چاپ خبــر
استاندار اصفهان:

10 درصد صنایع استان در توقف کامل و 50 درصد آن با یک سوم ظرفیت در حال فعالیت هستند

استاندار اصفهان با اشاره به فشاری که رکود اقتصادی به مردم وارد می‌کند، توقف تولیدات و صادرات و در نهایت بیکاری را از اثرات رکود اقتصادی برشمرد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، استاندار اصفهان در مراسم تودیع و معارفه فرماندار فریدونشهر، به عدم امنیت در کشورهای همسایه اشاره کرد و با بیان این که در آن کشورها جز قتل، خونریزی، غارت و اسارت گرفتن زن‌ها چیزی نمی‌بینیم، اظهار کرد: ما در ایران اسلامی به برکت وجود امام زمان و پیروی از منویات رهبر معظم انقلاب در یک آرامش و امنیت زندگی می‌کنیم.

رسول زرگرپور اظهار کرد: روحانی شعارهایی را مطرح کرد که نزدیک به مطالبات جدی مردم بود. مردم با توجه به این که در آن زمان درگیری‌های سیاسی، اقتصادی و غیره در کشور مطرح بود و در اطراف کشور هم درگیری نظامی وجود داشت، خواهان ایجاد امنیت، آرامش و ثبات در ایران اسلامی بودند و امنیت، آرامش و ثباتی که هم اکنون در کشور حاکم است قولی بود که روحانی داده بود.

نماینده دولت در استان اصفهان اذعان کرد: دولت وضعیت اقتصادی را با تورم 45 درصدی تحویل گرفت و بعد از دو سال آن را به حدود 14 درصد رساند یعنی قرار بود یک جنس 45 درصد افزایش قیمت پیدا کنند حالا 14 درصد افزایش قیمت پیدا کرده است و چون مردم گران شدن را می‌بینند و نه درصد گران شدن را، کاهش تورم را حس نمی‌کنند. وی به مشکل میوه شب عید اشاره کرد و تاکید کرد این دولت حاضر نیست یک سنت دلار این کشور را تبدیل به میوه کند و سرمایه کشور را برای خرید میوه از کشورهای مختلف خرج کند.

مقام عالی استان از فشاری که رکود اقتصادی به مردم وارد می‌کند سخن به میان آورد و توقف تولیدات و صادرات و در پی آن بیکاری را از نتایج رکود برشمرد و گفت: زمانی که دولت تدبیر و امید آمد نرخ رشد اقتصادی 6- بود و هم اکنون بعد از دو سال از عمر دولت، نرخ رشد مثبت شده است و نمونه این خروج از رکود را در صنعت استان مشاهده می‌کنیم و می‌بینیم کارخانه‌ها آماده حرکت می‌شوند.

زرگرپور اظهار کرد:‌ رکود باعث شده است هم اکنون در استان ما که رتبه اول صنعتی شدن را دارد بیش از 10 درصد صنایع در توقف کامل به سر ببرند و بیش از 50 درصد صنایع با حدود یک سوم ظرفیت خود کار کنند و نتیجه این امر افزایش بیکاری است.

نماینده دولت در اصفهان یکی از مهمترین طرح‌های دولت تدبیر و امید را که رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید نیز بر آن تأکید داشتند، طرح تحول نظام سلامت دانست که باعث شد مردمی که حداقل بین 60 تا 70 درصد هزینه‌های درمانی خودشان را پرداخت می‌کردند الان کمتر از 10 درصد آن را پرداخت می‌کنند و استان اصفهان به تنهایی در سال 93، 2500 میلیارد ریال یارانه برای اجرای طرح نظام سلامت پرداخت کرده است.

وی بیان کرد:  آن‌چه بیش از همه این موارد می‌تواند برای توسعه کشور مؤثر باشد بحث روابط خارجه و توافق هسته‌ای است که رهبر معظم انقلاب در این باره فرمودند: «دولت کار بزرگی کرد که این پرونده را جمع کرد.» و عزتی را که هیأت مذاکره‌کننده برای اسلام و جمهوری اسلامی و برای کشورهای توسعه نیافته ایجاد کردند را نمی‌توان جدی نگرفت.

استاندار اصفهان گفت: وقتی همه قدرت‌های بزرگ دست در دست هم داده‌اند و جلو ایران ایستاده‌اند جمهوری اسلامی ایران این قدرت را دارد که جلو ایشان بایستد و مقاومت کند. وی به سخنان مجمدجواد ظریف، وزیر امور خاجه کشورمان، اشاره کرد که: «این توافق تمام موانع پیش‌روی توسعه کشور را برطرف می‌کند».

زرگرپور سال جاری را از حیث در پیش داشتن دو انتخابات بسیار مهم و اساسی یعنی پنجمین دوره خبرگان رهبری و دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اهمیت بیان کرد و تأکید دولت و رهبر را بر حضور حداکثری مردم و سلامت کامل انتخابات دانست. وی اظهار کرد: اولین مسأله ما آرامش، امنیت و ثبات است و از مدیران می‌خواهم در این شش ماه تمام تلاششان را برای حفظ امنیت و آرامش بکنند چرا که مردم باید امیدوار و دلگرم باشند و باعزت در پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کنند.

Go to TOP