چاپ خبــر

بارش برف و تعطيلي مدارس و مسدود شدن راه ها در برخي استانها

بارش برف و لغزندگی معابر موجب تعطیلی مدارس و مسدود شدن برخی راه های ارتباطی در چندین استان شده است.

به گزارش تیم رصد فضای مجازی پایگاه خبری پونه زار، در استان کهگیلویه و بویراحمد بنا بر اعلام ستاد بحران استان ، به علت بارش سنگین برف در مناطق سردسیری ،‌ مدارس مناطق بویراحمد و دنا، مارگون ،لوداب و پاتاوه در نوبت صبح تعطیل است.

بنا به اطلاعیه دانشگاهای یاسوج و جامع علمی کاربردی استان،کلاس های درس تعطیل و امتحانات امروز این دانشگاه لغو شد.
بر اساس اطلاعیه دانشگاهای آزاد اسلامی ، علوم تحقیقات و سما واحد یاسوج تمامی امتحانات امروز این دانشگاها لغوشد .

سرهنگ سیاهپور فرمانده پلیس راه استان هم گفت: بر اثر بارش برف تمامی مسیرهای ارتباطی مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از جمله محورهای اصلی نظیر محور یاسوج – بابامیدان ، یاسوج – شیراز ، یاسوج – اصفهان و یاسوج – اقلید مسدود شد .
همچنین بر اثر بارش برف سنگین طی 20 روز گذشته ، راه تمامی روستاهای مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد .

روابط عمومی آموزش و پرورش استان مرکزی هم اعلام کرد به علت بارش برف و لغزندگی معابر، مدارس ابتدایی همه مقاطع تحصیلی در شهرستان های شازند کمیجان و خنداب در نوبت صبح امروز تعطیل است.
در شهرستان های اراک و خمین هم مدارس ابتدایی نوبت صبح تعطیل شدند و مدارس شهرستان فراهان هم با یک ساعت تاخیر فعالیت خود را آغاز می کنند .

در استان چهارمحال و بختیاری نیز آقای کریمیان مدیر کل آموزش و پرورش استان گفت: به دلیل بارش برف و برودت هوا ، مدارس پیش دبستانی و دبستانی سراسر استان امروز تعطیل است .
بقیه مقاطع تحصیلی در سراسر استان نیز از ساعت 9 صبح فعالیت آموزشی خود را آغاز می کنند. رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری هم گفت : تمامی محورهای این استان به ویژه گردنه ها لغزنده است و تردد در محورهای استان به کندی صورت می گیرد.

سرهنگ رفیعی به مسافران توصیه کرد ضمن رعایت نکات ایمنی خودروها و تجهیز به زنجیر چرخ و تجهیزات گرمایشی ،‌با صبر و بردباری رانندگی کنند و در صورت نیاز به توقف ، با روشن نگه داشتن چراغ های چشمک زن و حرکت با نور مه شکن ، در خارج از جاده توقف و از مثلث های هشدار دهنده استفاده کنند .

پلیس از حرکت خودروهای بدون زنجیر چرخ جلوگیری می کند و برای خودروهای دارای نقص فنی روشنایی و برف پاک کن به شدت اعمال قانون می شود .

در استان اصفهان هم مسئول مرکز مدیریت راه های استان گفت: بارش شدید برف که از بامداد امروز اکثر مناطق این استان را فرا گرفته ، موجب کندی تردد و مه آلودگی در محورهای جنوب و شمال استان اصفهان به ویژه راه های ارتباطی اصفهان – شهرضا – سمیرم- آباده – اصفهان -نجف آباد،اصفهان-نطنز-کاشان، فریدونشهر – پشت کوه ، خوانسار – گلپایگان ، گلپایگان – موته ، داران – الیگودرز و نجف آباد – تیران شده است و تردد در این محورها تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است .

اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز اعلام کرد : بارش برف در این استان از دیشب آغاز شده است و این سامانه هم اکنون در بیشتر مناطق از جمله جنوب و غرب استان اصفهان فعال است و بارش برف در کلانشهر اصفهان نیز از صبح امروز آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

Go to TOP