چاپ خبــر

مسئولان اول استان هوشیار باشند با تصمیمات ناعاقلانه خود طبیعت بام ایران را نابود نکنند

نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی از اقدامات غیر کارشناسی مسئولان استانی و به خطر افتادن طبیعت شهرستان فریدونشهر انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهرستان فریدونشهر – پونه زار؛ نماینده مردم شهرستان های فریدن ، فریدونشهر ، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهر با اشاره به اینکه تنها  دارایی مردم شهرستان فریدونشهر،  طبیعت بکر و به خصوص چشمه سارها و رودخانه های پر آب است گفت: مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که با تکمیل پروژه احداث سد رودبار در مرز غربی استان اصفهان با استان لرستان اکو سیستم منطقه پشتکوه شهرستان فریدونشهر تحدید جدی خواهد شد و به احتمال زیاد با توجه به  تامین آب و رطوبت محل مورد نظر بوسیله رودخانه های روان در دل کوه ها و دره های منطقه،  50 هزار هکتار جنگل زاگرسی  که بزرگ ترین جنگل زاگرسی استان است در آینده از بین خواهند رفت.

محمد علی اسفنانی همچنین با اشاره به مطالعات غیر کارشناسی صورت گرفته برای حفر تونل در دل بلند ترین کوه استان اصفهان یعنی شاهان کوه فریدونشهر با نام تونل پشندگان اظهار کرد: با حفر این تونل تمامی منابع ابی این کوه که یخچال های طبیعی در خود دارد و حتی تا اوایل تیرماه می شود روی برف موجود بر آن اسکی کرد، از بین خواهد رفت که این امر می تواند تاثیرات جبران ناپذیری بر طبیعت منطقه بگذارد و باعث از بین رفتن بیش از 1500 نوع گیاه دارویی شود.

وی در ادامه تصریح کرد: حفر چنین تونلی می تواند تراژدی تونل چشمه لنگان را برای مردم منطقه تکرار کند چرا که با حفر آن تونل بیش از 53 مزرعه مردم فریدونشهر خشک شد و تمام پیگیری های صورت گرفته برای رسیدگی به این موضوع با عدم پاسخ گویی مسئولان مواجه شده است و مردم منطقه در این مورد دچار مضحکه شده اند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: مسئولان اول استان هوشیار باشند با تصمیمات ناعاقلانه خود یکی از زیباترین مناطق با طبیعت زیبا و بام ایران را نابود نکنند.

  1. به نام خدا. جناب اقای اسفنانی نماینده محترم فریدن بزرگ.ممنون ومتشکر از بیان واقعیتهای تلخی که بر طبیعت منطقه توسطه مسیولان استان تحمیل کردیده ویا در حال تحمیل میباشد .من فکر میکنم تنها راه باقی مانده برای حفظ طبیعت نیمه جان منطقه وجلوگیری از تخریب بیشتر این نعمتهای خدادادی.مطرح کردن ان به مقامات فرا استانی ودر راس همه دادن گزارش مبسوطی به حضور ریاست محترم جمهور وحتی به حضور مقام معظم رهبری میباشد. حال که در انجام این امر خطیر کمر همت بسته اید وظیفه همه مردم شهرستانهای فریدن بزرگ میباشد که حمایت کامل خود را از اقدامات شایسته جنابعالی به عمل اورده وپشتیبان اقدامات شما باشند.

Go to TOP