چاپ خبــر

سخت ترین خشکسالی در ۴۰ سال اخیر را پیش رو خواهیم داشت

زرگرپور با بیان اینکه امسال سخت ترین خشکسالی را در ۴۰ سال گذشته خواهیم داشت، تصریح کرد: بارش در منطقه ی شرق اصفهان ۸۰ درصد کاهش داشته که در ۴۰ سال گذشته کم سابقه بوده است و در سرشاخه ها نیز بارش حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار به نقل از صاحب نیوز، رسول زرگرپور در سفر یکروزه با هدف بازدید از کیفیت کشت کشاورزان منطقه ی شرق اصفهان در طول مسیر رودخانه و بررسی و بازدید از سطح پروژه های عمرانی، اجرایی و در دست اقدام شهری و روستایی در این مناطق به منطقه ی شرق اصفهان سفر کرد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه شرق اصفهان دارای شرایط اقلیمی خاص است و نیازمند برنامه های خاص نیز می باشد، افزود: موضوع آب یکی از مهمترین مشکلات این منطقه است و خوشبختانه حق آبه های این منطقه تصویب شده، برداشت های غیرمجاز به خصوص در بالا دست احصا و با جدیت با آن برخورد شده است.
زرگرپور با بیان اینکه طر ح های مربوط به افزایش منابع آب با جدیت در حال انجام است، اظهارداشت: در جلسه ی اخیر شورای عالی آب که با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد بر اجرای طرح های سد و تونل کوهرنگ و بهشت آباد تاکید شد و در آینده ی نزدیک سد بهشت آباد کلنگ زنی خواهد شد.
وی با بیان اینکه مصرف و استفاده ی بهینه از منابع آب نیز در شورای عالی آب مورد تاکید قرار گرفت، اظهارامیدواری کرد که موانع پیش رو برداشته شود و درصورتی که به طورکامل این طرح اجرایی شود ،در یک فرصت ۵ ساله مشکلات به طور کامل حل خواهد شد.
استاندار اصفهان افزود: من بعنوان استاندار و با توجه به اهمیت موضوع آب،موارد مربوط به این مسئله را به طور جد پیگیری می کنم و بیشتر وقت شبانه روزی خود را به این موضوع اختصاص داده ام.
وی با اشاره به اینکه کارها روی ریل قرار گرفته و با قوت در حال پیگیری است، گفت: معاون اول رئیس جمهور طرح ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود را مناسب ترین و بهترین طرح برشمردند و ایشان به وزیر نیرو اختیار کامل دادند تا اجرای این طرح بدون مشکل پیگیری شود و می توان گفت اجرای طرح ۹ ماده ای احیای حوضه ی آبریز زاینده رود نقطه ی عطفی در احیای این حوضه است.
زرگرپور با بیان اینکه امسال سخت ترین خشکسالی را در ۴۰ سال گذشته خواهیم داشت، تصریح کرد: بارش در منطقه ی شرق اصفهان ۸۰ درصد کاهش داشته که در ۴۰ سال گذشته کم سابقه بوده است و در سرشاخه ها نیز بارش حدود ۲۵ درصد کاهش داشته است.
مدیر ارشد استان افزود: اصفهان جزء ۵ استان خشک کشور است و باید به سمت استفاده ی بهینه و حداکثری از آب موجود باشیم.
استاندار اصفهان بر استفاده از روشهایی از جمله تغییر الگوی کشت، تغییر روش های انتقال آب و … تاکید کرد و اظهارداشت: باید از آب موجود به بهترین شکل استفاده شود.
وی به اهمیت گردشگری نیز اشاره کرد و گفت: گردشگری اصلی ترین محور توسعه ی استان است و با توجه به جاذبه های طبیعی شگفت انگیز از جمله تپه های ماسه ای در این منطقه باید سرمایه گذاران را در این حوزه تشویق نماییم و با رعایت مسائل فرهنگی از آن ها استقبال نماییم.
  1. همشهری گفت:

    سلام
    در خیابان صمدیه منطقه ولدان همین حالا چلتوک برنج می کارند این یعنی تغییر الگوی کشت

Go to TOP