چاپ خبــر
امام جمعه موقت فریدونشهر:

مردم فریدونشهر نسبت به حفظ منابع طبیعی احساس مسئولیت کنند

حجت الاسلام عالمی با توجه به آتش سوزی های مکرر پیش آمده در منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر طی چند ماه اخیر اظهار کرد: عرصه های منابع طبیعی به شدت مستعد حریق است و با توجه به کثرت گردشگران، لازم است از این عرصه ها مراقبت بیشتری به عمل آید.

به گزارش سایت تحلیلی خبری پونه زار، امام جمعه موقت فریدونشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به یک سالگی برجام، این توافق نامه را عاملی برای روشن شدن بدعهدی آمریکا و غرب برای همگان دانست.

حجت الاسلام احمدرضا عالمی با بیان این که مسئولین طی یک سال گذشته و در قضیه برجام از خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب تخطی کرده اند، از مسئولین خواست دستاوردهای برجام را برای مردم تشریح کنند. وی به مسئولین خطاب کرد برجام را ببینیند و از آن این درس را بگیرند که بیش از آن که نگاهشان به بیرون از کشور و تحت تأثیر شیطان بزرگ و عوامل آن باشد به ظرفیت های داخلی باشد.

خطیب جمعه فریدونشهر ضمن محکومیت تخریب قبور ائمه بقیع(ع) توسط وهابیون ظالم، از نفوذ استعمار در وهابیت تا جایی که برای تخریب کعبه اعلام آمادگی کرده اند سخن گفت و افزود: در عکس هایی که تا قبل از سال 1344 از قبرستان بقیع موجود است به وضوح بقعه هایی دیده می شود که بر مزار شهدای صدر اسلام و صحابه پیامبر به منظور احترام به ایشان ساخته شده بود و در این 13 قرن هیچ مسلمانی به آن ها تجاوز و اهانت نکرده بود؛ اما در قرن اخیر وهابیت که دست پخت نظام های سلطه در جهان است، با هدایت این استعمارگران اقدام به تخریب آن ها کرد.

امام جمعه موقت فریدونشهر به مناسبت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی گفت: بازنشستگان تأمین اجتماعی افرادی هستند که 30 سال زحمت کشیده و عموما در شرایط سخت تلاش کرده اند و دولت هم از حقوق ایشان کسر کرده تا در زمان بازنشستگی و کارافتادگی هزینه زندگی آن ها را تأمین کند؛ اکنون شایسته نیست مدیران تأمین اجتماعی حقوق های نجومی بگیرند و پرداخت حقوق این بازنشستگان را که عمری زحمت کشیده و رنج برده اند با بهانه هایی همچون کمبود بودجه و نبود سرمایه به عقب بیاندازند.

حجت الاسلام عالمی با توجه به آتش سوزی های مکرر پیش آمده در منابع طبیعی شهرستان فریدونشهر طی چند ماه اخیر اظهار کرد: اکنون در فصلی قرار داریم که سرسبزی منابع طبیعی شهرستان رو به زردی و خشک شدن رفته است و عرصه های منابع طبیعی به شدت مستعد حریق است و با توجه به کثرت گردشگران، لازم است از این عرصه ها مراقبت بیشتری به عمل آید.

وی از مردم خواست در حفاظت از منابع طبیعی احساس مسئولیت کنند و جلو این قبیل آسیب ها به منابع طبیعی را بگیرند چرا که در صورت از بین رفتن منابع طبیعی و محیط زیست، آن که متضرر خواهد شد در درجه اول ساکنین آن محیط خواهند بود.

خطیب جمعه فریدونشهر به سالروز تأسیس شورای نگهبان نیز اشاره کرد و این شورا را چشم بیدار نظام و حافظ اسلام و جمهوریت نظام خواند.

انتهای پیام/

  1. حسين علي گفت:

    با سلام
    ديروز در تاريخ 20/3/95 مرتع علي مكان را اتش زدن و بيابان حدود 10 هكتار اتش گرفت با تلاش منابع طبيعي و محيط زيست و اتش نشاني اتش را مهار كرديم چرا بايد مراتع را اتش بزنن خدا خيرشون نده كه منابع طبيعي ما را از بين ميبرن با تشكر از همه اركانها

Go to TOP