چاپ خبــر

استاندار: بلندترین گام در حوزه سیاست داخلی استان برداشته شد

استاندار اصفهان از تشکیل منشور وفاق جریانات سیاسی استان و همچنین ایجاد نخستین خانه احزاب استانی کشور در اصفهان خبر داد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از ایمنا، چهارمین نشست صمیمی سران احزاب و تشکل‌های استان با حضور استاندار اصفهان برگزار شد. رسول زرگرپور با جمع بندی مباحث مطرح شده در این نشست، در جمع خبرنگاران گفت: بلندترین گام در حوزه سیاست داخلی استان امروز برداشته شد چراکه بعد از گذشت حدود یک سال از فعالیت مستمر و همکاری هماهنگ جریانات سیاسی، سرانجام توانستیم منشور وفاق احزاب استان را تهیه کنیم.
وی ادامه داد: در نشست امروز، این منشور بدون کمترین مخالفت، به تصویب رسید و این امر، نوید همکاری، همدلی و همزبانی میان گروه‌های سیاسی و همچنین ایجاد نشاط اجتماعی و سیاسی در سطح استان است.
زرگرپور با بیان اینکه سیاسیون کشور بر این باورند که اصفهان یک میدان مین سیاسی است، خاطر نشان کرد: جریانات سیاسی استان اصفهان جریانات بسیار قوی، باسابقه و دارای مطالبات بزرگ و مهمی بوده و تاثیرگذاری قابل توجهی در مسایل سیاسی کشور دارند.
استاندار اصفهان  افزود: برگزاری نخستین گردهمایی دبیران و نمایندگان گروه‌های سیاسی استان حدود شش ماه به طول انجامید؛ 17 جریان اصلاح‌طلب و 17 جریان اصول‌گرا. هدف از گردهم آوردن این جریانات، برنامه ریزی برای تشکیل منشور وفاق استان بود.
زرگرپور با بیان اینکه من در ابتدای کار چندان به تشکیل این منشور امید نداشتم، اضافه کرد: بعد از یک سال فعالیت مستمر، جریانات سیاسی نیز برای همکاری در این عرصه شدیدا اعلام آمادگی کرده و خواستار مشارکت جدی برای توسعه استان شدند.
وی از تشکیل این منشور برای اولین بار در کشور خبر داد و یادآور شد: این منشور سه سرفصل اصلی را شامل می‌شود: نخست، اصول و مبانی متکی بر قانون اساسی، وصیت‌های امام (ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری. این بخش دارای 7 ماده است و می‌تواند در تمام کشور به عنوان مبنا قرار گیرد. فعالیت‌های سیاسی- اجتماعی احزاب نیز دومین سرفصل این منشور به شمار می‌آید.
زرگرپور «تلاش در جهت اعتلای همه جانبه استان در دهه پیشرفت و عدالت» را سومین سرفصل اصلی عنوان کرد و گفت: جریانات سیاسی استان توافق کرده‌اند که براساس تمامی 21 ماده عنوان شده در این منشور حرکت و اقدام کنند.
وی ادامه داد: در اصفهان، همواره تنازعات سیاسی جای خود را به رقابت‌ها داده و بستر توسعه از استان گرفته شده بود. امروز اما این تنازعات متوقف شده و رقابت‌ها و رفاقت‌های سیاسی جای آن را گرفته است و می‌شود امیدوار بود که موانع موجود در طول دو سال گذشته از سر راه توسعه استان برداشت شده است.
استاندار اظهار داشت: سه نفر از جریان اصلاح‌طلب و سه نفر از جریان اصول‌گرایی از سوی حاضرین انتخاب شده و در بیش از 8 جلسه طولانی، این سند را در 21 ماده تدوین کردند.
وی افزود: این اقدام یک گام بسیار بلند و اتفاقی مبارک در فضای سیاسی استانی مانند اصفهان است. اکنون نه تنها طرح‌های نیمه تمام عمرانی استان بر روی ریل تکمیل قرار گرفته است بلکه فضای سیاسی نیز در حال حرکت در مسیر درست خود است و نتایج حاصل از آن را در انتخابت آینده مشاهده خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل خانه احزاب استان خبر داد و اضافه کرد: گرچه که تشکیل خانه احزاب در کشور تجربه موفقی نبوده است اما با این همدلی و همزبانی که میان جریانات سیاسی استان به وجود آمده است، می‌توانیم نمونه موفقی از خانه احزاب را داشته باشیم.
وی دلیل اصلی نیاز به این خانه را ایجاد بستر اجرایی برای منشور وفاق عنوان کرد و گفت: منشور وفاق یک سند بالادستی به شمار می‌آید و به برخی اجزا، دستورالعمل‌ها و همچنین فضای فیزیکی و نرم‌افزاری نیاز دارد. همچنین از رییس جدید خانه احزاب کشور نیز برای مشاوره در این عرصه دعوت به عمل خواهد آمد.
زرگرپور در پایان سخنان خود از دیگر اولویت احزاب و تشکل‌های استان نیز یاد کرد و افزود: اجرایی کردن شعار سال که توسط مقام معظم رهبری مطرح شد نیز مورد بررسی قرار گرفته و در نشست بعدی نیز به جمع‌بندی خواهد رسید.

Go to TOP