چاپ خبــر
در شب نزول قرآن؛

رونمایی از قرآن ترجمه شده مترجم فریدونشهری در نمایشگاه بین المللی قرآن

غروب امروز، در آستانه ورود به شب قدر، کتاب ترجمه شده امامقلی باتوانی به زبان گرجی در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با نام شهرستان فریدونشهر رونمایی خواهد شد.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، غروب امروز، در آستانه شب نزول قرآن کریم، قرآن ترجمه شده امامقلی باتوانی به زبان گرجی در واحد بین الملل یازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای امام خمینی(ره) تهران با نام شهرستان فریدونشهر رونمایی خواهد شد.

این رونمایی نخستین، ارائه این نسخه شریف از قرآن کریم است که حاصل 9 سال تلاش معلم گرجی زبانی است که زیر نظر مرکز ترجمه قرآن کریم قم، ترجمه و با تیراژ دو هزار نسخه به چاپ رسیده است.

امام‌قلی باتوانی هدف از این ترجمه را نبود ترجمه‌ای مناسب از قرآن کریم به زبان گرجی برای استفاده گرجی‌زبانان بیان کرد. این محقق و مترجم زبان گرجی گفت: در طول چهار قرن اقامت گرجیان در ایران تلاش زیادی برای ترجمه و انتشار کتب مختلف انجام شده است، اما تاکنون در زمینه ترجمه قرآن کریم کاری با این حجم صورت نگرفته بود.

ترجمه اشعار موجود در کتاب‌های دوره تحصیلی ابتدایی، ترجمه اشعار شعرای معاصری چون ملک‌الشعرای بهار، مصطفی رحمان‌دوست، قیصر امین‌پور و پروین اعتصامی، سرودن قطعه شعری به نام محفل شهدا با هدف زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت به زبان گرجیاز آثار این معلم گرجی است.

باتوانی در حال حاضر مشغول ترجمه نهج البلاغه امام علی(ع) به زبان گرجی است. وی پیش از این ترجمه گرجی قرآن کریم را حاصل 400 سال اسلام مداری گرجیان ایران و آن را برخاسته از روح اسلام ناب محمدی حاکم بر گرجیان ایران و خدمتی از طرف گرجیان فریدونشهر به اسلام دانسته بود.

انتهای پیام/

  1. جدیدی گفت:

    دایی گلم بهت تبریک میگم تو افتخار مایی

  2. در ماه بهار قرآن ،این رخ داد عظیم معنوی که باعث برکت به شهرستان فریدونشهر می شودرا تبریک عرض می کنیم

  3. باسلام واحترام
    این موفقیت وتوفیق الهی رابه همکاروبرادرارجمند جناب آقای باتوانی وهمشهریان گرانقدر تبریک گفته برای ایشان آرزوی سعادت وسلامتی داریم .

  4. مجددا تبریک میگم استاد باتوانی عزیز

    مایه ی مباهات ما بوده و هستید و خواهید بود

    خدا به شما جزای خیر عطا کنه

    موفق باشید استاد

  5. رضا گفت:

    كجا ميشه خريد؟

  6. سوپل گفت:

    وافتخاری دیگر از گرجیان باغیرت وشیعه تبریک به استاد باتوانی وتمامی گرجیان رهروان ولایت دروتان باد ماشاءالله

  7. تبریک وخسته نباشید صمیمانه ما خدمت اقای باتوانی که با صبر وبردباری کار تالیف وچاپ قران کریم را به سرانجام رساندند

Go to TOP