن سفر به فریدونشهر و … مورد انتقادات زیادی از سوی مردم فریدونشهر بوده است. انتقاداتی که گویا مهم نبوده و ترتیب اثری در پی نداشته است.

البته انتقادات مردمی به سوی یسلیانی هم روانه شده است و عده‌ای معتقدند یسلیانی نمی‌بایست 18 ماه در این سمت می‌ایستاد تا استاندار تکلیف فرمانداری فریدونشهر را مشخص می‌کرد. ولی زحمات فوق‌العاده یسلیانی برای شهرستان، در حالی که طبق ماده 94 قانون مدیریت خدمات کشوری به علت تصدی موقت این سمت از مزایای «فرماندار» بهره‌مند نبوده است، را نمی‌توان نادیده گرفت.

انتظار مردم از دولت تدبیر و امید که با شعار قانون مداری وارد عرصه شد رعایت قانون بود ولی در مسأله عدم معرفی فرماندار فریدونشهر 18 ماه بعد از استعفای فرماندار قبل و اداره امور فرمانداری توسط سرپرستی طی این مدت، خلاف صریح قانون است.

تصدی سرپرستی فرمانداری بیش از چهار ماه طبق ماده ۹۴ قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز نیست:

«ماده ۹۴- تصدی بیش از یک پس سازمانی برای کلیه کارمندان دولت ممنوع می‌باشد. در موارد ضروری با تشخیص مقام مسئول مافوق تصدی موقت پست سازمان مدیریتی یا حساس به صورت سرپرستی بدون دریافت حقوق و مزایا برای حداکثر چهار ماه مجاز می‌باشد. »

ولی این که چرا استاندار به طور غیرقانونی 18 ماه فریدونشهر را بدون فرماندار گذاشته و تاکنون یسلیانی را با وجود نشان دادن شایستگی خود در اداره امور در جایگاه نماینده عالی دولت در شهرستان، به عنوان فرماندار فریدونشهر معرفی نکرده است، احتمال درنظر داشتن یک شخص غیربومی برای سمت فرمانداری فریدونشهر را افزایش می‌دهد.

  1. با سلام وعرض ادب به خدمت صاحبان اندیشه وخردونیت پاک:
    مامردم منطقه محروم شهرستان فریدونشهر باکمال رضایتمندی ازاداره امور فرمانداری فریدونشهرتوسط برادرارجمندوولایی ورئیس سابق شورای شهرودبیرباسابقه درخشان ،ازخانواده معظم شهدا
    برادرغلامرضایسلیانی کمال رضایت راداشته وقطعاٌ یقین داریم که تلاش ایشان بدون ابلاغ فرمانداری فقط وفقط برای رضای خدابودهولاغیر.
    بنابراین ازخداوند منان آرزوی توفیق روزافزون این بسیجی جانبازراداشته وبرحال این دولتمردان غبطه
    می خوریم که چگونه قدرآدمهای خادم جامعه رانمی دانند.وقضاوت اعمال رابه حضرت حق وامی کذاریم.که اوبه موقع پاداش کارشکنی های درامور مردم رابه مسببین عدم خدمت به مسلمین ومحرومین راخواهد داد.انشاءالله.

  2. منهم سلام و عرض ادب دارم
    جناب شهروند فریدونشهری به چه حقی از جانب کل مردم حرف میزنید؟
    شما فقط حق دارید از جانب خودتان اظهار نظر کنید و نه مردم.
    اگر کسی برای مردم و حق مردم احترام قایل باشد بخاطر پست ، یک شهرستان را از داشتن فرماندار محروم نمی کرد و استعفا میداد.
    داشتن فرماندار غیر بومی بهتر از نداشتن فرماندار است.تا کی این آقای محترم می خواهد سرپرست باشد . این نوعی توهین به همه است .
    عملکرد سرپرست فرمانداری در بحث تندیس خود اصل چالش بود .
    پونه زار به قول خودت تمجید را تایید کردی نظر منم باید تایید کنی و گر نه ظلم کردی.

  3. سلام
    در شهرستان فریدونشهر تا کنون یک فرماندار بومی بوده که نگاهی یکسان به همه شهرستان داشته و عملکردی قابل قبول و مورد تاییدی داشته ولی بقیه….. !! آقای یوسلیانی شاید برای فریدونشهر خوب بوده ولی ما که …………. !!! در نتیجه از این به بعد نه تنها فرماندار بله دیگر مدیران ادارات باید غیر بومی باشند !!! چون تفسیر بعضی ها از بومی بودن تنها خودشان هستند نه دیگران !! بله یک روزی اساس اعتماد بود و ما بودیم که چوبش را خوردیم ولی امروز اساس بی اعتمادی است و دیگه بومی هرگز!!!!!!!………. هر چه قرار بود ببینیم دیدیم……..!!!!

    • برادرمسلمان
      شماخیلی باعجله قضاوت میکنی، باکمی تدبیر،تحقیق وتفکر وگذشت زمان وتحلیل گذشته متوجه خواهی شد که من جه عرض کردم .خدا می داند وبس…

    • اقای بی نام و نشان. مشکل شما ربطی به فرماندار بومی و غیر بومی ندارد . به کوری چشم بعضی ها فرماندار بومی باشد یا غیر بومی ما قومی متحد و انقلابی هستیم که اجازه ی جولان و تفرقه گری هر کسی را نمی دهیم . گرچه از شماها هم بیش از این انتظار ی نیست

    • درجواب شما باید گفت : فکرکنم شما باخودت مشکل داری واعتمادبه نفست ضعیف است ویا اینکه غرضی داری وگرنه اینطور قضاوت نمی کردی .خدابداند چه می خواهی. ولی برادردینی اگرواقعاً مسلمانی وایمان داری بدون تحقیق واطلاع نظر نده گناه دارد ودامنت راخواهد گرفت .درتمام دنیا ملت براین عقیده اند که کارگزاران بومی به دلیل آشنایی کامل بامحیط،منطقه ،شرایط اقلیمی وده ها فاکتور دیگر درمناطق خود موفق ترعمل می کنند. انشاءالله مراهم بااین صراحت که گفتم ببخشید.

  4. با سلام خدمت عزیزان همشهری . و خسته نباسید به جناب اقای یسلیانی فرماندار مردمی و صادق فریدونشهر . عزیزان جای بسی تامل دارد حرکات غیر حرفه ای استانداری اصفهان با توجه به استفاده ی بیش از حد از منابع ملی و طبیعی این شهرستان که چه بسا اب همین شهر ستان شاید نجات دهنده ی بخش عظیمی از مشکلات اصفهان و شهرستانهای اطراف بوده باشد و منابع طبیعی شهرستان که چند سالیست محل تفریح و خوشگذرانی مردم از تمامی استان شده و این مناطق بکر به خاطر بی موالاتی همین گردشگران در حال تبدیل شدن به بیابنهای کثیف و بی اب و علف شده است . که بجاست نماینده ی محترم شهرستان در مجلس شورای اسلامی باتوجه به تذکرات قبلی به وزیر کشور از مجمع نمایندگان استان استمداد طلبیده و انان را مجاب به اخطار جدی و کتبی به استاندار ی مربوطه نموده و طبق قانون اساسی قانون شکنی استاندار اصفهان را به گوش رئیس جمهور محترم برساند و بزرگان عزیز شهری نیز با تنظیم طوماری ضمن بی توجهه ی استاندار اصفهان نسبت به این شهرستان با همه استفادهای ذکر شده . ان طومار را به دفتر مقام معظم رهبری رسانده تا موضوع بی عدالتی و بی مسئولیتی استانداری اصفهان نیز به سمع مبارک ایشان نیز رسانده شود .

  5. آفرين بر شما همشهري فرهيخته. به نظر من نيز تنها راه همين بوده كه در اين مسير نقش نماينده فهيم منطقه بسيار تاثيرگذار است. من چون از نزديك مسولين استانداري را مي شناسم و ديد آنها را نسبت به منطقه عزيزمان مي دانم بعيد مي دانم كه پيشنيازهاي لازم جهت رشد و توسعه شهرستان براي آنها مهم باشد. ضمنا مسئولين استاني نيز براي معرفي نيروي خود در انتخايات پيش رو بسيار تلاش مي كنند.

  6. باسلام
    برهمه روشن است که استانداراصفهان فردی * ، دلایلش روهم شماازمن بهترمیدونید.
    مساله دوم جناب آقای یسلیانی هستن که چون حکم سرپرستی دارندخیلی ازاختیاراتشون محدودشده است.میدونیدکه فرمانداری که قدرتی نداشته باشه جز برای * هیچ نتیجه ای برای شهرستان نداره.فریدونشهراگه فرماندارنداشته باشه مجبورندکه تکلیفشومعلوم کنندولی چونسرپرست داره به حال خودش واگذارشده.آقای یسلیانی هم بهتره فکرخودشوبکنه چون اینطورفایده ای نداره

  7. بعد از انتخابات مجلس فرماندار مشخص میشه .. احتمال زیاد گزینه فرمانداری فریدونشهر از اصلاح طلب هاس.. چند ماه دیگه مشخص میشه ..خودتونا زیاد درگیر این مسعله نکنید ..استانداری اصفهان یک چیزی میدونه که حکم اقای یسلیانی را نمیزنه

  8. اقای جدیدی لطفا گزارشات را به روز کنید . فرماندار معارفه شد . در صورت امکان قبول شدگان دانشگاه های دولتی 94 شهرستان را معرفی کنید . با تشکر

  9. دوستان عزیز با هم دعوا نکنید…
    فدای همه تون بوس بوس…. جناب خان

Go to TOP