چاپ خبــر
بعد از 18 ماه انتظار؛

تودیع و معارفه فرماندار فریدونشهر /اسفنانی:کسانی که بنای دامن زدن به اختلافات را دارند، خیر مردم را نمی‌خواهند

استاندار اصفهان با سفر به فریدونشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان شرکت کرد تا ضمن معارفه فرماندار جدید، مسائل و مشکلات شهرستان را از زبان مسئولین بشنود.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، دیروز رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، وارد فریدونشهر شد تا سرانجام بعد از 18 ماه تکلیف فرمانداری فریدونشهر را مشخص کند.

وی در ابتدای ورود خود با حضور در گلستان شهدای فریدونشهر به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کرد و از آن‌جا راهی فرمانداری فریدونشهر شد؛ جایی که مدیران ادارات و ارگان‌های فریدونشهر برای شرکت در جلسه شورای اداری حضور پیدا کرده بودند.

Asadi003

در ابتدای این جلسه تودیع و معارفه، امام جمعه فریدونشهر طی سخنانی با اصل خواندن حفظ نظام و ارزش‌های نظام اسلامی گفت: آحاد ملت باید در حفظ این نظام سهیم باشند و هر حرکتی در هر گوشه‌ای انجام شود که به تضعیف نظام بیانجامد همه موظفند جلو آن را بگیرند.

*مردم واسطه بین خدا و حفظ نظام

حجت الاسلام اباصلت غفاری اظهار کرد: چون مردم واسطه بین خدا و حفظ این نظام هستند بایستی حداکثر قدردانی از مردم و خدمت رسانی به ایشان را در هر موقعیتی که هستیم، حفظ کنیم.

خطیب جمعه فریدونشهر ادامه داد: اگر ارباب رجوعی به بنده و امثال بنده مراجعه می‌کند و تلفن همراه دستم است و در حال حرکت به سمت مقصدی بتوانم با این تلفن همراه خواسته این ارباب رجوع را برآورده کنم و این کار را نکنم و به ساعت بعد بیاندازم یقین بدانید که بازخواست خواهم شد و در روز قیامت باید پاسخگوی این وقتی که از ارباب رجوع ضایع کرده‌ام، باشم.

Asadi011

*بیکاری واقعی بیش از آمارهای اعلام شده است

وی با اشاره به آمار رسمی 27.5 درصدی بیکاری در این شهرستان، واقعیت را بیش از این‌ها دانست چرا که گفت: در قانون اگر کسی در هفته دو ساعت سر کار باشد، شاغل محسوب میشود که این را نمی‌توان اشتغال به حساب آورد.

امام جمعه فریدونشهر با تأکید بر لزوم استفاده بهینه از آب و اراضی شهرستان، از استاندار و مجموعه مسئولین خواست اگر توان و قصد انجام کاری را ندارند به مردم وعده ندهند. وی به کلنگ‌زنی آب‌رسانی به مزارع خسارت‌دیده فریدونشهر و وحدت آباد از تونل چشمه لنگان که چهار ماه پیش انجام شد، انتقاد کرد و گفت تاکنون این پروژه اجرایی نشده است.

حجت الاسلام غفاری خواستار مساعدت بیشتر مدیریت استان در رابطه با مسائل و مشکلات فرهنگی شد و فعالیت فرهنگی در شهرستان و احیای امر به معروف و نهی از منکر را نیاز به مساعدت بیشتر استان دانست. وی ضمن تشکر از بودجه تخصیص یافته برای ساخت مصلی فریدونشهر، آن را ناچیز دانسته و از استاندار خواست به یمن سفرش به فریدونشهر، بودجه‌ای برای تکمیل سقف اول این مصلی اختصاص دهد.

خطیب جمعه فریدونشهر با بیان این که نهاد امامت جمعه این شهرستان در خدمت عموم مردم است، از وضعیت بد و رو به تخریب ساختمان دفتر و منزل امام جمعه سخن گفت و خواستار توجه به این موضوع به منظور جلوگیری از تخریب آن شد.

وی در پایان سخنانش ضمن تشکر از تلاش‌های سرپرست فرمانداری، به همکاری گذشته خود در مدت شش سالی که در سمیرم امامت جمعه را برعهده داشته است با ناصر اسدی، فرماندار جدید فریدونشهر، اشاره کرد.

*نماینده یک ششم استان در مجلس

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت سخنران بعدی این مراسم بود که سخنان خود را با تشریح وضعیت حوزه انتخابیه خود آغاز کرد. محمدعلی اسفنانی با بیان این که حوزه انتخابیه وی شامل چهار شهرستان می‌شود، خود را نماینده یک ششم کل استان در مجلس معرفی کرد.

وی اظهار کرد در برخی از حوزه‌ها با صرف وقتی معدل یک نصف روز می‌شود تمام حوزه انتخابیه را دور زد ولی ما در فریدونشهر روستاهایی داریم که حدود 170 کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارند و برای رفتن به آن روستاها نیاز به هفت ساعت رانندگی با ماشین کمک‌دار است.

اسفنانی از نبود شبکه برق‌رسانی در برخی از روستاهای فریدونشهر سخن گفت و بیان کرد حدود 60 روستا در این منطقه مشکل گازرسانی دارند که البته گازرسانی به تمام روستاهای فریدونشهر تصویب شده است.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شهرستان فریدونشهر را این چنین معرفی کرد که به عنوان غربی‌ترین شهرستان استان، با استان‌های لرستان و چهارمحال و بختیاری همسایه بوده و قبل از واگذاری دو روستای این شهرستان به استان چهار محال و بختیاری با استان خوزستان نیز هم مرز بود و البته هم اکنون در ایام زمستان کمک‌رسانی به برخی از روستاهای آن استان از ناحیه همین شهرستان انجام می‌گیرد چرا که از آن طرف امکان پذیر نیست.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس از همدلی، همزبانی و صمیمیت کم نظیر بین مسئولین این شهرستان سخن گفت و به تنوع قومیتی یا به عبارت بهتر تنوع گویشی مردم فریدونشهر اشاره کرد.

Asadi012

*مردم متوجه شدند کسانی که بنای دامن زدن به اختلافات را دارند، خیر مردم و شهرستان را نمی‌خواهند

وی گفت: در کمترین شهرستانی پنج زبان مختلف تکلم می‌شود و در عین حال صمیمیت، رفاقت و یکرنگی وجود دارد؛ اگرچه در سال گذشته متأسفانه یک عده بنابر مصالحی که پیگیر بودند بنا داشتند به اختلافات دامن بزنند. اسفنانی اظهار خوشبختی کرد که با تدبیری که شد و با پیگیری‌های متعددی که صورت گرفت آن مشکل هم به طور کامل برطرف شد و الان شهرستان از آرامش قابل قبولی برخوردار است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: هم مسئولین و هم مردم متوجه شدند کسانی که بنای دامن زدن به اختلافات را دارند، خیر مردم و شهرستان را نمی‌خواهند و از این یکدلی مسئولین و پیشرفت‌هایی که در آینده ممکن است برای شهرستان به وجود آید دل‌نگران هستند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای پیشرفت منطقه نیاز به وحدت کلمه، یکرنگی و قبول همدیگر است و اگر چه تجربه تلخی بود ولی ثمرات مثبتی هم در پی داشت.

*امن‌ترین شهر دنیا

وی این شهرستان را از حیث مسائل امنیتی و قضایی و ارتکاب جرایم از شهرستان‌های نمونه کشور یاد کرد و گفت: دو سال پیش شهر فریدونشهر کاندیدای امن‌ترین شهر دنیا در یونسکو شد و بنا به گزارشی که مسئولین انتظامی داده‌اند، در این شهرستان 97.5 درصد احساس امنیت وجود دارد.

اسفنانی از مسئولین استان خواست نگاه مهربانانه‌تری نسبت به این چهار شهرستان که مردمشان با وجود مشقات و سختی‌ها آن را ترک نکرده‌اند داشته باشند و تلاش کنند امکانات بیشتری در اختیار این مردم قرار دهند.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از دو روستایی سخن به میان آورد که به طور 100 درصد تخلیه شده بودند و با تلاش‌هایی که انجام گرفته در یکی از روستاها 22 خانوار و در روستای دیگر قریب 40 خانوار بازگشتند. وی درباره جمعیت مهاجرت کرده از این شهرستان‌ها اظهار کرد: اگر مردم احساس کنند در اینجا درآمدی که با آن بتوانند زندگی معمولی خود را اداره کنند دارند، به این مناطق بازخواهند گشت.

نماینده فریدن، فریدونشهر، چادگان و بوئین میاندشت زحمات غلامرضا یسلیانی، سرپرست فرمانداری فریدونشهر، در طی مدت سرپرستی فرمانداری را شایسته تقدیر دانست و به بار مسئولیت بالای یسلیانی هم به عنوان فرماندار و هم به عنوان معاونت فرمانداری اشاره کرد.

اسفنانی اشاره‌ای هم به سوابق اسدی در جایگاه معاومت فرمانداری و بخشداری کرد و وی را اهل منطقه‌ای دانست که خیلی بی‌شباهت با منطقه ما نیست.

پایان سخنان این نماینده مجلس هم بیان وضعیت بد منازل ائمه جمعه حوزه انتخابیه وی بود که منازلی که در اختیار ایشان قرار گرفته است را در شأن و شخصیت آن‌ها ندانست و خواستار توجه مسئولین به این موضوع شد.

*توجه ویژه استاندار به فریدونشهر

غلامرضا یسلیانی سخنران بعدی مراسم بود تا آخرین سخنان خود در جایگاه سرپرست فرمانداری فریدونشهر را ایراد کند. وی سخنان خود را با ذکر توجه ویژه استاندار به این منطقه آغاز کرد و گفت: برای سال جاری 160 میلیارد ریال بودجه از منابع تبصره 22، ماده 180، تملک دارایی‌ها و دو درصد نفت در اختیار شهرستان قرار داده شده است.

سرپرست فرمانداری فریدونشهر نیز ابتدای سخنان خود را به معرفی شهرستان اختصاص داد. وی مساحت شهرستان که محل سکونت پنج قوم است را 2159 کیلومتر مربع و جمعیت ثابت شهرستان را 38 هزار نفر و جمعیت عشایری که از اول خرداد تا اول مهر در شهرستان هستند را 17 هزار نفر بیان کرد.

وی دیگر مشخصه‌های برجسته شهرستان را وجود 40 هزار هکتار جنگل معادل 60 درصد جنگل‌های استان، متوسط دمای مثبت 10 در ده سال گذشته، 800 میلیمتر بارندگی در سال گذشته با توجه به متوسط 120 میلیمتری بارندگی در استان و قریب به یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب ریزش جوی سالانه برشمرد.

یسلیانی فریدونشهر را شامل پنج دهستان، دو شهر و یک بخش مرکزی دانست و دیگر نقاط قوت شهرستان را هوای خوب و خنک و مستعد توریستی، بالاترین ارتفاع از سطح دریا با 2540 متر در بین شهرهای ایران به عنوان بام ایران بنا بر اعلام سازمان جغرافیایی کشور، محل رویش 400 نوع گیاه داروییِ بعضاً نایاب، دارای 144 هزار هکتار مرتع و تولید کننده سالانه 965 تن ماهی سردآبی به عنوان جایگاه دوم استان بعد از سمیرم و 22 هزار قطعه بوقلمون بیان کرد.

Asadi013

*توریست، راه توسعه شهرستان

وی مهمترین قابلیت شهرستان را مردم خوب، تحصیل کرده و پایبند به نظام با حضور 96 درصدی در پای صندوق‌ها رأی دانست و گفت: با وجود جاذبه‌های گردشگری ویژه به این نتیجه رسیدیم که شهرستان باید توریستی باشد. وی به مسافرت 120 هزار گردشگر در عید فطر امسال به فریدونشهر اشاره کرد.

مقام عالی 18 ماه گذشته فریدونشهر، منابع قوی آب، چهارده رودخانه دایمی، جنگل‌ها، گل‌های لاله، آبشارهای معروف، چشمه‌های جوشان و قله‌ شاهان کوه با ارتفاع 4040 متر به عنوان مرتفع‌ترین قله استان را از جاذبه‌های گردشگری فریدونشهر برشمرد.

*روزانه یک خانواده از شهرستان مهاجرت می‌کنند

یسلیانی محدودیت‌ها و مشکلات شهرستان را در نرخ بالای بیکاری و مهاجرت، پایین بودن تراز مالی خانوارها و فرسودگی بافت مسکونی به خصوص در روستاها بیان کرد و اظهار کرد: بنا بر آمار شبکه بهداشت روزانه یک خانواده از شهرستان فریدونشهر مهاجرت می‌کنند.

وی ضمن بیان این که در مدت 18 ماه سرپرستی خود کار قابل ذکری نداشته است، تلاش‌هایش را در ادامه زحمات فرمانداران قبل این گونه بیان کرد: آب‌رسانی به هفت روستای مجتمع قلعه سرخ، گازرسانی به پنج روستا، برق‌رسانی به یک روستا و شروع راه‌سازی برای دو روستای مازوهرگان و حیران که در 37مین سال بعد از انقلاب هنوز از داشتن راه ارتباطی محرومند.

*پروژه انتقال آب به مزارع خسارت دیده اجرایی می‌شود

سرپرست فرمانداری در آخرین سخنان خود در مقام سرپرستی فرمانداری، به خسارت 53 مزرعه از احداث تونل چشمه لنگان اشاره کرد و از این که دولت باید این خسارت را جبران کند سخن به میاد آورد و بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای سالانه مبلغی بابت این خسارت به کشاورزان پرداخت می‌کرد ولی ما برای ماندگاری این مردم نیاز به آب داریم.

یسلیانی به پیگیری‌های مجدانه نماینده برای این موضوع اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دیروز با حضور نمایندگان کشاورزان، محل استقرار آبگیرها را مشخص کردیم و لوله‌های آب را به محل منتقل کردیم تا کاری را که روی زمین مانده بود طی هفته‌های آینده عملیاتی کنیم.

وی جملات پایانی خود را خطاب به مردم بیان کرد و از مردم و مسئولین شهرستان به خاطر همدلی‌ها، همکاری‌ها و همراهی‌هایشان و همچنین از استاندار به خاطر نگاه ویژه به این شهرستان تشکر کرد.

Asadi014

استاندار اصفهان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار فریدونشهر در شورای اداری این شهرستان در مورد فرمانداری فریدونشهر به تلاش بسیار غلامرضا یسلیانی در مقام سرپرستی فرمانداری اشاره کرد و از مدیریت و تدبیر وی در جریانات مختلف سخن گفت و اظهار کرد: به این نتیجه رسیدیم که بهتر است از ایشان در جای دیگری استفاده کنیم و ان شاءالله در شهرستان دیگر مشغول به کار می‌شوند.

نماینده دولت در استان، ناصر اسدی را آشنا به منطقه و کاربلد دانست که می‌تواند شهرستان را به توسعه برساند و با توجه به ارتباط خوبی که با مسئولان استان دارد می‌تواند با کمک مسئولین و مردم در جهت پیشبرد و توسعه شهرستان قدم بردارد.

زرگرپور اعتبارات ساخت مصلی را در دست نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد ولی قول مساعدت ویژه در این طرح داد. وی همچنین گفت: مبلغ یک میلیارد ریال بابت مرمت منازل ائمه جمعه چهار شهرستان در اختیار فرمانداران آن‌ها قرار خواهیم داد.

*فرماندار دولت تدبیر و امید فرماندار همه گروه‌ها و قوم‌ها است

مقام عالی استان فرماندار دولت تدبیر و امید را نه فرماندار چپ دانست و نه فرماندار راست و اظهار کرد: فرماندار دولت تدبیر و امید باید سیاست تدبیر و امید را اجرا کند و در اتاقش برای همه نیروهای اصولگرا، اصلاح طلب و مستقل باز باشد و این فرماندار، فرماندار هر پنج قوم است و باید در استفاده از نیروها از همه این‌ها استفاده کند.

استاندار اصفهان ضمن کافی ندانستن اعتبارات شهرستان، آن را نسبت به شهرستان‌های دیگر در وضعیت بهتری دانست و بیان کرد: تنها ظرف دو سال گذشته حدود 50 میلیارد ریال در اختیار شهرداری‌های دو شهرستان قرار گرفته شده است.

Asadi016

در این مراسم هدیه یادبودی به پاس زحمات 18 ماهه غلامرضا یسلیانی در مدیریت شهرستان، به وی اهدا شد و ناصر اسدی با اهدای حکم رسماً به عنوان فرماندار شهرستان فریدونشهر منصوب شد. استاندار این حکم را در صورت توجه، توشه‌ای برای آخرت و در صورت کوتاهی وزر و وبال آخرت دانست.

ناصر اسدی، فرماندار فریدونشهر، به عنوان سخنران پایانی مراسم، از استاندار خواست با توجه به شناختی که از منطقه دارد، کمک و همراه فرمانداری باشد تا با استفاده از استعدادهای شهرستان بتوانند باری از مسائل و مشکلات شهرستان بردارد.

Asadi017

 

  1. جالبه نبروهای فریدونشهر از جمله آقای سروان محسن رحیمی رییس راهنمایی رانندگی سمیرم – آقای عبدالرضا خودسیانی رییس کمیته امداد سمیرم آقای یوسلیانی بنیاد مسکن و… درسمیرم ونیروهای سمیرم در فریدونشهر

Go to TOP