چاپ خبــر
استاندار اصفهان:

نگاه مدیریت استان به همه مناطق یکسان است

استاندارد اصفهان با بیان این که نگاه مدیریت استان به همه نقاط استان یکسان است، از برنامه متوازن منطقه‌ای برای توزیع سرمایه و خدمات در کل استان خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، استاندار اصفهان در گفتگو با خبرنگار پونه زار هدف خود از سفر به شهرستان فریدونشهر و شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان را معارفه فرماندار جدید و تقدیر و تشکر از زحمات سرپرست فرمانداری بیان کرد.

رسول زرگرپور از پیگیری مسائل و مشکلات مردم این شهرستان توسط امام جمعه، نماینده و سرپرست فرمانداری در این جلسه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد در آینده‌ای نه چندان دور شهرستان فریدونشهر به مرحله‌ای برسد که در شأن و مقام مردم بافرهنگ و شهید پرور باشد.

خبرنگار پونه زار در این گفتگو از سخن چند روز پیش استاندار که گفته بود: «80 درصد سرمایه‌گذاری‌ها در استان اصفهان در 20 درصد از مساحت این استان استقرار پیدا کرده است» پرسید و از برنامه‌های دولت برای توزیع این سرمایه‌گذاری‌ها در سطح استان سؤال کرد.

زرگرپور این امر را یکی از معضلات استان اصفهان برشمرد و گفت: توازن منطقه‌ای بین شهرستان‌های مختلف استان اصفهان وجود ندارد، به عنوان مثال خور و بیابانک در فاصله 400 کیلومتری اصفهان بیمارستان ندارد در حالی که در مرکز استان بیمارستان‌های متعددی وجود دارد.

وی از تدوین برنامه متوازن منطقه‌ای سخن به میان آورد و تصریح کرد: تا آخر سال جاری این برنامه نهایی خواهد شد و سال آینده توزیع اعتبارات عمرانی در استان در قالب برنامه توازن منطقه‌ای خواهد بود که این باعث می‌شود در فاصله دو تا سه سال بخشی از این عدم توازن به حداقل خود برسد.

استاندار اصفهان در پاسخ به این سؤال که «با توجه به حجم بالای جلسات شما برای مرکز استان، چه تدابیری برای رفع مشکلات شهرستان‌ها برای جلوگیری از مهاجرت به مرکز استان اندیشیده‌اید؟»، با بیان این که همه وقت وی به شهر اصفهان نمی‌گذرد خواستار توجه به این نکته شد که 40 درصد جمعیت استان در شهر اصفهان و 80 درصد آن در یک هسته مرکزی هستنند که 9 شهرستان را شامل می‌شوند.

زرگرپور گفت: همچنین اگر پیگیر مسأله آب هستیم، آب مشکل کل استان است؛ اگر پیگیر هوا هستیم این مشکل نیمی از شهرستان‌های استان است و اگر پیگیر اشتغال هستیم مشکلی است که در کل استان مطرح است و برای ما فرق نمی‌کند وقتی در مورد جلوگیری از بیکار شدن کارگران کارخانه‌ای بحث می‌کنیم، این کارخانه در اصفهان باشد یا در فریدونشهر.

استاندار در رابطه با برنامه دولت برای توسعه پایدار فریدونشهر، به شناسایی وضعیت موجود شهرستان‌ها و برنامه‌ریزی برای آن‌ها در قالب برنامه توازن منطقه‌ای اشاره کرد و عنوان کرد: برای مسائل مختلف در این قالب برنامه‌ریزی خواهیم داشت که به عنوان مثال تا آخر سال جاری هیچ روستایی بدون طرح هادی نداشته باشیم و هیچ روستایی نداشته باشیم که گاز نداشته باشد.

  1. باسلام خدمت همه مسئولین استان ومردم شرافتمند فریدونشهر
    باید خدمت آقای استاندارعرض نماییم که روستاهای فریدونشهرازطرح هادی که چه عرض کنم ،از امکانات
    اولیه ای مثل جاده وغیرو بهره ای ندارند .
    روستاهایی داریم که هیچ گونه امکانات زیستی ندارند مثل روستای هیران و…ومراکز شهری آن شامل فریدونشهربا59 سال سابقه شهریت وبرف انباربابیش ازده سال هنوزنماد یک روستارابیشتردارندتایک شهر .
    ((حال همت شما رامیخواهد بااین نگاه یکسانتان وپیشگیری افزایش حجم حاشیه های شهر اصفهان))

  2. هر موقع از استاندار سوال میشه مشکلات استان چیه میگه :مصلای اصفهان،ورزشگاه نقش جهان،متروی اصفهان و اب زاینده رود . کجای این یکسان نگری است. آقای استاندار به هیچ وجه به شهرستانها توجهی ندارند

Go to TOP