چاپ خبــر
استاندار اصفهان:

کوچکترین اختلاف و تنش موجب از بین رفتن بستر توسعه شهرستان می‌شود

استاندار اصفهان در سفر به فریدونشهر با اشاره به محرومیت این شهرستان، کوچکترین اختلاف و تنش را موجب از بین رفتن بستر توسعه در شهرستان دانست و از مردم فریدونشهر خواست «بهشت قومیتی» بودن شهرستان را حفظ کنند.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، استاندار اصفهان دیروز در سفر به فریدونشهر که به منظور تودیع و معارفه فرماندار این شهرستان انجام گرفت در جمع مسئولین شهرستان ضمن «بهشت قومیت‌ها» خواندن فریدونشهر، مردم این شهرستان را مردمی سازگار و همراه دانست که در طول سالیان دراز با مسالمت و خوشی در کنار هم زندگی کرده‌اند.

رسول زرگرپور از مشکلات، شرایط سخت و دشواری رفت و‌ آمد به پیشکوه و پشتکوه در ابتدای انقلاب و در زمان مسئولیت وی در جهاد سازندگی سخن گفت و اظهار کرد حتی نیروهای جهاد سازندگی هم کمتر حاضر می‌شدند برای خدمت به آن جا بروند.

وی اظهار کرد: شهرستان فریدونشهر مردمی با فرهنگ، شهید پرور، ولایت مدار و اهل صلح و صفا  دارند که در طول سال‌ها ثابت کرده‌اند پیرو عقل و خرد هستند. استاندار اصفهان به کسری‌ها و کمبودهای این شهرستان هم اشاره کرد و بیان کرد: این مردم با نجابت کامل مشکلات را تحمل کرده‌اند ولی به هیچ وجه وضعیت فعلی شهرستان فریدونشهر علیرغم همه زحماتی که کشیده شده است و اقداماتی که انجام شده است در شأن این مردم نیست.

مقام عالی استان تصریح کرد: ما این قدر کمبود وقت داریم و این قدر معضلات و مشکلات داریم که ثانیه‌ای فرصت برای ناهماهنگی، اصطکاک و درگیر شدن با همدیگر را نداریم و باید همه دست به دست هم دهیم و یکدل و یکصدا بخشی از این مشکلات را حل کنیم. استاندار اصفهان تأکید کرد شرط اول و اساسی برای توسعه شهرستان وحدت، یکدلی و یکپارچگی مردم است و کوچکترین تنش و اختلاف، اولین کاری که خواهد کرد این خواهد بود که بستر توسعه را از شهرستان خواهد گرفت.

*اختلاف‌گران را طرد کنید

نماینده دولت در استان اصفهان خواهان طرد کردن افرادی شد که در راه اختلاف مردم قدم برمی‌دارند و نمی‌خواهند همدلی و همزبانی در این شهرستان وجود داشته باشد و از مردم خواست شرایط طلایی فعلی حاکم بر شهرستان را حفظ کنند. زرگرپور گفت: ما برای تبعیت و اجرای ضوابط و مقررات منصوب شده‌ایم و ملزم به رعایت دستورالعمل‌های شورای امنیت ملی و شورای تأمین هستیم.

وی از مردم خواست اتفاقاتی که افتاده است را از ذهن خارج کرده و به بهشتی بودن این شهرستان از بُعد قومیتی برگردند چرا که همه این قوم‌ها برای این کشور زحمت کشیده‌اند و شهید داده‌اند و به مشارکت همه این‌ها برای پیشبرد کارها نیاز است. مقام عالی استان به حضور دو گرجی در شورای تأمین استان اشاره کرد و بیان کرد همین طور دو نفر هم از مناطق لرنشین در این شورا حضور دارند.

*قوم گرجی قوم صلح و صفا و همزیستی است؛ قوم لر و تر ک هم همین‌طور

نماینده دولت در استان اصفهان گفت: مطلب قبلی که پیش آمده بود من مطلبی را به فرماندار گفتم و به نماینده هم گفتم و آن این بود که اصلاً قوم گرجی قوم صلح و صفاست، قوم همزیستی و همکاری است و قوم لر هم همین طور و قوم ترک هم همین طور و باید از هم افزایی، همدلی و همزبانی استفاده کینم و دست در دست هم دهیم.

استاندار اصفهان با بیان این که فریدونشهر باتمام امکانات خدادادی و طبیعی که دارد باید بهترین شهرستان استان باشد، راه نیل به این هدف را یک دست و متحد شدن قومیت‌ها و جریانات سیاسی دانست و با اشاره به دوخطی ایجاد شده در دهه شصت گفت: آن جا که موضوع اصفهان مطرح می‌شد آقای معزی که پیشتاز خط سه و مرحوم پرورش که پیشرو اصولگرایان بود با هم یک‌صدا می‌شدند.

 

  1. ما هم از فرماندار محترم و استانداری و نماینده شهرستان خواهشمندیم عوامل فتنه و تفرقه را از پستهای اجرایی برکنار کنند تا شهرستان به ثبات قبلی برگردد.

Go to TOP